ik heb geen verblijfsadres van mijn ex ,hoe kan ik een scheiding aanvragen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sapje, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik zit in een zeer vervelende situatie met mijn ex, ik wil van hem scheiden maar heb geen verblijfsadres van hem waar een advocaat scheidingspapieren kan afleveren weet iemand van jullie of ik dan evengoed van hem kan scheiden en hoe dat in zijn werking gaat??
    ik weet dat het juridisch loket kan helpen maar ik wil graag weten of iemand hier het voor me weet , en of er zelf ervaring mee heeft mag eventueel in een pb.

2. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Openbaar betekenen zou wellicht kunnen. Dit kan met beslagen ed ook bij onbekende woon en verblijfplaats en vermoed dat dit met scheidingspapieren niet anders. Er komt dan een advertentie in de krant en de stukken liggen voor betrokkene ter inzage bij de griffie van de rechtbank.

3. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    inderdaad zoals mama079 zegt.
    gewoon tegen je advocaat zeggen dat je geen adres weet.
    dan wordt er een advertentie geplaats volgens mij in de algemene dagblad dacht ik ( kan ook andere krant zijn).
    dan moet ik binnen bepaalde tijd reageren zo niet.
    wordt je toch gescheiden dacht ik omdat ze hem niet kunnen vinden, denk dat je advocaat wel meer weet. succes in iedergeval

4. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dames, geeft me weer iets meer hoop en moed in deze moeilijke tijd!

5. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Sterkte!

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Veel sterkte meid! :( Gaan ze hem ook niet "zoeken" voor de alimentatie van jullie kleine? Of moet je dan ook zelf achter zijn verblijfplaats komen?

7. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou alimentatie voor onze kinderen kan ik wel op mijn buik schrijven want hij moet naar zijn thuisland als we zijn gescheiden vandaar dat hij zorgt dat ik hem niet kan vinden

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Pfff wat een ellende meid :(

9. knap

knap Niet meer actief

Heel veelsterkte meis.

Een oude buurvrouw vriendin heeft dit ook aan de hand gehad was ook on vind baar.

Moet je denk wel een beetje teleur stellen zo iets kan gerust een jaar of 3 duren. En daarbij heb je het probleem straks met de id aanvragen van je kinderen omdat de ex partners ook moeten tekenen.
    Dan moet je weer een procedure starten. Dus zou niet graag in jou schoenen staan. Dus hou er rekening mee dat het heel lang kan duren.

maximale dacht ik drie jaar. Hij is niet voor niks van de aardbodem verdwenen, Tijd rekken inverband verblijfsvergunning balen hoor meis.

10. Aviya

Aviya Niet meer actief

Dit komt in de telegraaf te staan, dat je wil scheiden.

Laat de advocaat alles goed uitzoeken, zoals bovengenoemde, de kinderen hun identiteitskaart! wat het voor jou betekent dat hij onvindbaar is. en goed aangeven dat hij tijd rekt voor zijn verblijfsvergunning, en jou er voor gebruikt heeft (tenminste zo komt het even op mij over, excuses als dit niet zo is, en bedoel dit ook niet verkeerd!) bij de desbetreffende instantie(s) aangeven, die hebben hem soms sneller gevonden dan hem lief is, en komt hij ook bewaakt te zitten, (ook handiger voor jou met aanvragen scheiding) tenminste dit was in 2000 zo, weet niet of dit nu nog zo is?

Wat een hoop gedoe heb je gekregen meis, ik hoop voor jou dat het sneller als 3 jaar geregeld is, en ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, houd je sterk en je kan het! je bent sterker dan je nu weet...

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Het is in ieder geval zaak zsm contact op te nemen met een advocaat (je mag me pb'en voor de gegevens van het advocatenkantoor waar ik werk, maar ik weet natuurlijk niet waar je woont, dus onze locatie is wellicht helemaal niet handig voor jou -> provincie Utrecht iig). Een advocaat weet precies hoe alles in zijn werk gaat en kan je ongetwijfeld ook meer vertellen en/of helpen met het legitimatiebewijsprobleem waar je tegenaan zou kunnen lopen.

12. 078mama

078mama Niet meer actief

Als je een goede advocaat in de regio Dordrecht zoekt mag je me en pb sturen. Dit zijn nare zaken en ik hoop dat je er snel vanaf bent!

13. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik kan me je topic nog herinneren dat je man vermist was toen zat je nog zo over hem in en nu dit tjee, meid veel sterkte en ik hoop dat ie gauw gevonden word.

14. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames , bedankt voor de reacties, ik woon zelf in lelystad en zal dan ook hier even moeten kijken, het is ook niet zo dat ik hem nooit zie want zo nu en dan zie ik hem wel maar hij wilt niet zeggen waar hij woont en maakt gewoon misbruik van de situatie, hij zegt mee te willen werken aan eens scheiding als zijn natrualisatie rond is maar er is een kans dat die word geweigert omdat hij hoge verkeersboets heeft gehad en ik denk dus dat hij dan zeker niet mee werkt aan een scheiding dus moet even kijken hoe ik dat nu moet gaan aanpakken want hij heeft nu ook geen werk meer waardoor ik geen recht meer heb op kinderopvang toeslag omdat ik met hem ben getrouwd, kom zo alleen maar in grote problemen want ik heb mijn gastouder nodig maar kan het niet betalen zonder toeslag

15. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

ja erg he heb al zo veel stress gehad van hem en nu dit weer pfffffffff

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kan je verblijfsvergunning geweigerd worden omdat je een hoge verkeersboete hebt? Wat een rare kromme regel dan. Weet je zeker dat dit zo is? Of is dat zijn angst?

Volgens mij kan je via het juridisch loket ook een advocaat toegewezen krijgen, iig zal je denk ik een laag inkomen hebben dus dan kost het jou niks.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dat is niet helemaal waar. Ze zal een eigen bijdrage moeten betalen (inkomensafhankelijk) en ook kosten voor bijv. het opvragen van uittreksels bij de gemeente en het griffierecht dat aan de rechtbank moet worden betaald komen voor haar rekening. Alleen de advocaatkosten worden (op de eigen bijdrage na dus) betaald.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lichtelijk offtopic. was jij ook die meid die op dr vriend aant wachten was die met de trein thuis zou komen maar al paar dagen niks van zich liet horen? volgens mij woonde je hier paar straten van mij vandaan

ontopic, onwijs veel sterkte met de scheiding meid!! bah nooit leuk maar je slaat je er echt wel doorheen. vrouwen zijn sterk!

o w8 ik lees nu dat je idd die meid bent van die 'verloren' vent. zit je niet mee he :( hopen dat de scheiding snel geregeld is!

19. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

bij het indienen van de natrualtisatie staat dat je geen hoge geldboets mag hebben gekregen en daar vallen wat ik weet ook verkeersboetes onder, en hij is een keer gepakt met rijden onder invloed dus zeker weten dat hij de natrualisatie krijgt weten we niet.

20. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL

is wat he, pfffffffffffff , en idd wij vrouwen zijn zeker sterk en sla me er ook wel doorheen hoor ;)

Deel Deze Pagina