mijn vriend en ik zijn ons een beetje aan het oriënteren over een auto stoel voor onze kleine spruit die komen gaat.. nu was ik aan het kijken voor een maxi cosi pebble plus en ben ik sinds ons laatste bezoek aan de babywinkel geïnteresseerd in de maxi cosi axissfix plus.. Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe dit bevalt met bijv. het in en uit de auto halen van de baby.. hoe doe je dat met grote boodschappen en dat soort kleine dingen.. het voordeel van je baby niet heel de tijd in het autostoeltje zie ik maar ondervinden jullie ook nadelen hierin?
Wij wilde een paar maanden geleden ook de axissfix kopen voor ons toen net 1 jarig dochtertje. Vooral voor de redenen langer achteruit vervoeren en fix. Uiteindelijk in de winkel toch gegaan voor de gewone Axiss dus zonder fix. Waarom? De axissfix oogde een stuk kleiner. Nu is ons dochtertje kleiner dan gemiddeld en maar tenger maar ik geloof nooit dat dit ging passen tot 3 jaar. Axiss zat ze gewoon beter in en kan ze denk ik ook net wat langer in
Ik zou het eerste jaar zeker voor een gewone maxicosi gaan. Handig met boodschappen, binnen in de maxicosi zetten ipv buiten, makkelijk met en isofix. En bovenal veiliger als een vervolg stoel.
Onze oudste zou nu nog steeds in de axissfix passen en groeit op de +1 lijn. Stoel is dus niet te klein. Wel hebben wij hem 'pas' met 10 maanden gekocht en ik weet niet wat de Plus nog extra heeft maar die wij hebben kan vanaf 4 maanden maar dat zou ik zeker niet doen, maxicosi oogt in ieder geval veel veiliger, kan ook veel platter dan de axissfix