Hoi dames, Ik heb voor eind vd middag al een afspraak staan bij de huisarts maar ben voor nu al wel benieuwd naar reacties.. Mijn dochter heeft haar hele binnen (onder)lip vol met blaasjes die eruit zien als aften. Ook op het puntje van haar tong zitten ze. Hierbij heeft ze 39 graden koorts. Het enige wat ik hierover kan vinden op internet is het herpesvirus. Iemand die er meer van weet?
Wat vervelend, doet zeker wel zeer met eten en drinken? Een koortslip is ook herpes. Misschien is ze daardoor besmet?
Had onze dreumes twee weken geleden ook. Wat een last had ze daarvan: eerst op haar gehemelte, toen de tong en toen de binnenkant lip. Kan dus heel goed.
Wij hebben nooit een koortslip gehad dus ik zou niet weten hoe ze er aan komt. (Verder ook niet echt met andere mensen in aanraking geweest deze week). Inderdaad heel vervelendmet eten en drinken. Het is iig geen koortslip als hoe ik die ken, het zijn ongeveer 20 witte zweertjes in de mond. Gitta; was jij ook naar de huisarts geweest en hoelang duurde het?
Ja, ik ben bij de huisarts geweest. Al met al duurde het wel 1,5 week voordat alles weg was. We gaven zelfs drinken uit een fles omdat alles pijn deed, niet fijn. En het tandenpoetsen gaat ook nu nog niet helemaal zonder gillen, die link heeft ze gelegd en moet er weer even uit.
Oeii vervelend! Ik ben allang blij dat het (waarschijnlijk) niets ernstigs is dan. Ik ben toch wel alert als het gaat om iets wat op herpes lijkt bij kleintjes. Brr!
Mijn zoontje heeft dit ook gehad, exact wat je beschrijft. Twee keer bij de huisarts geweest en ook bij de tandarts, niemand wist wat het was. Paar maanden later dus de eerste keer een koortslip gehad. De eerste besmetting met het herpes virus (dat de koortslip veroorzaakt) kan die kleintjes heel ziek maken! Helaas is daar dus vrij weinig over bekend.. Sterkte!