Beestjes in 2dehands matrasje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ninetje, Mar 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi,

Ik heb een 2dehandsmatrasje bij het kinderbedje gehad van ongeveer 6 jaar oud. Dit weet ik omdat ik de dame van wie ik het matrasje heb gehad vrij goed ken.

Ze heeft het matrasje heel netjes gesealed met blauwe zakken.

Het ziet er perfect uit en qua steun voelt het matrasje ook erg goed aan.

Nu had ik eigenlijk begerepen dat 2de hands matrasjes niet mochten omdat er beestjes in zouden kunnen zitten die extra kans op wiegendood geven.

Na de zoekfunctie hier te hebben gebruikt, zie ik alleen maar staan dat 2de handsmatrasjes worden afgeraden omdat ze evt niet voldoende steun geven maar wel als extra matras in bijv een campingbedje mogen.

Mijn vraag is dus...dat van die beestjes, in hoeverre is dat waar?

Bij voorbaad mij dank!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Of beestjes nu een verhoogde kans op wiegendood geven betwijfel ik. Huisstofmijt gaat snel in matrassen zitten. Maar je zuly hier ongetwijfeld speciale behandelingen voor hebben. Ik heb nog nooit gehoord dat beestjes de oorzaak van wiegendood zou zijn. Toch is het idd beter om een nieuw matrasje aan te schaffen. Het is geen verplichting, maar zoals je zelf al zei vanwege de steun.

Ilja

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoi kwebbel,

Heel erg bedankt voor je supersnelle antwoord!

Binnenkort krijg ik voor-controle van de kraamzorg en laat hen gewoon voor de zekerheid ffkes voelen.

Nogmaals bedankt!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed idee.

Ilja

Share This Page