corrigeren verkeerd aanleggen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door babet, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babet

babet Actief lid

14 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 2 maanden. In het begin was ik heel erg bezig met hoe hij aanhapte en deed hij het supergoed. Maar na een tijdje begon hij af en toe verkeerd te drinken, namelijk of eerst goed happen en dan de tepelhof weg te laten glijden zodat hij alleen de tepel in zijn mond had, of door de tepel naar binnen te zuigen. Ik maakte me er niet zo'n zorgen over omdat ik er geen last van had. Maar nu ik het zo heb laten verslonzen :) , doet hij het nu iedere keer zo. En ik lees dat er ook andere problemen zich voor kunnen doen door verkeerd aanhappen. Ik maak me nu wel zorgen... Kan ik 'm opnieuw leren goed aan te happen? Ik laat 'm nu meestal alleen met grote open mond happen, maar dan laat hij toch weer los totdat hij alleen de tepel tussen zijn lippen heeft. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

En welke problemen zouden nog meer kunnen ontstaan door verkeerde aanlegtechniek? (ik ken alleen tepelkloven)

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Het kan zo zijn dat als de baby alleen aan de tepeltop zuigt de productie uiteindelijk wat terugloopt. De baby massert dan namelijk niet met zijn kaken de tepelhof.
    Het kan ook zijn dat de borst onvoldoende geleegd wordt (weer omdat je baby de borst onvoldoende leegmassert) en daarmee loop je dan risico op een borstontsteking.
    Maar als het bij jou al 8 weken goed gaat zo, dan speelt dit mogelijk bij jou allemaal niet. Dus maak je er maar niet te druk om.

Het kan inderdaad vrij lastig zijn om je baby na zo lange tijd nog een andere drinktechniek te leren. Ze duwen dan de tepel gewoon een eindje terug tot ze weer alleen het (vor hen vertrouwde) puntje hebben.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina