iemand ervaring met wasbare billendoekjes?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elo, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elo

Elo Lid

29 jan 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik wil heel graag af van de wegwerp billendoekjes. Ik wil vooral van de chemicalien af.
    Ik kwam de wasbare billendoekjes van lieveluiers.nl tegen. Heeft iemand daar ervaring mee? Of andere tips over wasbare en/of biologische billendoekjes?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja hoor! Ik gebruik altijd gewoon washandjes voor de billen. Heb een mega stapel en die wassen we met de luiers mee, gebruiken ze ook als snoetpoetsers en voor de wasbeurtjes tussen badderen door. Meestal gewoon met water, 's ochtends of na een heel vieze poepluier met een beetje waslotion. En met 1 washand heb je zo een kontje schoon. Doekjes had ik bij mn dochter wel gemaakt maar vond 't lastig om steeds de doekjes apart te houden van de luiers in waszak, of ze weer uit de rubbers van de machine te vissen.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf doekjes gemaakt van flanel met hydrofiel, bevalt prima en gaan gewoon bij de wasbare luiers in de was mee.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heb je dan hydrofiel washandjes of badstof washandjes?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon normale washandjes, ik heb nooit hydrofiel washandjes gehad, nooit gemist ook.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier van hydrofiele luiers washandjes genaaid (goedkoper dan washandjes kopen). daarnaast via mama-i.com cheeky wipes gekocht en die bevallen erg goed.

Deel Deze Pagina