Multivitamine voor niet goed pillen kunnen slikkende zwangeren

Discussion in 'Gezondheid' started by Jannne, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jannne

Jannne Lid

Nov 30, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net zwanger en wil een multivitamine voor zwangeren gaan slikken / nemen. Maar ik ben niet zo heel goed in het slikken van pillen, vooral niet van die grote multivitaminedingen...

Welke multivitaminepil is niet zo groot? Of zijn er ook winkels die bruistabletten voor zwangeren hebben of een drankje? (Dat het vies smaakt vind ik niet zo'n groot drama trouwens).

Alvast bedankt!

2. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van Etos eigen merk zijn klein, makkelijk te slikken, maar moeten 2x per dag.
    Ik werd er ontzettend misselijk van want het zijn van die capsules met een 'smeltend laagje' en omdat er visolie inzit, kwam dat bij mij omhoog.
    Ik heb ze nu van materna (centrum geloof ik) daar zitten losse visoliecapsules bij en dat zijn de enige waar ik niet misselijk van wordt. Ik kan ze makkelijk slikken.
    Maar die zijn wel weer groter.
    Ook heb ik gladde pillen van een reformhuis gehad, die slikten op zich ook wel goed maar waren niet echt klein. En ik werd er wederom misselijk van.
    Bruistabletten ben ik nog niet tegengekomen maar dat lijkt me echt heel smerig met die visolie!
    Het blijft toch even zoeken denk ik.
    Succes! :)

3. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    De Dagravit Mama&Baby tabletten die ik heb zijn redelijk klein en je hoeft er slechts 1 per dag te nemen.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Loop gewoon eens een goede! drogist in , met een uitgebreid assortiment, of een natuurvoedingswinkel of de tuinen.
    Van bijv. solgar bestaat een vloeibare multivitamine voor volwassenen, moet waarschijnlijk wel besteld.Als het slikken echt niet lukt zijn meedere kinderkauwvitamines misschien een optie.

Foliumzuur tabletjes zelf zijn echt mini te verkrijgen , dat moet lukken met een hap vla ofzo.

Als je moeilijk slikt zou ik ZONDER visolie nemen wat dan blijft dn te lang in je mond en krijg je het echt niet weg.

eet in plaats daarvan gewoon 2 x per week vis of ook vloeibare visolie als je het toch wilt nemen of geen vis lust,

5. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    In het begin van de zwangerschap heb ik etos zwanger zijn gebruikt. Deze kwamen steeds weer omhoog of ik werd er misselijk van.
    Door een klein ijzer tekort heb ik Floradix gebruikt met het zelfde resultaat.
    Nu gebruik ik Gravitamon, zijn kleine ronde pilletjes, ik vind ze makkelijk door te slikken en ik word er niet misselijk van.

Loop inderdaad eens een goede drogisterij binnen en vraag om wat meer informatie.

Succes.

6. Jannne

Jannne Lid

Nov 30, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga denk maar voor de Gravitamon. Van visolie is nog niet vaststaand bewezen dat het helpt... (Ik heb mijn vorige zwangerschap hyperemsis gravidarum gehad, dus ga nu niets nemen waar je misselijk van kan worden!)

Bij de zwangerschap van 4 jaar geleden ben ik ook bij meerdere drogisten geweest en die hebben toen ook leveranciers voor mij gebeld, maar er was toen nog niets op de markt voor moeilijke slikkers... Ik hoopte dat er nu wel zoiets zou zijn, maar helaas dus.
    Ik heb toen wel bij een reformwinkel een drankje gekocht dat leek op Floradix, maar dan de gele verpakking van dat merk (SALUS oid).

Iemand nog een idee, of gehoord van bruistabletten voor zwangeren?

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

gele verpakking van dat merk kan inderdaad ook heet floravitaal. Is niet specefiek voor zwangeren maar wel een multi, dit heeft elke goede drogist.

Bruis nee.. die bestaan niet, omdat de meeste vit. in hoge concentratie niet te hachelen zijn en daarnaast veel vit. niet kunnen oplossen in water omdat ze op olie basis zijn, dus dat moet je ook niet willen.

8. Jannne

Jannne Lid

Nov 30, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Mimi!

