Man heeft de windpokken van onze dochter overgekregen. Blijkbaar heeft hij ze niet als kind gehad al zegt zijn mama van wel. Nu staat hij helemaal vol maar daarnaast hoest hij enorm had en blijft ook maar overgeven. Ik zou graag hebben dat hij naar de dokter onmiddellijk gaat maar hij wil niet naar de spoed en wacht liever af tot morgen zodat hij bij de huisarts kan gaan. Het overgeven met dit warme weer maakt mij toch wat ongerust vooral dat hij niet veel energie meer heeft. Heeft al sinds dinsdag niet meer gegeten (was reeds niet goed voor dat de windpokken uitbraken) Erkent iemand dit zo ziek zijn door windpokken als volwassene?
Sterkte Is hij uitgedroogd? Dan zou ik vandaag nog een dokter raadplegen, of hij wil of niet. Is hij niet uitgedroogd, dan is het aan hem om dat te beslissen.
Bedoel je met windpokken de waterpokken? Weet wel dat je die als volwassene krijgt, het veel heftiger is dan bij kinderen. Maar denk ook niet dat de dokter er iets mee kan. Beterschap
Windpokken is inderdaad een andere naam voor waterpokken. Wanneer de huisarts bellen bij waterpokken? Ben je ouder dan 12 jaar en krijg je waterpokken? Bel dan binnen 24 uur de huisarts. Bel direct de huisarts of de huisartsenpost in deze situaties: Je bent zwanger of je bent net bevallen. (dit geldt natuurlijk niet voor je man ) Je hebt heel weinig afweer, bijvoorbeeld door chemotherapie of prednison. Je wordt benauwd. Je krijgt hoge koorts. Je wordt suf. https://www.thuisarts.nl/waterpokken/ik-ben-ouder-dan-12-en-heb-waterpokken
Waterpokken inderdaad. En ik zou niet gaan voor de pokken maar voor het hoesten en het overgeven. Ook dient hij een afwezigheidsattest te hebben voor zijn werk (verplicht hier in België)
Ik zou toch bellen naar een wachtpost voor overleg. Zeker met dit weer en overgeven kan snel uitdroging geven. Eventueel wat Aquarius proberen laten drinken met 1 lepeltje per 5 minuten. Waterpokken bij volwassenen kan ook echt veel heftiger verlopen, de man van mijn nicht heeft er een hersenvliesontsteking van gekregen. Daarom zou ik zeker overleggen met een arts. Misschien niet naar de spoed, maar toch wel de huisartsenwachtpost. Daarvoor zijn ze er.
Kleine beetjes blijven drinken is nu heel belangrijk, al zijn het een paar slokjes. Eventueel ORS nemen, kun je ook zelf maken. Het geen energie hebben is logisch na een paar dagen goed ziek zijn en nauwelijks eten, wanneer hij suf is, moeilijk wakker wordt etc. dan echt aan de bel trekken. Beterschap! Je kunt natuurlijk altijd gewoon bellen voor advies, of om je gerust te stellen.
Neemt hij wel steeds lepeltjes ORS of sportdrank? Ik zou in ieder geval de huisarts vandaag even bellen voor overleg, zeker omdat hij al bijna een week zo ziek is. Bij overgeven als je waterpokken hebt moet je sowieso de huisarts bellen staat op allerlei dokterssites.
Ik zou gezien de combinatie van zijn klachten even overleggen met een arts. Waterpokken op volwassen leeftijd kan een grillig verloop hebben. Beterschap!!
Kleine update. Heb hem toch kunnen overtuigen van naar de spoed te gaan. Moet minstens een week blijven ligt momenteel op intensieve met een dubbele longontsteking en was ook serieus uitgedroogd.