Zo moe en wil nu bv s'nachts vervangen voor kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ann80, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Beste,

Ik vind het geven van borsvoeding hartstikke leuk en zie dat onze kleine het er heel goed op doet.

Nu breken de nachten me alleen zo op. Ik kan gewoon na de nachtvoeding heel moeilijk of niet meer in slaap vallen en als ze dan om zeven a acht uur weer komt ben ik echt gebroken (sta echt op janken dan).

Ik denk er dus serieus over om s'nachts over te stappen op kv...
    Ik heb Nutrilon Hypoallergeen in huis en wil langzaamaan dus de voeding van twee/drie uur s'nachts vervangen en die van zeven/acht uur s'morgens.

Hoe pak ik dit aan? Ze heeft nu hele mooie ontlasting met een klein beetje de gebruikelijke krampjes zo nu en dan ik ben een beetje bang dat dat serieuze krampjes worden wanneer we het ritme aan gaan passen. Is die angst gegrond?

Optie twee is: overdag kolven en dat s'nachts geven...Maar word zo lagzaamaan een hele serieuze dagvullendetaak voeden en kolven dan. Wil namelijk ook kolven voor momenten dat ik even weg ben.

Hoop dat jullie me advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Soms moet je inderdaad even een keuze maken tussen twee kwaden. Of het breekt jou op en dan stop je er misschien uiteindelijk wel helemaal mee. Of je baby krijgt wat kunstvoeding met mogelijk wat buikpijn daarvan.

Ik zou gewoon eens proberen om een nachtje door te slapen en dan de nachtvoeding door je partner te laten geven (kunstvoeding dus)
    Niet alle baby's hebben daar last van.
    Misschien als je een paar dagen hebt door kunnen slapen kijk je er alweer heel anders tegen aan en pak je de nachtvoeding alsnog weer op.

Van de voeding van 7 uur 's morgens kom je niet zo makkelijk af, dat is eigenlijk de voeding die het langste van allemaal blijft. Na de nachtrust (en zeker als je de nachtvoeding hebt overgeslagen) zit je borst erg vol en wíl je ook vast je baby weer graag voeden.

Het risico van een voeding weglaten is dat je productie een beetje terugloopt dus overdag af en toe een beetje bijkolven kan geen kwaad. Maar nogmaals, een uitgeruste mama is voor de baby ook veel waard.

Succes
    linda

Deel Deze Pagina