ik heb woensdag al mn tanden boven laten trekken na jaren af en aan ontstekingen te hebben gehad die de tandartsen niet weg kregen. en heb nu een bovenprothese. ben al aardig gewend vind alleen die.plaat tegen mn gehemelte zo vervelend. nu weet ik dat.je.moet wennen en dat gaat.met.de.dag.beter.maar t voelt.of je een volle mond heb zeg.maar.met.slikken enzo maar.mijn vraag aan jullie ishoelang hebben.jullie eraan moeten wennen en na hoelang konden jullie weer wat eten behalve.vloeibaar?
Hey hoi, Bij mij hebben ze 23 juli zowel boven als onder alles getrokken ivm ontstekingen en uiterlijk ( met heel veel behandelingen konden ze de ontstekingen nog een eind weg krijgen maar mooier maken was geen optie) Het volle gevoel word langzaam aan minder werd er eerst weleens misselijk van en dan hielp het om een snoepje in m'n mond te doen en daar op te gaan sabbelen . Weet trouwens niet of ze het tegen je gezegd hebben maar een heel klein beetje kleefpasta op t gehemelte plaatje scheeld ook heel veel. Na een week moest ik terug voor controle en hebben ze er een zacht laagje in gedaan waardoor het weer beter paste toen kon ik ook direct weer redelijk eten (boterham, pannenkoek etc iig beter dan bouillon en vla enzo zoals de eerste week hihi) Nu ruim vier weken later eet ik bijna alles weer , alleen geen hele harde dingen zoals nootjes. Let er als je iets probeert te eten op dat je aan beide kanten iets in je mond hebt dat scheeld heel veel! Succes ermee , t gaat echt iedere dag een beetje beter. Liefs Deb
poeh zowel bven als onder alles eruit lijkt me helemaal wennen. klopt ik merk zeker.wel.dat.t.iedere.dag.ietsjes.beter gaat en als je in de spiegel kijk word je ook weer blij van je mooie.tanden
Bij mij 3 jaar geleden alles eruit laten halen. Eerst krijg ik een tijdelijk gebit omdat kaak nog moest slinken. In die tijd heb ik mijn gebit steeds vastgeplakt met kukident kleefpasta. Zonder kon ik gewoon niet normaal eten. Ook ging ik regelmatig naar de tandtechnicus om het gebit opnieuw te laten opvullen en bij te werken zodat het beter voelde. Na een jaar was mijn kaak helemaal geslonken en heeft de tandtechnicus mijn definitieve gebit gemaakt. Deze kon ik gelijk in zonder kleefpasta en kan alles eten wat ik wil. Dit gebit is gewoon beter aangepast op mijn kaak en verhemelte en zit daardoor perfect. Wat ik je kan aanraden is regelmatig het gebit te laten bijwerken en evt laten opvullen. Ook als je wonden geheelt zijn probeer kleefpasta. Mijn beviel kukident het beste. Andere eigen merken vond ik niet prettig. Gebruik niet teveel en plak een beetje het verhemelte erbij. (niet teveel anders komt het in je keel en is echt niet prettig)