Corrigeren blaffende hond en kind

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Precies en daar kan een gedragdeskundige je bij helpen.
    Omdat je er al een tijdje mee om worstelt lijkt het me juist een goed idee om professionele hulp in te schakelen, geef je hondje ook een kans..

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar nogmaals, juist dus omdat het echt een lange training vereist (en we dan nog niet eens de zekerheid hebben dat dat zal helpen) zal dit bakken met geld kosten. Dat heb ik er echt niet voor over. Zeker niet omdat ik dus betwijfel of het uiteindelijk echt langdurig effect zal hebben en ik er dus niet zo in geloof (en ik volgens mij de meeste truukjes al wel ken).

Maar ik ga wel aan de slag met de tip om hem ander gedrag aan te leren tijdens de deurbel en dergelijke. En wellicht gaan we wel zo'n band overwegen. Al vind ik 230 euro wel erg duur..

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik geloof pertinent dat goed gedrag belonen beter werkt dan slecht gedrag corrigeren/afleren.

Zodra de bel gaat moet je de hond leren om in zijn mandje te gaan zitten. Dit ga je oefenen met iemand die dan voor jou op de bel drukt een aantal keren achter elkaar. Zodra hij in zijn mandje gaat zitten geef je klikje met de clicker en direct na de klik een snoepje. Zo leert ie dat goed gedrag een klik oplevert en een klik betekent een snoepje. Als dat goed gaat vervang je het snoepje door een aai over zijn bol en een complimentje. Haal er maar eens een boek van Martin Gaus bij waarin clickertraining wordt uitgelegd. Echt binnen 5 minuten snapt de hond wat de clicker betekent.

Als het niet werkt, kun je ook zodra hij blaft een pannendeksel of een bos sleutels of zo (als het maar lawaai maakt) op de grond gooien vlak naast de hond. Dan asocieert de hond het vervelende lawaai met zijn geblaf. Hé iedere keer als ik blaf schrik ik me een hoedje denkt de hond dan. De hond moet alleen nooit zien dat de baas degene is die het lawaai veroorzaakt.

Succes ermee.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

Dan kan je beter een clicket boekje van geert de bolster halen.. die is vele malen beter dan martin gaus..

5. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Wat mijn man heeft gedaan bij zijn vorige hond: de commando's "stil" en "luid" leren. Luid is meestal niet zo moeilijk, je moet het geven net voordat je hond gaat blaffen en dan belonen. Daarna leer je het commando stil. Ook weer belonen natuurlijk.
    Daarna begin je vooral met Stil als het makkelijk is. Als hij bijna uitgeblaft is, of als je hem eerst even hebt laten blaffen met Luid.

Veel succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina