Corrigeren Dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Dat vind ik inderdaad ook een geweldige tip. Die werkt bij Fay vaak heel goed. Bij agressie (slaan, kopstoten) reageren we altijd op het gedrag, maar bij dingen als kattenjagen/theekopjes grijpen/gsm's "jatten" werkt afleiden vaak ook erg goed. We zeggen wel altijd eerst dat hetgeen in kwestie niet mag. Dat snapt ze nu ook wel.

Hebben jullie trouwens ook dat jullie kindjes zo grappig schrikken als je ze op iets stouts betrapt? Als ik Fay betrap op bijv. "bloemen slopen" dan trekt ze snel haar handje weg en "schrikt"(?) dan zo dat ik haar gesnapt heb, dat ze met beide handen (om en om) op tafel slaat en (om en om) met haar beentjes stampt. Vervolgens kijkt ze links, rechts, links en neemt dan de uitdrukking aan "wie...ik?".

Altijd heel handig om door te hebben dat ze iets deed dat ik nog niet gezien had :) Ik lig altijd in een deuk als ze dat doet :D:D

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje kan soms al in een soort tweestrijd staan. Dan staat hij bij de kast met de cd's. Hij mag de cd's niet uit de kast halen. Hij staat dan echt naar die kast te kijken en schud zelf al nee met z'n hoofd :D
    En dan gaat toch dat vingertje richting de kast.... ;)

Als ik dan laat merken dat ik zie wat hij doet, schrikt hij inderdaad een beetje en kijkt mij heel lief aan, zo van 'maar ik doe niks'.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @superjollie: schattig is dat hè!

Terugbijten zou ik nog niet doen. Als ze te jong zijn om woorden te snappen, dan snappen te terugbijten volgens mij ook niet. Een kind voelt dan we dat je hem pijn doet, maar kan niet vertalen dat het omgekeerd net zo is.

Deel Deze Pagina