maandag zijn we terug gekomen van ruim 2 weken vakantie in Italië. heerlijk genoten; niets aan de hand... tot dinsdagavond! Het begon met jeuk en een heleboel stipjes op mijn heup. Dit werd een hele grote vlek (groter dan een boterham). Daarnaast kreeg ik wat losse stipjes op mijn buik. De volgende ochtend meteen naar de huisarts. Een allergische reactie. Waarop? Geen idee (geen ander eten behalve kastanjechampignons; geen ander wasmiddel) Ivm borstvoeding kon de huisarts mij geen medicijnen ertegen geven. Nu dagen later nog steeds veel jeuk, slaap erdoor ook slecht en heb mentholcreme om het te verkoelen. Het is ondertussen een lelijke bruine vlek geworden met wel wat minder stipjes. Als ik foto's op google bekijk lijkt het zonneallergie. Maar waarom pas de 2e dag naar thuiskomst terwijl ik op vakantie zat zon heb gezien? Iemand ervaring hiermee of een idee wat het is? Tips zijn van harte welkom!
Oef.. geen idee.. Misschien ergens door geprikt? Mijn zonneallergie toont zich alleen op mijn vingers. Dan krijg ik kleine bultjes met vocht erin welke echt jeuken als een malle.. Ik slik ortizon om er vanaf te komen. Verkrijgbaar bij de drogist als etos en kruidvat.
Heb ik okk gehad deze keer! Ik dacht al zonneallergie te hebben dus heb ik me gewapend op vakantie met Urtizon korrels en Urtizon zonnebrandcreme. Maar ik had niet genoeg dus de laatste 2 dagen gewone zonnebrandcreme. Eenmaal thuis overal uitslag en alleen op de delen die in de zon zijn geweest; bovenbenen, hals, armen en gezicht.
Ik heb mijn hele leven al een ernstige vorm van zonne-allergie en zo te horen, is dat wat jij hebt geen zonne-allergie. Die openbaart zich veelal op onderarmen, achterkant bovenarmen, scheenbenen en hals. Het kan goed een contactallergie zijn van beddengoed (wasmiddel, stomerij) of zonnebrandcreme. Welke heb je gebruikt? Sommige stoffen in zonnebrandcreme triggeren juist zonneallergie. Voedselallergie kan ook, er kan een allergeen gebruikt zijn door een sausje oid. En je mag gewoon cetirizine als je borstvoeding geeft!!!
Hoi hoi het klinkt mij niet als zonneallergie. Misschien even een foto plaatsen. Zou het geen gordelroos zijn? Dat manifesteert zich meestal zo op je zij en romp. Tegen de jeuk natte lappen er misschien op. Maar ik zou toch nog eens langs de ha gaan anders. Beterschap
Klinkt inderdaad als zonneallergie / warmteuitslag. Als ik het heb dan heb ik het altijd bovenop mijn voeten, handen en onderarmen. ik krijg het van de zon maar vaak nog meer van de warmte. als kind kreeg ik het vaak tijdens gymles na een intensiefe les (dus warm).