Corrigeren met eten?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mariekevdb1984, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn tweeling is 10 weken te vroeg geboren en zijn nu ruim 6 maanden (gecorrigeerd 4 maanden)
    Nu vroeg ik me af of jullie corrigeren als het gaat om voeding? Ik ben ongeveer een maand geleden met fruit begonnen en wil ook met groente beginnen, want heb het idee dat ze aan meer vaste voeding toe zijn (vooral mijn dochter).

Ik ben benieuwd!

Groetjes

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Elke KA adviseerd weer iets anders heb ik gemerkt.. Wij zijn ongecorrigeerd begonnen met vast voedsel. Denk ook dat je vooral naar je kindje moet kijken of die behoefte er is en hoe ze daarop reageren.
    Groetjes

3. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, we zijn hier ook mee aan het tobben.

Hoe merk je dat je dochtertje er wel aan toe is?

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn dochtertje was 7 weken te vroeg n we hebben haar nooit gecorrigeerd. Maar er is geen eenduidig beleid over hoor. We zijn gewoon iets na 4 mnd begonnen met voorzichtig van een lepeltje laten happen en dan merk je gewoon of het bevalt of niet.

5. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Sluit me aan bij bovenstaande berichten. Gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Je merkt snel genoeg wat wel en niet gaat.

6. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Wij zijn er iets tussenin gaan zitten. Onze meid was 6 weken te vroeg. Succes!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben niet gecorrigeerd, Simone was ook bijna 10 weken te vroeg. We zijn met precies 6 maanden begonnen, hebben het zelfs even gevierd met een mooie nieuwe kinderstoel.
    Ze kon toen nog niet heel erg lang zitten maar we hebben haar wel elke avond even 10 minuten zelf met eten laten spelen (Rapley). Ze vond het hartstikke leuk, inmiddels eet ze met de pot mee en krijgt ze nog (kleine) 4 melkvoedingen op een dag ernaast.
    We hebben hier verder ook nooit advies over gevraagd aan CB of KA ofzo, we kennen ons kindje zelf het beste en zijn daarom ook overal vrij in gelaten tot nu toe.

8. adi

adi Niet meer actief

Richtlijnen zijn juist heel duidelijk vind ik..

Bij een prematuur dat meteen voeding krijgt beginnen de darmen ook meteen te rijpen. Als het kindje verder geen problemen heeft met maag, darmen, mond of andere medische problemen hoef je in principe niet te corrigeren.

Wij zijn gestart met 5,5mnd met groente en met 6mnd met fruit. En vrij snel gestopt met pureren, en gaan prakken en stukken gegeven om de mondmotoriek te stimuleren. Met 9 mnd aten ze hier al zelf en alles in stukken.

Ze zijn overigens ook bijna 10weken te vroeg geboren.

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij zijn er een beetje tussenin gaan zitten, dochter ook bijna tien weken te vroeg geboren maar in het begin veel problemen gehad met maag en darmen. Daarnaast een kma dus wij zijn met ongeveer zeven maanden begonnen. Maar hier dus wel veel overleg daarover gehad met ka.

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik sluit me bij Adi aan. Wij zijn er een beetje tussenin gaan zitten, maar in principe zou dit niet nodig zijn als kindjes geen last hebben van hun maag of darmen.
    Wat wel opvalt is dat veel prematuren zich langer blijven verslikken, je zult dus waarschijnlijk iets langer moeten wachten met stukjes geven.

11. Mariekevdb1984

5 aug 2011
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben gisteren ook met groente begonnen en dit ging goed! Ik denk dat we er gewoon een beetje tussenin gaan zitten. Onze dochter drinkt haar flessen niet zo goed en met groente en fruit krijgt ze toch weer wat extra's binnen.
    Wanneer zijn jullie ongeveer begonnen met brood geven? Zit te denken om haar binnenkort eens een korstje in haar hand te geven en te kijken wat ze ermee doet.

12. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

Dat is idd een hele goede tip om te doen!! Wij zijn veel te lang door gegaan met pureren en daar hebben we nu problemen mee..

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hoefden ook niet te corrigeren met voedsel, maar onze kinderarts is er wel voor om bij ieder kind te wachten tot 6 maanden en om dan te beginnen met groenten. Dat hebben we dus gedaan.

Deel Deze Pagina