Moederdag fiasco's

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Katie88, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen over dingen die je niet verwacht had voor moederdag.
    Mijn 1e moederdag; vol verwachting werd ik wakker, gewekt door mijn prachtige zoontje van toen 5 maanden. Geen cadeaus of knuffels pp bed van papa.. Misschien straks?
    Eerst maar ontbijten, papa smeert altijd brood, en mama voedt baby. Ook niets tijdens ontbijt, tjonge hij houdt het wel spannend. . Of..?
    Paar uur later, nog steeds niets. Ik volledig ingestort, want ik kon wel een oppepper gebruiken in mijn onzekere hoedanigheid als nieuwe moeder. Uiteindelijk durfde ik snikkend uit te brengen " maar heb je dan helemaal niets gedaan/gekocht voor moederdag?"
    Antwoord in de trant van: " houd je nou op, ik heb het hele ontbijt al klaargemaakt".
    Mijn snikken onderdrukkend reden we verder naar onze afspraak, alwaar iedereen mij bevroeg over hoe mijn eerste moederdag was en wat ik had gekregen.
    Wat heb ik me ontzettend zielig gevoeld die dag!!
    Gelukkig had papa er het jaar erop wel aan gedacht.. en wat krijg ik? Een sexy nachthemdje. Niets lieve woordjes, niets allerliefste mama.. mijn man is echt de beste en de liefste maar hier heeft hij helemaal niets van begrepen.

Ik houd mijn hart vast voor in mei...
    Ben ik de enige ondergewaardeerde mama op moederdag?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Mijn man denkt daar ook echt niet aan. Begint nu wel een beetje te komen, na enige uitleg van mijn kant en mijn schoonmoeder (mbt andere dingen vooral mbt haarzelf, maar ik denk dat hij het zelf wel doortrekt ;)).

Mannen vinden gewoon andere dingen belangrijk, denk ik. Misschien als je heel duidelijk uitlegt wat je verwacht? Want het klinkt wel alsof hij je waardeert en je gelukkig wil maken, maar het gewoon niet begrijpt?

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje zal wel iets maken op de psz. Ik ben de mama van ons zoontje, niet de mama van mijn vriend.

Ik had vorig jaar wel gevraagd of ik kon uitslapen met moederdag. Nou dat was de laatste keer! In bed gelegen tot 9.30u ofzo en de hele dag hoofdpijn gehad, misselijk, ellendig,....
    Dat heb ik altijd als ik niet naar mijn biologische klok luister en dus blijf liggen en draaien. Lief van mn vriend maar neen, ik kan gewoon niet uitslapen :)
    ik moet voor 8u uit bed anders heb ik hoofdpijn en ben ik misselijk. Of ik nu om 22u of om 5u ga slapen, om 8u ten laatste moet ik dat bed uit.

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hahahaha ik heb dus al even duidelijk gemaakt wanneer het Moederdag is. Aangezien ik vlak daarna jarig ben (3dagen) zal hij het combineren.
    Als het net zo gaat als met mij kerstcadeau dan kan ik lang wachten. De kerstman is mij namelijk vergeten ;)

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ze hadden beter eerst vaderdag kunnen doen en dan een maandje later moederdag.. Dan zitten die mannen er vers in en weten ze waar de lat ligt:D

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben ik nu gek dat ik helemaal niks van mijn vriend verwacht op moederdag? Ik ben toch zijn moeder niet?

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Haha sorry maar ik moet altijd een beetje lachen om dit soort topics, moederdag is leuk als de kinderen zelf iets voor je maken. Heerlijk broodje met een dikke laag boter en kilo hagelslag of een prachtig kunstwerk.

Nee ik heb nooit iets van mijn man verwacht met moederdag.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nope :) Hier ook ook zo hoor. Ik krijg een geweldige moederdagknutsel van mijn zoon en dat was dan moederdag :) Zodra zoon de ik-maak-knutsels-voor-moederdag-leeftijd voorbij is, stopt moederdag hier gewoon.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Huh? Het heet toch MOEDERdag. Dus zolang je kleintje daar geen besef van heeft, krijg je niets...Ik geef mijn man ook niets op vaderdag hoor. Ik blijf me er elk jaar over verbazen, hele drama's dat iemand weer niets heeft gekregen van haar partner.

