He dames, ik heb een tweedehands voedingskussen met van die hele kleine (hardere) korreltjes erin (net zoals in zo'n doomoo voedingskussen). Lekker uitgewassen! Dus geen piepschuim erin. Hij is een beetje dun geworden, maar het materiaal is wel heel fijn! Weet iemand waar je de navulling kunt kopen? En hoe heet het? En anders zit ik te denken om het bij te vullen met piepschuim bolletjes (zak van 6 euro bij de bouwmarkt). Maar kun je dat wassen? Wie heeft daar ervaring mee? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dankjewel alvast!
Bedankt voor je reactie! Is het de onderste uit de rij? En dat zijn niet die piepschuimbolletjes? Kussenvulling, vlokkenvulling of polyethervulling staan in deze kussengigant categorie En weet jij of je een kussen met piepschuimbolletjes in de was kunt doen?
Ik zie het inderdaad, vrij duur! Als je ff googled op domoo seat vulling, dan vind je hele andere prijzen! 9 euro etc. ik denk niet dat je het kan wassen!
Ehh, tsja polystyreen is volgens mij piepschuim , maar ik was afgeleid door de tekst "microkraaltjes" .
Dit lijkt wel het 'goede' spul ja! Zit er in de doomoo seat hetzelfde als in het voedingskussen? Dan moet het wel kloppen..! @Tassie: hihi..! Goede afleiding manouvre he..!
Als je er piepschuim balletjes in doet dan moet je deze eruit halen als je het kussen gaat wassen. mocht de zak in de wasmachine open vliegen dan ben je niet blij. de balletjes blijven drijven op water dus worden ook niet echt weggespoeld. maar meestal zitten er in kussens toch een binnenhoes waar de vulling inzit?? dan gooi je alleen de buitenhoes in de was en de binnenhoes met vulling laat je voor wat het is.
Dit staat op de site van Doomoo: Wanneer u de doomoo buddy enige tijd hebt gebruikt, is het mogelijk en normaal dat de microkorreltjes van de doomoo buddy gaan samenklitten. Daarom zijn bijvullingen van 20 liter microkorreltjes in polystyreen op bestelling verkrijgbaar bij uw kleinhandelaar. Dat zijn dus ook polystyreen bolletjes..... en weer "microkorrels" ......... Overigens heb je bij die kussengigant wel 100 liter voor 17,50. Is in verhouding misschien niet eens zo'n gekke prijs. Alleen, waar laat je 100 liter in je voedingskussen? (Ja, ik ben er nu ook vreselijk mee bezig .)
@Droebeltje: Ja, je kunt ook alleen de buitenhoes wassen. Maar vind het ook niet onprettig als het gehele ding gewassen kan worden..! Maar goed, als ik op piepschuimbolletjes uitkom, dan was ik alleen de buitenhoes af en toe. @Tassie: Pff wat een klus he..! hihi! Ik denk dat ik er gewoon even achteraan mail of bel en dan vraag hoe het zit. Als ik het weet dan laat ik het wel horen hier!
Ik heb piepschuimballetjes bij de dierenwinkel vandaan. Wel 1 advies als je hem gaat bijvullen doe het buiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En doe het samen met iemand, want die balletjes liggen werkelijk waar overal!! Succes
Nou, over het wassen, ik weet het nog niet. Maar ja. Maar ik heb wel wat beddenzaken gebeld en bij matrassenconcord (bij ons in de buurt) hebben ze kussens met die vulling voor 12 euro. Dus ik denk dat ik dat ga doen..! En anders bestel ik het bij baby and more. Bedankt voor het meedenken!!
hey bij een babyzaak kan je voor het doomo voedingskussen een zak met navulling kopen. Kostte 15 euro, dezelfde microbolletjes als er nu in zitten ook van doomo. Zoals in de winkel gezegd waarschijnlijk voor 2 navullingen.
heb vanavond met mijn man het kussen bijgevuld, en de hele 20 liter ging erin. eerst een stukje open gemaakt, een plastic pet flesje bovenkant afgeknipt en zo met tweeen erin gegoten. ( hij de zak ik de fles/trechter) Inderdaad toch nog een troep de bolletjes zijn echt micro, duurde even maar uiteindelijk gevolg weer een mooi stevig kussen. Even dichtgenaaid en klaar. Maar dus niet genoeg voor 2 kussens. succes voor diegenen die zich er nog aan gaan wagen.