Hoe doen andere hondenbezitters dit?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bengel, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

hoi allemaal

ik ben 8 weken terug bevallen van prachtige zoon Finn..
    Ik ben ook een hondenbezitter van Beagle Bengel...
    vandaag heb ik een cursus gehad, (ja in mijn verlof) en mijn ouders waren nu allebei thuis, ze hebben in hun huis op finn gepast. en tussendoor op verzoek van mij bengel 1x uitgelaten omdat ik vanochtend iets te vroeg was met uitlaten, omdat ik niet wist hoe lang ik over alles deed en of ik wel op tijd zal zijn, maar t komt er straks op neer dat ik om 8 uur vertrek en hopelijk rond kwart over 5 a half 6 thuis kom..3 dagen in de week...en dan moet bengel dus echt haar beurt krijgen zeg maar.
    ben al van plan om s ochtends finn lopend te brengen met bengel zodat ze toch d'r wandeling heeft...maar maak me stiekum beetje druk. ik wandel soms veel met bengel en soms eigenlijk niet...allebei vindt ze best....misschien maak ik me druk om niks maar ben benieuwd..ik wil niet dat het zover komt dat ze wegmoet :cry:

2. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Ik moet over een paar weken weer gaan werken.
    Wij laten onze hond Bo 's ochtends voor we gaan werken goed uit (zo'n halfuur) en zodra we thuis komen wordt hij weer uitgelaten (ook een halfuur). Dat deden we voorheen ook zo en dat gaat eigenlijk heel goed. Ik vind heet ook wel sneu voor hem dat hij dan heel de dag alleen zit maar dat halen we op de andere dagen weer in door een lekkere lange wandeling te maken.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben nog lang niet zo ver maar wij hebben wel een hondje. Een jack Russel al bijna 11 jaar. En ook voor geen goud dat ik haar weg wil doen.

Mijn man werkt nu nog wisselende tijden maar wil straks kantoortijden gaan werken. Dan wordt het wel moeilijker... misschien dat ik een meisje in de straat een kleine vergoeding geef om haar uit te laten s middags ofzo...

4. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    ik heb een hondenuitlaatservice. Ik weet niet of er ook eentje bij jou in de buurt zit, maar voor veel mensen is het een ideale oplossing. Dan gaat de hond lekker met een groepje een uurtje in het bos spelen en dan zijn ze ook heerlijk moe 's avonds!

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Hier gaat t niet anders als voordat er een baby was.
    Als we alletwwe moeten werken word de hond voor het werk uitgelaten (rond kwart voor 7) en als we thuis zijn word ze weer uitgelaten, rond half 6/ 6 uur. Ze is dit gewend al vanaf dat ze een pup is, dus ze weet niet beter.

6. bengel

bengel Niet meer actief

ik werkte voorheen 32 uur over 5 dagen verdeeld, 1 dag tot 5 uur, en de andere dagen vulde ik tot ik op 32 uur uitkwam,was flexibel. dus bengel hoefde maar 1 dag tot half 6...
    ik heb ook zoiets, de zondag en woensdag krijgt ze iig een flinke wandeling. straks wordt het gelukkig voorjaar, kan ik s ochtends met finn bengel uitlaten denk ik..wordt straks wel effe puzzelen denk ik.
    komt wel goed...

7. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik heb nu nog verlof, maar straks gaat de hond mee naar mijn ouders, die passen dus op de kleine en de hond.

Dan wordt hij meer verwend dan hij gewend is, want voorheen werd hij ook om zeven uur uitgelaten en als we weer thuis kwamen (tussen half zes en zes)

8. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Onze hond werd voorheen voor het werken uitgelaten dus rond half acht en na het werk, zo rond zes uur. En daar veranderd dadelijk weinig aan.

Een hond heeft geen tijdsbesef ookal denken wij vaak dat dat wel zo is, geloof me heb er jaren voor gestudeerd en het is niet zo. Dus waar wij ons snel schuldig gaan voelen hebben we er vaak zelf meer last van dan de hond.
    Gewoon lekker lopen als je tijd hebt, en heb je een keertje geen tijd dan heeft je hond daar weinig last van....

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zorg er dan wel voor dat je hond tijdens de wandelingen ook voldoende mentale uitdagingen krijgt. Je kunt je hond nl volledig "moe" wandelen, lichamelijk gezien.... maar als ze geestelijk geen uitdagingen krijgen, dan kan dat resulteren in probleemgedrag. Nadrukkelijk KAN, ik zeg dat het persé gebeurd hoor.

Wij hebben nl van die "malloten", je kunt 10 of 15 kilometer met ze fietsen. En 10 minuten na thuiskomst staan ze je alweer aan te kijken met een blik van "Hé baas, gaan we weer wat leuks doen?"

10. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier nog steeds hetzelfde als voordat we D. kregen. Ik wil ook niet dat mijn hond lijdt onder het feit dat wij een kindje wilden. Soms moet ze wel eens een half uurtje langer wachten ivm eten/slapen van D. , maar verder wordt ze even vaak uitgelaten als voorheen. Trouwens nog vaker en langer dan in de tijd dat ik zwanger was, want toen had ik BI en waren de rondjes niet echt groot of op de fiets.

Voor je hond veranderd er al zoveel, ik zou er serieus rekening mee houden dat ze niets tekort komt. In ieder geval dat er niet teveel voor haar veranderd.
    Enne je hond wegdoen doe je niet voor zulke redenen lijkt mij, daar moet toch wel wat anders (erger) tegenover staan. Het is soms ook een beetje meer inpassen of rekening houden met....

