Uitgerust wakker worden

Discussion in 'De lounge' started by weegschaal18, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Hoe doe je dat?

Sinds mijn vader ziek is, slaap ik wat minder goed, in het begin ging het eigenlijk nog wel, maar nu hij hard achteruit gaat merk ik dat ik niet uitgerust wakker word. Heeft iemand tips wat ik zou kunnen doen?

2. Alizee

Alizee Bekend lid

Feb 3, 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas geen tips, ik kan mij voorstellen dat het zwaar is...ik slaap ook al jaren slecht sinds mijn kinderen geboren zijn, het enige wat mij helpt om een goed wakker te worden is koffie, ik heb 0 energie zonder. Misschien zou je bij de Tuinen even vragen voor iets homeopathisch?

3. julialove

julialove Actief lid

Dec 23, 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals Alizee zegt kun je bij de Tuinen eens kijken voor iets om rustiger in slaap te vallen, ik merk bijvoorbeeld aan mezelf als ik al piekerend in slaap val (of in ieder geval met een opgejaagd gevoel) ik onrustiger slaap en dus de kwaliteit van slapen minder is. Dan ben ik overdag ook niet vooruit te branden. Zo kun je Valeriaan proberen, dit is op natuurlijke basis.

Als er zoiets moeilijks in je leven speelt kan ik me voorstellen dat je slecht slaapt. Wat je ook kunt proberen is het uur voor je gaat slapen zoveel mogelijk te ontspannen, bijvoorbeeld door een bad te nemen en een muziekje op te zetten. Of een wijntje te drinken. Wat voor jou werkt.

Als het te zwaar wordt en niks helpt zou ik eens naar de huisarts gaan, misschien dat hij wat voor kan schrijven, het is misschien niet direct wat je wilt maar slecht slapen gaat opbreken en voorkomen is beter dan genezen.

Heb je in je omgeving mensen waar je je verhaal kwijt kunt? Misschien dat dat je ook kan helpen om wat meer te kunnen ontspannen. Even je hart luchten kan een heleboel schelen!

Heel veel sterkte!

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Vanuit mijn opleiding (kruidengeneeskunde) zeg ik: passiebloem. Je kan passiebloem in tabletjes kopen en het is zeer veilig te gebruiken (geen bijwerkingen, je kan het lange tijd gebruiken en je raakt er niet aan gewend, alleen niet gebruiken tijdens zwangerschap). Wat passiebloem doet is niet alleen onrust, stress, spanningen e.d. weghalen waardoor je beter slaapt maar ook het patroon van onrust definitief doorbreken waardoor veel mensen na een paar dagen tot weken passiebloem slikken voor het slapen daarna weer zonder problemen zelfstandig goed kunnen slapen.

Valeriaan zou ik mee uitkijken, dat werkt ook rustgevend maar kan in iets te hoge (en ook langdurige) dosis schadelijk zijn voor de lever en het kan zo zijn dat je het lange tijd nodig hebt omdat na het stoppen de onrust weer terugkeert. Wat dat betreft zou ik je passiebloem aanraden ipv valeriaan.

5. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Dit is wel een goede tip, ga eens kijken of dit werkt:)

Gelukkig kan ik er met veel mensen goed overpraten hoor over de situatie, dat scheelt wel.

6. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

May 12, 2012
    226
    0
    16
    passieflora van dr. vogel helpt heel goed om je door deze stressvolle periode heen te slepen!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Leren mediteren. En nee, het is niet zo zweverig als het misschien klinkt voor sommigen. 😉

8. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Ik heb de passiflora gehaald, ben benieuwd of het gaat werken:)

Share This Page