Cosleeper / ledikant hoge spijlen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Summer2012, Dec 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Hoi dames,

Mijn dochter heeft nooit goed alleen geslapen, maar nu ze met 9 maanden last heeft van verlatingsangst, is ze elke nacht klaarwakker en slaapt dan alleen nog maar als ik haar in bed neem.

Nu kun je je voorstellen dat het niet zo comfortabel is om met z'n drieën in een tweepersoonsbed te slapen.

Ik ben daarom op zoek naar een cosleeper of een ledikant met hoge spijlen. Als je een normale bedje op de hoogte van ons bed zet, ben ik bang dat eruit klimt met alle gevolgen van dien.

Ons bed is trouwens 70cm hoog. Ik heb een ledikant gezien van het kleine domein, maar die is niet mooi en nogal prijzig. Het Klein Domein: kwaliteitsmeubelen voor kinderdagverblijf, zorg en thuiszorg

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  3. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Ombouwen is niet ons sterkste punt ;) maar daar kan ik wel iemand voor regelen. Hoe had je dat in gedachten dan?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is heel makkelijk hoor, ik heb zelf ook van zo'n bedje een co-sleeper gemaakt! Maar ik denk niet dat dit is wat je wilt want het matras moet dan zeg maar op de hoogste stand om het op hoogte van je eigen bed te krijgen en dan heb je dus geen hoge spijlen... Mijn zoontje is zo al eens uit de co-sleeper gevallen en toen meteen verhuist naar zijn eigen kamertje met matrasbodem naar beneden.
    Dit is mijn omgebouwde ikea bedje:

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Als je er pootjes/steuntjes onder maakt, zou je de spijlen hoger kunnen hebben. Hier gewoon matrashoogte en als ze straks zich op kan trekken, gaat ze s avonds op de babykamer in het ledikantje slapen en vanaf s nachts bij ons.

6. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Chiggy, dat ziet er goed uit, maar inderdaad te lage spijlen.
    Het bedje op de laagste stand zetten en extra poten oid eronder zetten is een optie.

Ik haal die GULLIVER Babybedje - IKEA en dan laat ik m'n handige buurman er even naar kijken.

Bedankt!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja inderdaad, hogere poten eronder en dan is 't al snel goed. Hier altijd co sleeper op hoogste stand, mn dochter is er nooit aan gaan staan. Maar dat is per kindje verschillend.

Share This Page