Help!! Slapeloze nachten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door An79, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Goedemorgen,

    Onze dochter van 5 maanden sliep eigenlijk altijd wel goed, maar de afgelopen week is het drama. Zondag was ze al niet helemaal fit. Ze gaf al haar flessen terug. Dat ging maandag al wel beter, maar nog steeds maar halve flessen drinken sinds die tijd. Toen begon ze s nachts ook ineens met elk uur kreunend wakker worden. Met een speentje wel weer verder slapen. Dan ook weer eerder trek (uurtje of 4), maar logisch na die halve flessen. Zo gaat het nu dus al 3 nachten. Beetje slaapgebrek dus 😴. Ze is ook al flink aan het bijten, dus mijn eerste vermoeden is tandjes. Maar zou het ook oorontsteking oid kunnen zijn? Ze is trouwens ook ineens flink verkouden.
     
  2. Eslin

    Eslin Lid

    29 sep 2013
    42
    3
    8
    NULL
    NULL
    Wij hadden dit zo 'n 2 weken geleden (met het slapen). Opeens niet meer in zn eigen bedje willen en heel vaak huilend wakker worden. Wij dacht nog aan een sprong eerst, maar inderdaad ook veel bijten en kwijl en ja hoor.. meneer heeft nu 2 kleine tandjes! En hij slaapt ook weer beter!
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Het zouden idd tandjes kunnen zijn! Mijn dochtertje had er met 4 maanden al twee
    Maar ben je ook begonnen met hapjes geven? Misschien heeft ze daar last van?
     
  4. demie

    demie Bekend lid

    17 mei 2014
    931
    0
    16
    Als haar neusje dicht zit is drinken ook heel vermoeiend, laat ze daarom de helft staan en word dan toch wakker van honger?..

    En door de verkoudheid kan er ook druk op de oortjes staan inderdaad.
    Hier helpt neusspray vaak wel tegen.En zo niet toch even langs de huisarts om oortjes na te kijken.
     
  5. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik ben zojuist toch even bij de dokter geweest, maar haar oortjes zagen er goed uit. Ook haar longetjes klonken schoon.
    Het niet drinken komt niet door haar verkoudheid, want dat ging gisteren nog best wel goed. Vooral in de nacht heeft ze daar extra last van. Ik spray ook regelmatig. Ze heeft gewoon echt geen trek. Het is nooit een grote drinker geweest, maar nu is het helemaal uien.
    Laten we hopen dat er ineens een rits tanden tevoorschijn komen en het dan allemaal weer een beetje gaat lopen. Die nachten breken je echt op.
     
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Als je echt bang bent dat ze te kort komt aan voeding kan je altijd een droom voeding geven?
     
  7. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Daar ben ik niet echt bang voor. Ze drinkt weinig, maar groeit goed. Dit moet natuurlijk niet door gaan zetten, maar voorlopig maak ik me geen zorgen.
     
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dochter is ook verkouden als er tandjes aan zitten te komen.
    zo weet ik dat het weer gaat gebeuren.
    bij boventandjes heeft ze ook wel gehad dat ze heel weinig dronk want het deed pijn denk ik om op de fles te bijten.
    als de tandjes door zijn is ze weer helemaal zichzelf en is de snot weg
     
  9. Nitty

    Nitty Actief lid

    21 mei 2016
    106
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Breda
    Kans groot dat het tandjes zijn. Dan slapen ze slecht. Ook zijn ze dan meer vatbaar voor bacterien en virussen dus een verkoudheid of oorontsteking erbij is mogelijk. Houdt in de gaten of de baby geen koorts krijgt.
     
  10. anne24

    anne24 Actief lid

    3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Vorige week precies hetzelfde hier! Ik dacht ook mijn hemel waar is mijn dochter gebleven haha.. en 2 dagen geleden zie ik 2 tandjes zitten! En nu slaapt ze weer normaal..
     
  11. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Klinkt inderdaad als tandjes, hier heeft dochter wel eens een PCM zetpil gehad na een aantal slapeloze nachten door de tandjes. Misschien het proberen waard
     

Deel Deze Pagina