Dringende vragen..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jayda, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jayda

Jayda Lid

Jul 29, 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb eigenlijk meerdere vragen zal ook even de situatie kort uitleggen.

Ik ben 21 weken en 6 dagen zwanger.
    Begin vd week ging het niet zo goed ik had een drukkend gevoel daar beneden en mreeg lichte kramp in me onderbuik.
    Me vk is meteen gekomen en het hartje laten horen dat klopte goed.
    Me bloeddruk was erg laag 110/50. Sinds ik zwanger ben heb ik een lage bloeddruk van 110/60, dus nu was het nog lager.
    Ze dacht aan vroegtijdige weeën maar wou nog niet gaan voelen ze was bang het aan te wakkeren.
    Ook had ik een harde buik wat ik de laatste tijd best vaak heb.
    Ik moest van haar naar de dokter checken voor een blaasontsteking en die heb ik niet kwam uit de test. Ook me tempratuur was goed 37, 0.

Nu zijn me vragen:
    Ik heb nu al 3 keer jeuk onder me linker voetzool gehad en 2 keer bij me linker handpalm hoe kan dit?

Ik voel me baby een heel stuk minder (voel haar al weken het is een drukke meid) kan het kwaad dat ik dan in me buik druk meerdere keren om haar wakker te maken? Zodat ik een teken van leven voel???

En waar moet ik nu precies allemaal op letten?? Ben best bezorgd na dat me vk langs geweest is..

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Met de jeuk klachten moet je je verloskundige bellen. Dit kan te maken hebben met je galzuren- zouten.
    Betreft het voelen van leven, in je buik drukken is niet erg. Je bent momenteel nog te vroeg zwanger om echt te zeggen hoe vaak je de baby moet voelen. Soms kan het zijn dat je hem een dag niet voelt. Dit is normaal. Pas vanaf 25 weken moet je de baby iedere dag voelen bewegen.

Groeten Evelien

3. Jayda

Jayda Lid

Jul 29, 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Evelien,

Heel erg bedankt voor je reactie. Ben hierdoor toch wat rustiger nu ik dat weet vanaf 25weken dus oke ga ik onthouden! Heb vandaag geen last van jeuk gehad (maar als ik het heb is dat midden in de nacht). Moet ik daar nu al voor bellen of pas als het erger word?

Groetjes!

4. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hoi,
    Mocht de jeuk toe gaan nemen of verder uit breiden kun je contact opnemen met je verloskundige.
    Groetjes Gea

Share This Page