Erg onzeker dankzij huisarts .. wat doen ..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by woezelenpip1980, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Sophie is eigenlijk de hele week al koortsig , maandag en niet gemeten maar voelde ze wel warm , dinsdag temperatuur steeds tussen de 39.5 en 40 graden s,avonds tot 40.6 Hap post gebelt we konden langskomen ze is wat nagekeken , en virus ze zou wat last hebben van keeltje oortjes verder niet veel te horen gekregen en we gingen zonder iets naar huis toe .. Volgende dag s,morgens koorts huisarts gebeld en konden rond 14.40 komen huisarts is vlak bij ouders dus gingen we daar vast heen ze was ondertussen koortsvrij .. eenmaal bij me ouders steeg de koorts weer erg snel zelfs tot 41.6 ik huisarts weer gebeld of we niet gelijk konden komen nee kon niet huisarts had huisbezoeken we zouden als eerste aan de beurt zijn het was nog maar 3 kwartier dat zou wel goed komen .. Dus ja toch maar de 2 kids de jassen aan doen en die kant op liep het ook nog eens een dik half uur uit ..
    Eindelijk aan de beurt nou echt wist dat we een ..... arts hadden maar dit slaat alles kon amper de temp anaal meten bij Sophie echt gewoon geen enkele respect voor de kleine meis..haat temp was 39.9 en hij wou niet geloven dat het bij ons 41.6 was .. hij kwam aan je thermometer zou wel niet goed zijn en dat bleef hij vol houden , ik zo van owkeee gaan we het even testen dus ik de mijne pakken die had ik toevallig mee in de tas en tempen en kwam precies op de 39.9 meneer was stil .. na een poosje ow mmm het klopt dus toch wel .... hij neemt je gewoon niet serieus en luisterd maar half had al een paar keer gezegt dat ze veel spuugde diareee enzo had . maar neee meneeer had ze oren half open dus bleef herhalen nog even in haar keeltje kijken niks virusje we konden naar huis met niks .. Nou dacht het dus niet stuur ons maar even door naar een kinderarts wat vertrouw het voor geen meter en die hebben meer verstand van kinderen oeps schoot er ook gewoon uit .. Dus hij bellen en we konden langs komen dus gelijk door naar ziekenhuis daar is ze ook weer nagekeken tenminste op een kind vriendelijke manier ze had ondertussen geen koorts meer iets verhoging ze is gewogen daar 6870 gram was ze .. ze kwamen op een flink virus buikgriep en iets last van oortjes en keel en ook hier konden we naar huis met niks alleen advies goed letten op plasluiers en of ze goed drinkt owkeeee..
    we zijn nu op vrijdag gisteren ging het redelijk wel afentoe koortspieken naar de 40 graden maar ze dronk redelijk tot in de avond ook niet veel meer .. Vanmorgen flesje wel netjes zo goed als leeg maar wel nog steeds de koorts .. nu net flesje krijgt ze er volgend mij met pijn en moeite in het lijtk haar gewoon zeer te doen.. ook heeft ze weer koort van 40.7 en met een flinke diaree luier verder is ze heel erg huilerig mopperig wil niets .. ze wil slapen maar lukt haar niet , ook heeft ze erg veel last van der buikje steeds windjes eb sougen echt waterbasis veel de hik enzo ... wat moeten we nu maar me toch zorgen het kan toch niet goed zijn als een kindje van 5 maand nu al de 5e dag zo hoge koorts heeft steeds rond de 39.5 tot zelfs 41.6 .. hebben jullie advies hier worden we steeds van het kastje naar de muur gestuurd , en kan een kindje zoalmg zulke hoge koort hebben ...heb nog 2 kids maar zolang nog niet eerder mee gemaakt

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat een ellende zeg!!
    Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen.
    Je dochtertje blijft koorts houden wat dus inhoudt dat je dochter ergens een infectie heeft.
    Is haar urine nagekeken?
    Het zou namelijk ook een ongemerkte UWI kunnen zijn.Bij de apotheek kun je plaszakjes halen en deze in de luier doen en dan kun je urine opvangen.Ik zou dit vandaag nog laten doen om het ieder geval uit te sluiten.
    Zijn haar longen beluisterd want het zou ook een longontsteking kunnen zijn?.
    Hoeft allemaal niet maar een meisje van deze lft mag niet zolang zulke hoge koortsen houden.
    Is er niet een andere huisarts die haar evt kan beoordelen?.