Echt niet dat ik mijn hond weg ga doen voor het feit dat wij een kindje wilden. Als D. echt allergisch zou zijn zou ik er heel misschien nog over denken, maar verder zijn er wat mij betreft geen redenen. Maar goed, ik ben ook nogal een seut wat mijn hond betreft.

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik werk op maandag een heledag dus dan word ze om half 7 uit gelaten en dan pas weer rond 5uur!

toen ik nog fulltime werkte was dit elke dag zo maar als een hond niet anders gewent is!

@bengel kan je anders niet aan je ouders vragen of ze hem tussendoor een x uitlaten?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is vaak een kwestie van wennen. Onze hond werd voorheen 's ochtends uitgelaten en 5 uur later tussen de middag weer (en dan vroeg ie er vaak ook om). Sinds Tobe is geboren, is het er echter een paar keer bij in geschoten de eerste weken omdat we het gewoon vergaten door alle hectiek. Ik weet het, dat is heel stom van ons, maar hij vroeg er ook niet om (waardoor we er dus zelf ook niet aan dachten)! Sindsdien kan hij dus opeens uren zonder naar buiten te moeten.

Nu studeer ik nog en ben ik nooit zo lang achtereen van huis (of anders plande ik het wel zo dat ik op tijd weer naar huis ging), maar na mijn studie zal ik ook gaan werken en zal hij het ook moeten kunnen... Maar goed, als het niet gaat dan gaat het niet, daar kan hij ook niets aan doen, en dan zullen we iemand moeten vinden die hem tussen de middag even uitlaat...

Maar goed, honden kunnen het vaak wel hebben hoor, zolang ze op de andere tijdstippen wel genoeg aandacht krijgen natuurlijk. De honden van mijn moeder worden overdags ook verder niet uitgelaten en die slapen dus gewoon de hele tijd. Die worden pas actief als zij weer thuiskomen. Het is zelfs zo dat als je een keer wel 's middags thuis komt, je ze echt stoort tijdens hun slaap. Ze kijken dan even op, maar slapen meestal gewoon weer verder haha.

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb twee kleine hondjes. Als wij beiden moeten werken dan gaan ze er om 7 uur uit, en daarna pas weer rond 4 uur. Tot die tijd zitten ze samen in een bench. Het komt vaker voor dat er altijd wel iemand thuis is of andere tijden thuis is. Onze hondjes zijn eraan gewend.

14. bengel

bengel Niet meer actief

ik wil mijn hond ook zeker niet wegdoen, dat is niet in de planning, maar stel..stel dat zij het niet trekt, en ik kan niets regelen met uitlaten oid..dan is het niet eerlijk voor haar. k moet zeggen dat sinds ik dit berichtje aangemaakt heb, dat ik ben gaan opletten op haar gedrag en mijn patronen met uitlaten, ennuh..ze doet het goed hoor...ze moet denk ik wel effe wennen dat ik straks weer 3 dagen wegben, omdat ik straks bijna een half jaar verlof gehad heef,t maar daar is ze zo aangewend..
    w.b. met mijn baby doet ze het superrrrr, kan me geen lievere hond wensen voor Finn...ik denk dat het puur wennen is.. ik geef haar iig als ik thuis ben genoeg beweging: veel wandelen enz enz..komt goed..maar was benieuwd.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het is voor beiden wennen en aanpassen..

Je moet nu tijd maken voor de hond, eerder was die tijd er ..

Hier gaan de honden 3x per dag goed uit en soms gaan ze tussen door mee wandelen naar bijv de brievenbus. En s'avonds om 11 uur gaan ze nog even een plas doen..

Wij hebben het geluk dat ik in de zorg werk en meestal avonddiensten draai dus tot 15.00 is er altijd iemand in huis.. Ze zijn dan maximaal 3 uurtjes alleen.. Als ik cursus heb dan gaan de honden naar mijn schoonouders of een vriendin.. De hele dag alleen laten vind ik zielig.. ;)

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier gaat het niet anders worden dan het nu al is: de dagen dat ik werk gaat ze mee met de hondenuitlaatservice (3xpw, vaker indien nodig). ideaal!
    ze gaat met een groepje andere honden naar het bos, lekker rauzen, en is dan echt moe als ze thuis komt.

de eerste tijd ben ik natuurlijk thuis zo (verlof), dus dan ga ik zelf wandelen met haar (doe ik nu ook), maar daarna gaat ze weer met de groep mee.

voor ons de ideale oplossing, aangezien we allebei te ver van huis werken om tussen de middag naar huis te gaan. en de hele dag alles op laten houden vind ik zielig; ze is heel zindelijk; knapt liever dan ze wat doet binnen. hele sneu dus als ze dan de hele dag niet uit zou mogen. ze is dat ook niet gewend.

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    het is een beagle...die kan wel wat hebben hoor :)

als de tijd die je voor haar hebt dan maar quality time is dan vinden ze het al lang goed.
    onze hond...beagle-Boy :) is ook best wel eens wat langer allleen. geen enkel probleem(behalve dan dat ie lekker op de bank gaat liggen snurken :D

gewoon uitproberen zou ik zeggen.

18. bengel

bengel Niet meer actief

hahah als bengel de kans krijgt gaat ze ook op de bank, vandaar dat ze in de keuken moet als we weg zijn...
    Inmiddels moet ik zeggen dat ik me er niet zo druk meer om maak, heb haar de afgelopen dagen in de gaten gehouden en ze is wel erg makkelijk hoor..gisteren flink gewandeld, zij gewoon los, ook langs de weg..ze luistert zooooo goed...komt goed! YES

Deel Deze Pagina