Hoi, Ik wil heel graag af van de wegwerp billendoekjes. Ik wil vooral van de chemicalien af. Ik kwam de wasbare billendoekjes van lieveluiers.nl tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Of andere tips over wasbare en/of biologische billendoekjes?
Ja hoor! Ik gebruik altijd gewoon washandjes voor de billen. Heb een mega stapel en die wassen we met de luiers mee, gebruiken ze ook als snoetpoetsers en voor de wasbeurtjes tussen badderen door. Meestal gewoon met water, 's ochtends of na een heel vieze poepluier met een beetje waslotion. En met 1 washand heb je zo een kontje schoon. Doekjes had ik bij mn dochter wel gemaakt maar vond 't lastig om steeds de doekjes apart te houden van de luiers in waszak, of ze weer uit de rubbers van de machine te vissen.
Ik heb zelf doekjes gemaakt van flanel met hydrofiel, bevalt prima en gaan gewoon bij de wasbare luiers in de was mee.
hier van hydrofiele luiers washandjes genaaid (goedkoper dan washandjes kopen). daarnaast via mama-i.com cheeky wipes gekocht en die bevallen erg goed.