Slotjesbeugel of onzichtbare beugel (Invisalign)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sassie1981, 28 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ja ja, ik heb eindelijk besloten om mijn gebit aan te pakken. M'n tanden staan niet heel erg scheef, maar scheef genoeg om voor irritatie bij mij te zorgen. Volgens de orthodontist zal het traject ongeveer 2 jaar duren. Voor de onzichtbare beugel zal ik ongeveer 4500,- kwijt zijn. Naar de prijs voor een slotjesbeugel heb ik niet eens gevraagd, omdat ik ervan overtuigd was dat ik dat toch niet wilde. Maar nu twijfel ik toch wel een beetje.

Hebben jullie hier ervaring mee? Wat zijn de voordelen/nadelen van beide beugels?

2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Onzichtbare beugel is veel duurder natuurlijk. Ik vind het er persoonlijk heel gek uit zien als ik met iemand praat door zo'n onzichtbare beugel heeft. Voor alleen de onderkaak valt dat wel mee.

3. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Hallo,

Ik heb sinds december een slotjes beugel. Gewoon een metale dus ook geen witte. Witte slotjes zijn een stuk duurder, breken sneller en verkleuren.
    Ik vind dat mensen best mogen zien dat je iets aan je gebit doet.

Ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad en het resultaat binnen een paar maanden is al heel tof! Bij mij gaat het ook 2 jaar duren inclusief kaak operatie maar ben nu al blij met hoe het verbeterd.

Succes!

4. 1548

1548 Niet meer actief

Mag ik vragen wat het kostenplaatje is?

Ik ga volgende maand naar de ortho maar tandarts had het over een slotjesbeugel en kaakoperatie.

5. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28

Bij mij wordt het volledig vergoed door de verzekering dus het kost me alleen het eigen risico. Dat komt omdat ik een bijzondere kaak afwijking heb (wist ik ook niet) ik zag wel in de aanvraag een goedgekeurd bedrag van 6000 euro staan en dat was alleen de beugel. De operatie wordt ook vergoed maar die komt later pas. Waarschijnlijk na 1.5 jaar beugelen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb invisilign gehad. En ik was in 10 maanden klaar. Geen last gehad, weinig pijn (Soms wel hoor). Ik was €2800 kwijt. Inclusief Spalkjes boven en onder, nog geen nachtbeugel.
    Aan slotjes was ik niet begonnen, vreselijk. Ik vind het echt heel lelijk en ik heb nog littekens in mijn mond van toen ik 15 was. ik vond de invisialign echt ideaal. Elke week een nieuwe schone beugel, hij kan uit als ik at of een wijntje dronk. Maar het allergrootste voordeel vind ik de tijd! Met slotjes had het bij 2 jaar geduurd, nu 10 maanden.

Bloem85 vindt dit leuk.
  7. Dizzle

Dizzle Niet meer actief

Oei trauma overgehouden aan de slotjesbeugel in mijn tienerjaren. Maar een vriendin van mij heeft sinds een paar maanden zo'n onzichtbare beugel. Het werkt echt goed, je ziet al een groot verschil :thumup:

In de toekomst wil ik zelf ook weer een beugel en dan ga ik zeker voor een onzichtbare... naast de pijn aan de binnenkant van je mond, vind ik het ook zo kinderlijk staan die slotjes.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb beide gehad en als ik nog een keer moest zou ik voor een slotjesbeugel gaan.

Overigens heb ik mijn slotjesbeugel maar 11maanden gehad en mijn tanden stonden meer dan "een beetje scheef".

Vraag anders eens aan je tandarts wat hij zou aanraden in jouw geval?

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Vraagje; hebben jullie dan nooit eerder een beugel gehad en zo niet, waarom niet? Of zijn je tanden pas later scheef gaan staan of weer scheef gaan staan?

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb nog nooit een beugel gehad.. maar inmiddels onder een scheef tandje.. stoor me er vooral zelf aan want veel andere mensen valt het niet eens op..
    ik vind het echter veel te duur, maar zou ook nooit blokjesbeugel willen...
    Zou me er echt niet prettig bij vinden...

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn nichtje is van slotjes naar invisalign overgestapt. Ze had continu bloedende wondjes door die slotjes, en was er helemaal klaar mee. Invisalign bevalt haar heel erg goed, als ze een nieuwe in doet hoor je het wel even aan haar spraak (beetje slissig), maar dat is na een dag weer over.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    op mijn 14de heb ik een slotjesbeugel gehad tot mijn 16de. Mijn ondergebit ging weer scheeft staan en ik kreeg tabdvleesproblemen omdat mijn wortels (kiezen) schots en scheef stonden. Dat is nu echt veel beter allemaal. En mijn tanden staan weer mooi.
    (mijn bovengebit was al prima, maar toch echt nog mooier geworden)

Bloempjelief vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb een spleetje tussen mijn voortanden doordat mijn lip dingetje daar tussen zit. Kan er niet op komen hoe het heet. Ik kreeg eerst een blok dat ging nog wel.... Maar toen die slotjes. Ik werd er knettergek van en mijn ouders hebben hem er uit laten halen. Naar dat ik hem er zelf steeds uit sloopte:|

Bloempjelief vindt dit leuk.
  14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ben toevallig kortgeleden bij de orthodontist geweest. Ik kreeg door een scheefstaande tand een tandvlees abces. Echt niet grappig. Dus de tandarts verwees me naar de orthodontist. Die vertelde me dat ik eigenlijk geen andere keus heb. Ik kon ook kiezen. Die onzichtbare, kosten 3500-4000 euro of een plaatjesbeugel zou ongeveer 2700 euro kosten. Ik krijg 1000€ van de verzekering vergoed. Als ik niks doe is de kans dat die tandvleesabcessen terug blijven komen. Ondanks goede mondhygiëne .
    Ik ga zelf voor de plaatjesbeugel. Alles komt nogal onverwacht, heb zoveel geld niet zo maar liggen.
    Van mijn 9e tot 11e ook beugel gehad. Maar paar tanden zijn weer scheef getrokken. Als dit me niet overkomen was, zou ik het zo gelaten hebben. Maar nu vind ik het ook wel fijn een mooi recht gebit! Ze verwacht dat ik 2 jaar bezig ben.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ken ook iemand die zo'n beugel heeft, maar ik zie hem echt niet zitten.

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Mijn traject kostte 3000. Dat was de beugelbehandeling. Kaakoperatie werd vergoed. Beugel niet.

Als je een kaakoperatie moet dan moet je sowieso voor de operatie zelf een slotjesbeugel. Omdat je kaak 6 weken vast wordt gezet. Maar de voorbehandeling zou evt mer invisalign kunnen.

1548 vindt dit leuk.
  17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik had op mijn 29ste ofzo een slotjesbeugel met bij mijn voortanden doorzichtige slotjes. Viel ook niet zo op.

18. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik heb nu een beugel vanaf januari. Ik hen boven keramische blokjes, beneden gewone. Die witte blokjes zijn bijna niks duurder hoor en verkleuren ook niet. Sommige zagen eerst niet eens dat ik een beugel had gekregen.

Ik moet hem in totaal en jaar, dan is mij het prijsverschil veel te groot. Denk dat ik in totaal 2500 euro kwijt ben en van de zorgverzekering heb ik 750 euro terug gekregen.

Ben er zo blij mee, er is nu al een enorm verschil 20210519_213205.jpg

19. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Zo was het op dag van beugelplaatsing Screenshot_20210529-090958_Gallery.jpg

20. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wauw, dat ziet er al heel goed uit!

Deel Deze Pagina