Ik krijg sinds mijn meiden naar school/psz gaan elk jaar prachtige knutsels. Leuk hoor, maar het zegt me niet zoveel. Wat mij betreft is het elke dag moederdag. Ik hoor élke dag dat ik de liefste mama ben, dat ik de mooiste prinsesmama ben, knuffels, kusjes etc etc. Dat betekent veel meer voor mij dan al die knutsels of kadootjes.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik kreeg altijd wel wat van mijn man, mijn eerste moederdag kreeg ik een gouden ring bij het ontbijtje op bed,

maar ik wil dit helemaal niet, we hebben het er over gehad dat ik geen grote dure cadeau's wil, afgelopen jaar kreeg ik flip flops slippers omdat die zo fijn lopen en ik was 20 weken zwanger van de vierde en kon die schoenen wel gebruiken :p:p

ik geniet enorm van de versjes die de kinderen leren op school en de peuter speelzaal, de tekeningen die ik erbij krijg en hun eigen gemaakte cadeautjes, samen met papa een ontbijtje maken zodat mama kan uit slapen en genieten van een ontbijtje op bed vind ik dan wel weer heerlijk, maar vooral om hun blije koppies te zien omdat het op school uitgebreid uitgelegd is wat moederdag inhoud dus ze zijn altijd helemaal enthousiast,

een dagje weg ofzo met ons hele gezin zou ik ook wel waarderen,

maar inprincipe gaat het om wat de kids maken en hoe gelukkig hun ermee zijn.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Niet met mijn eigen kinderen, wel met schoonmoeder.
    Schoonmoeder zei 2 weken na moederdag dat ze teleurgesteld was dat ze niks had gekregen voor moederdag.
    Leuk detail, ze waren zelf tijdens moederdag op vakantie in verweggistan. Helaas, jammer dan!

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

ben ik het bijna helemaal mee eens,

krijg ik dagelijks mooie tekeningen en knutselwerkjes en wij hebben echte kus en knuffelkontjes die graag mogen zeggen hoe lief ze ons vinden, maar toch merk ik wel verschil als het vader of moeder dag is,

hun zijn dan zo blij, ze hebben versjes op school geleerd ze maken samen met papa een ontbijtje en komen binnen terwijl ze het versje opzeggen/zingen, ze voelen zich dan zo enorm trots, dat doet me wel wat.

13. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ah nou dan geldt dat voor jullie dus niet he;)

Voor mij en sommige andere dames wel. Op moederdag kan papa echt wel even samen met kind iets leuks bedenken voor mama.

Ja inderdaad, soms hebben papa's net even een duidelijker hint nodig denk ik..

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben tbm, noodgewongen omdat mijn kinderen intensieve zorg nodig hebben. Hoogopgeleid, ambitieus, maar dus geen carrière. Prima, maar ik verwacht dus wel iets van mijn man met Moederdag. Want ook al ben ik zijn moeder niet, hij ontwikkelt zichzelf en heeft een leuke baan, en ik zorg voor de kinderen. En daar sta ik helemaal achter maar ik heb er erg aan moeten wennen en daarin moeten groeien. Dus ik wil waardering, en meer dan "goh wat ziet het er netjes uit" als hij thuiskomt uit zijn werk ;)

Ontopic: de eerste 3 jaar zaten we elke Moederdag de héél dag bij zijn moeder.. Dus ik had geen Moederdag en zijn moeder wel. Daar ben ik echt razend om geweest. Is nu gelukkig niet meer, nu wordt de aandacht gewoon verdeeld :)

