Wat voor soort co-sleeper? wieg? ledikant?

Discussion in 'De babyuitzet' started by prulletje2, Dec 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ik ben zwanger van de derde. Bij de eerste 2 woonden wij in een ander huis en paste er geen co-sleeper naast het bed. Nu wel. En aangezien de andere 2 heel veel bij ons geslapen hebben, verwacht ik dat nu wel weer. Dus een co-sleeper lijkt me heel fijn.
    Maar wat kies je dan? Een wiegje is zo fijn en knus, maar is maar voor de eerste 6 maanden. Ik verwacht wel dat hij/zij langer naast ons ligt. Maar met een ledikant krijg je natuurlijk ook weer dat die bodem omlaag moet, omdat ze zich op den duur gaan optrekken. Dan liggen ze natuurlijk niet meer gelijk met het bed. En we hebben ook nog eens een boxspring, dus hij moet al best hoog komen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan? De meeste co-sleepers die ik vind zijn ook wiegjes. Maar ledikanten bestaan volgens mij ook.

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Wij hebben een ikea ledikant waarvan de zijkant eruit kan, ik geloof dat hij Gulliver heet. De cosleeper staat tegen de muur en ons bed daar tegenaan, dus hij kan niet wegschuiven en dochter kon aan de muurkant er niet overheen vallen. We hebben een opgerolde deken aan de muurkant tussen matrasje en zijkant van de cosleeper, omdat je anders een gleuf hebt tussen de matrassen. Wij hebben hem nooit naar beneden gezet. Wij hebben een benedenwoning, dus ik ben heel snel in de slaapkamer. Als ik er niet naast lag, blokkeerde ik de uitgang met het voedingskussen en legde er een tamboerijn voor, zodat ik direct hoorde als dochter wakker was :D
    Ze leerde heel snel hoe ze veilig achteruit van het bed af kon. Bedje omlaag was bij ons ook geen optie geweest want ze had echt nog erge behoefte aan lichamelijk contact en zocht me vaak op 's nachts. Bovendien voedde ik haar aan de cosleeper kant en omdat dat gelijke hoogte was, was het niet erg als ik in slaap zou vallen. Als hij lager staat kon ze alsnog vallen...
    Je kan ook een extra ledikantje op het eigen kamertje doen of campingbedje beneden voor als baby moet slapen en je ligt er niet naast.

RachelleNM likes this.
  3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Haha dat van die tamboerijn, geniaal!

Ja wij hadden bij de andere 2 een babynestje in ons bed tussen ons in. Maar overdag lagen ze gewoon in hun normale wiegje/ledikant. Dus dat kunnen we nu wel weer doen als we er niet bij liggen. Maar inderdaad 's nachts met de borstvoeding wil ik de baby gewoon naast me hebben. Mijn dochter heeft de borstvoeding 14 maanden volgehouden, dus dan voldoet een wiegje niet meer. Maar ze liep al wel met 11 maanden, dus een hoog bedje ging ook echt niet meer. Tussen ons in maakte dat weinig uit, dan kon ze geen kant op.

De cosleeper zou bij ons niet tegen de muur komen, dus zou de baby er over het hek wel uit kunnen vallen. Maar wat je zegt, die behoefte aan contact en geborgenheid maakt waarschijnlijk dat ze toch wel blijven liggen als je er naast ligt, maar ik weet niet of ik het durf.

Ik had bij mijn dochter zelf een uitvalhek aan mijn kant van het bed. Dan kon ik aan 2 kanten voeden en kon ze er niet uit vallen. Ik viel ook vaak in slaap.

Share This Page