Gr Ingrid.

3. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Anouk , Ze hebben eigenlijk alleen maar de vaste dingen bekeken oortjes wat ze niet konden zien dunne gehoorgangentjes en veel oorsmeer toch vermoet ik dat er meer is .. keeltje de ene zegt wel wat schraal rood de andere zegt niks , longentjes enz hebben ze naar geluisterd ook niks .. Urine hebben ze niet over gehad .. Kan ik wel doen alleen ja hoe kom ik aan de zakjes pffff moet ik weer met de kleine meis naar buiten ene huisarts zit ook niet om de hoek dik half uur fietsen moeten nog omzetten naar onze eigen wijk

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die zakjes kun je krijgen bij de apotheek.
    Ruikt ze ook uit haar mondje?.

5. mama van Joy

Jan 29, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige huisartsen :S *zucht*

Je verhaal komt me wel bekend voor... ons dochtertje kreeg vorige week zondag ineens hoge koorts, ze was die dag al flink hangerig. Uiteindelijk s'avonds de HAP gebeld en even met haar langs geweest. De volgende dag was het enige dat ze deed overgeven en dan ging nog 4 dagen zo door. Overdag was ze koortsvrij maar s'avonds nam deze juist weer erg toe. Donderdag is het overgeven gestopt en begon de diarree... ook dat duurde 4 dagen :( We zijn 4x bij de huisarts geweest en 1x bij de kinderarts. Sinds afgelopen maandag is ze weer helemaal opgeknapt. In totaal dus 8 dagen flink ziek geweest.

De kinderarts gaf aan dat het een flink buikvirus is geweest en dat dat momenteel heerst, daarbij had ze wat vocht achter haar trommelvliezen.

Misschien kan je iets met dit verhaal?

6. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
  7. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Anouk we denken dat het maagzuur is ze ruikt ook wel zuur maar heb dit ook gemeld en kinderarts zei dat ze alleen maar wat gaven als ze er last van zou hebben ( nou heeft ze dus ook toen al ook gezegt ) maar ze doen gewoon niks ... We hebben ook al getest op Koemelkallergie er kwam uit dat het niet zo was .. alleen toen zijn we weer begonnen met standaard voeding en gelijk flinke luieruitslag nu weer gestopt met de standaard deze week en gene lueiruitslag meer te vinden .. maar ook dat geloven ze niet dus je schiet hier gewoon niks mee op wat je ook zegt al maar je foto,s of zo ( met oudste al gehad en gedaan ) ze blijven je niet geloven tenminste zo komen ze op dit moment na me over

8. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Hier is ze nu sinds maandag zoiezo ziek steeds koorts tussen de 39.5 tot 41.6 soms is het even minder maar komt sneller weer terug , verder drinkt ze slecht , diaree huilt veel valt moeilijk in slaap je merk gewoon ook dat ze pijn heeft .. nu slaapt ze eindelijk weer even hopelijk blijft ze even slapen , ze heeft over de dag tot nu toe 1 kleine plasluier en 1 flinke diaree luier .. ze heeft nu 2 flesje van 180 gehad waarvan allebij 30 cc over maar ging er met veel pijn en moeite in

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Is die koorts met of zonder paracetamol ??

toen onze zoon 4 maanden was had hij ook ineens hoge koorts. Mijn huisarts vertelde me toen dat koorts een functie had en ik geen paracetamol meer mocht geven. En met de mededeling dat ik aan de bel moest trekken als meneertje apatisch werd.

Die nacht was hels, hij huilde om de 5 minuten, viel in slaap om meteen weer huilend wakker te worden. De lichtelijk gedwongen fles van die morgen kwam er net zo hard weer uit en de koorts steeg naar 42 graden.

De huisarts op de huisartsenpost dacht aan hersenvliesontsteking en voordat we het wisten lag hij in het ziekenhuis. Om er daar achter te komen dat het een urine weg infectie was.

Ik zou dus gewoon even langs de apotheek gaan en urinezakjes halen. Urine opvangen en naar de huisarts brengen met de vraag of ze dat even willen controleren (kunnen de assistenten). Als blijkt dat er toch een urineweginfectie zit meteen melden dat het de urine van je dochter is en eisen dat de huisarts wat voorschrijft.

10. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    nou heb iemand gevonden die even plaszakjes haalt en brengt en dan hopen dat ze plast kan diegene ze ook hopelijk voor die tijd even brengen naar de huisarts weten we misschien iets meer

11. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

Mar 31, 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Het lijkt net alsof je het over mijn ha hebt. TOen mijn oudste ziek was wist ik der klopt iets niet alles kwam er gelijk weer uit en koorts na 1 week hier van kast naar muur gestuurd en er kwam telkens niets uit bij de ha. Vervolgens heb ik de trein gepakt naar den haag en daar naar de hap gegaan die stuurde me door naar het ziekenhuis en meneertje mocht meteen blijven. Dus probeer het eens ergens anders misschien wordt je dan serieus genomen. Het voordeel van het tripje naar den haag was dat de ha als ik nu bel voor de kids ook meteen terecht kan omdat hij niet weer op zijn kop wil krijgen van het kinderziekenhuis.

12. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    de koorts is zonder zetpillen , alleen met zetpillen is het maar even weg en ja zoveel mogen ze nou ook weer niet aan zetpillen dus helpt ook niet echt

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Goed dat je die plaszakjes heb kunnen regelen.
    Hoeft het helemaal niet te zijn maar zou wel kunnen.
    Zelf werk ik als dokters-assistente en wij onderzoeken altijd standaard de urine wanneer een kind niet te verklaren koortsen heeft.
    Ik zou wel gaan starten met ORS ivm uitdrogen.
    Wees ook allert op het Noro virus!!.
    Hoelang heeft ze al diarree en hoe vaak per dag en hoe vaak moet ze spugen op een dag en sinds wanneer doet ze dit al?.

14. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou ook je direct aan melden bij de huisarts in je eigen wijk. misschien dat je daar afspraak kan krijgen?

15. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    Ze heeft al dik de hele week diaree luiers vaak 1 tot 3 keer per dag ..
    spugen doet ze veel stel er zit tussen de fles 3 uur dan spuugt ze eerst melk en daarna waterachtig spul gaat steeds door . nu is het iets minder zoals gisteren was het echt veel spugen soms wel drie golfjes vloeibaren waterachtig iets ..
    Hier onderzoeken ze het nooit het is dat jij er over begint anders was het nooit getest denk ik .. ze zijn dara niet zo snugger .. En ga in het weekend even de spullen uitprinten kan ik helaas hier niet en om nou naar de huisarts te gaan met de kids is ook niet zo slim lijkt me .. Dus van het weekend even uitprinten bij schoonouders inkt is hier op . dan kan ik het er maandag even heen brengen hebben we gelijk een arts in de buurt ....

16. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Misschien even met het ziekenhuis overleggen telefonisch waar je vorige week bent geweest? Overleggen kan altijd en al ze dan zeggen kom maar langs hoef je niet eerst naar huisarts.

groetjes kim

17. woezelenpip1980

Oct 10, 2011
    354
    0
    0
    ik ben woensdag hier in het ziekenhuis geweest in zwolle en kan ik dan inderdaad wel gewoon eens heel bellen .. thabks voor de tip

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe is het afgelopen met je dochter??.

19. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Niet lullig bedoeld, maar zou je volgende keer wat meer leestekens willen gebruiken? Ik vind het erg lastig om je verhaal te lezen zo. :):):)

Hoe gaat het nu??

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Heyhey, hoe is het nu met je dochter?

Je verhaal lijkt echt precies op het verhaal van mijn dochter 2weken terug.. Ook een buikgriep incl. koorts. Madame heeft 4 dagen echt NIKS gedronken, ik dacht dat ik gek werd... Hap stuurde me ook telkens weg, want ze was nog niet ziek genoeg om iets te doen ;)
    Uiteindelijk in het ziekenhuis aangekomen werd aangeraden om paracetamol te geven en daarmee een spiegeltje op te bouwen in haar bloed. Ik moest haar dagelijks 6x 120mg geven. Heb het 5dagen constant gegeven.
    Ik maakte me erg zorgen, stomme buikgriepvirus! En al die huisartsen die niks deden... Lang leve de kinderarts in het ZH! Mocht het nog eens gebeuren probeer ik dus eerst de PCM :)

Share This Page