Dames, geef me even advies, voor ik de kinderarts bel (hier in dld ga je meteen naar KA als er iets is) Ons meisje heeft nu al zo'n dag of 5/6 luieruitslag, maar niet op dr billetjes, echt op dr schaamlipjes zeg maar. het is rood, bultjes, niet open. het jeukt ook, is dit normaal bij luieruitslag?normaal verdween t hier weer na 2/3 dagen. ik was met lauw water, laat dr in dr nakie kruipen verschoon vaak, heb weleda billetjescreme gebruikt en nu een zalfje va apotheek met zink, maar t lijkt wel of ze meer last krijgt, niet optisch maar ze huilt en jengelt heel veel, gister kon ze maar niet in slaap komen, hoe graag ze ook wilde. toch even bellen of zalf blijven gebruiken, ze schuift steeds met dr kontje, dus het jeukt
dat zalfje van de apotheek is trouwens tegen een schimmel, de vrouw daar hoorde mijn verhaal aan en heeft me een zalfje tegen een schimmeltje gegeven.
Hier ook gehad op haar schaamlippen, niet op haar billen. was een schimmeltje. met een creme van de ha ging het na een weekje weg. niet meer terug gekomen. Dus ik zou wel even advies vragen.
Ja dat lijkt overduidelijk een schimmel. Lekker veel de luier uit, dan krijgt de huid de kans zich in de vrije lucht te herstellen. Check ook even haar mond en je tepelsbop spruw.
Vaak luier verschonen en zo mogelijk zonder luier. Duurt wel een paar dagen voor de schimmelcreme werkt. Succes.
had wel even gebeld, maar inderdaad paar dagen smeren, ze kruipt nu lekker zonder luier rond, dat deden we gelukkig al. zielig he, zo´n kleintje met jeuk!
en niet meteen stoppen met schimmelcreme. ook al lijkt het helemaal goedd, gewoon even door smeren. hier deed ik het er 's ochtends en 's avonds op. even intrekken en dan meteen een dikke laag weleda of zinkzalf er overheen tegen evt. urine/ontlasting. door de schimmel is het al open en gevoelig en als daar ook nog eens urine/ontlasting in gaat zitten bijten dan is dat niet echt fijn. verder geen lotiondoekjes gebruiken maar alleen afwassen met washandje.
ok, das goed dat ik dat weet, dat zal ik dan even doen. heb wel t idee dat t rustiger wordt als ze in dr nakie kruipt. zie de hele tijd 2 babybilletjes voorbij kruipen haha!