9. Seth

Seth Niet meer actief

Supradine heeft wel bruistabletten die ook geschikt zijn voor zwangeren....

10. Seth

Seth Niet meer actief

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sypradyn bevat niet genoeg b11 (foliumzuur)
    200 mcg vitamine B11 per dagelijkse hoeveelheid = 1 tablet
    Moet 400 zijn, dus hier zo je nog extra foliumzuur naast moeten nemen.

Ik zou niet voor complex forte gaan, die is toch gemaakt op meer energie en niet op een zwangere vrouw.

12. Jannne

Jannne Lid

Nov 30, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het eens navragen bij een goede drogist! Dit omdat Supradyn Complex Forte ook 800 mcg vitamine A bevat...

13. Seth

Seth Niet meer actief

B caroteen is dat.... en dat mag wel.. deze zitten ook in zwangerschapsvitamines van vsm bijvoorbeeld.

Zijn familie van vitaminen A die in groente zitten... deze kunnen omgezet worden in vitamine A als je lichaam daar een tekort aan heeft....

De vitamine A die tijdens een zwangerschap beperkt ingenomen mogen worden zijn de dierlijke... de ECHTE vitamine A... vandaar een beperking op leverproducten.... maar bijvoorbeeld niet op wortels...

14. Jannne

Jannne Lid

Nov 30, 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha!
    Bedankt Seth!

15. fafje

fafje Niet meer actief

Supradien bruistabletten, staat letterlijk op... geschikt voor zwangeren en vrouwen die borstvoeding geven...Hier zit ook enorm veel vitamines in.
    Ik slik geen multivitaminen voor de rest...aangezien ik heel gevarieerd eet en gezond...wanneer ik bijv weet dat ik iets makkelijks ga eten, neem ik zo'n ding...en t geeft je ook nog es een opkikker...net wat extra energie, die je af en toe nodig hebt..
    (voor de duidelijkheid, geen multivitaminen slikken is op advies van mn vk)
    Ik heb overigens wel t/m 12 weken foliumzuur geslikt, die van Etos. Heb ook die multi van etos in huis...maar kon die niet door mn keel krijgen en zeker niet 2 x per dag! Veel te groot....

Vsm mama is wel heel goe dte doen...zijn ongeveer 1 cm breed en smal...slik je met een goede slok water wel door!

16. Annebe

Annebe Actief lid

May 14, 2010
    135
    0
    0
    Het nadeel van gravitamon en davitamon zijn dat het synthetische vitaminen zijn. (dus minder goed opneembaar en veelal mindere kwaliteit)
    Otrica heeft een goeie pot pillen voor zwangeren en voor de moeilijke slikkers (ik ben daar ook een vreselijke ramp in) is er ook een poeder die je door je appelsap, sinansappelsap enz kunt doen.
    Deze heeft geen rare (na)smaak.

En anders zou je Floradix eens kunnen proberen, dit is een drankje met zeer veel natuurlijke vitaminen en mineralen.

17. Seth

Seth Niet meer actief

Floradix slik ik ivm laag ijzergehalte... en werkt daarvoor super!! maar is naar mijn weten niet een "multivitamine".....

Even op internet gekeken....
    samenstelling:

DE INGREDIËNTEN
    Behalve de ingrediënten in onderstaand schema bevat het elixer ook: wortel, brandnetel, spinazie, kweekwortel, angelikawortel, venkel, bruine algen, hibiscus, peren, druiven, zwarte bessen, sinaasappelschil en -sap, bramen, kersen en bieten. Floradix Vita Kruidenelixer is er in flessen van 250 of 500 ml en in tabletvorm.
    werkstofper 20 ml% van de dagelijkse behoefte
    ijzer15 mg107%
    vitamine B11,6 mg114%
    vitamine B21,8 mg113%
    vitamine B60,8 mg40%
    vitamine B121,2 mcg120%

18. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Ik heb in het begin van de zwangerschap ook floradix (drankje dat je kunt innemen met jus d'orange) gebruikt, dit op advies van de verloskundige. Ben nl ook een ramp met het slikken van pillen.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarschijnlijk bedoeld ze floravitaal.. dat is wel een multi.

Share This Page