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn eerste moederdag was een fiasco. Ik had van mijn vriend wel iets verwacht. Geen cadeau ofzo maar iets wat hij met onze dochter gemaakt had. Dat was er al niet. Daarna halverwege de middag een boze schoonmoeder aan de lijn dat we toch niet gekomen waren want zij was de moeder en het was moederdag etc. Nou ik heb gejankt die dag, had nog behoorlijk last van hormonen ;). Er was trouwens niks afgesproken

De tweede moederdag was de beste vriendin van mijn schoonmoeder vergeten dat ik ook moeder was. Zij vroeg wat wij gingen doen met moederdag en ik wilde die dag iets met z'n drieën doen. "Maar het is moederdag, ga je niet naar je moeder of naar *naam schoonmoeder*" ehh ik ben zelf ook moeder en mijn dochter is nog klein, mag ik zelf doen wat ik wil die dag? Haar antwoord was "ojaaa jij bent ook moeder" goh, helder licht, mijn dochter was er gewoon bij. Overigens had mijn vriend de tweede moederdag wel iets gemaakt met mijn dochter ;)

16. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Nou Cathelijne wat schoonma betreft kan ik je goed begrijpen. Wat naar moet dat geweest zijn. Gelukkig is het inmiddels veranderd. En respect voor jou dat je tbm bent en kiest je kinderen de beste zorg te geven!

Klarinet en Bailief, wat is dat toch met die schoonmoeders.. goed dat je voor jezelf opkomt;) en fijn dat het inmiddels beter is en je lekker knutsels krijgt! Lijkt me ook helemaal top, mn zoontje was er nog iets te klein voor maar wie weet dit jaar.. Of zal ik mijn verwachtingen maar laag houden, haha

17. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Aach dat klinkt echt heel schattig! Zo te horen heb je erg lieve kindjes:)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Tja ik zie Moederdag toch anders geloof ik. Moederdag is iets van de kinderen naar hun moeder toe. Niet iets van mijn vriend naar mij toe.. Vind dat best wel raar eigenlijk.
    Toen mijn kinderen nog niet naar de opvang gingen knutselde mijn vriend wel altijd iets met ze (tekening of iets met geverfde handjes). Nu gaan ze naar de opvang dus zullen ze daar wel iets maken.
    Ik heb wel altijd een bos bloemen en een cadeautje gehad voor Moederdag, maar vind dat dus eigenlijk dikke onzin.

19. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind opzich wel dat een man of vriend iets voor je mag doen. Je bent toch de moeder van zijn kind. net zo goed als hij de vader is en je voor hem dus iets doet op vaderdag. Mijn vriend was mijn eerste moederdag compleet vergeten en dat heeft toch wel een beetje pijn gedaan. Voor vaderdag heb ik hem wel een mooi cadeau gegeven.

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het zit in de opvoeding en de normen en waarden die je je kinderen mee wil geven en dat is voor ieder gezin verschillend.

Ik vind het niet meer dan logisch dat de 'andere' ouder de kinderen bijstaat bij een Vader- of een Moederdag. Het gaat inderdaad om de waardering voor jou als ouder. En als je kinderen te jong zijn om dit uit te spreken, vind ik persoonlijk dat dit door de andere ouder opgevangen hoort te worden.

In dit huis vind ik het belangrijk dat je kinderen al op vroege leeftijd bewust maakt van het feit dat papa en mama zoveel voor hen doen, dat hij ook een extra attentie kan maken voor ons en zijn waardering uitspreekt. Ook al is het een macaroni-tekening ofzo; ik noem maar wat. Ik zorg met mijn zoon voor een gedichtje in combinatie met een knutsel en een cadeautje - en dat is een crime, want ik weet nooit wat hij wil en hijzelf weet het nóg minder. Mijn partner help ik twee weken voor Moederdag bijna dagelijks herinneren; waarbij hij op de laatste minuut nog denkt: oeffff, oh ja... even snel een cadeautje bestellen, wat wil je? Dan koop ik dat :p

Gelukkig knutselen ze op de kinderopvang altijd wat - mijn partner houdt niet zo van knutsels maken, en ik ontvang ze graag :)

Deel Deze Pagina