een tijdje geleden is er een topic geweest waar ook gesproken werd over het testen op dieren etc. ik ben nu zelf zo langzamerhand wat bewuster aan het inkopen, ook wat cosmetica betreft. nu weet ik van de greenpeace-site, dat je daar een test kunt doen om te kijken of er gifstoffen in je make-up zitten. hemaprodukten (ook de babyprodukten) hebben dus niet die gifstoffen erin (ook zwitzal en weleda niet). wegens een oogirritatie kan ik bepaalde mak-up verdragen. (dior en lancome bijvoorbeeld al niet en sommige produkten van chanel niet, maar bijvoorbeeld mascara van de hema wel!) wie heeft ervaring met het merk clarins?
Ik heb toevallig gisteren een make-up party gehad van Oriflame. En die zijn ook dierproefvrij. Mocht je er ook irritatie van krijgen of er niet tegen kunnen, mag je het binnen een paar weken terugsturen.
Ik heb zelf jaren geleden bij The Bodyshop gewerkt en daar hebben ze ook make-up die dierproefvrij is!
ja, dat wist ik en ook bodyshop is ook nog eens gifvrij! jammer genoeg moet ik daarvoor naar groningen, hij zat eerder in emmen, maar daar is ie weggegaan zo jammer! ze hebben echt heerlijke produkten (vind die mangobutter zo lekker en die had ik graag nu willen gebruiken voor mijn buikie)
Ik verkoop ook voor oriflame, mensen zijn er zich vaak niet van bewust dat andere make-up niet dier proef vrij zijn en nu komen er gelukkig steeds meer merken die ook dier proef vrij zijn!!
Hoi Sim, Ik heb de dagcreme van Clarins. Daar ben ik erg tevreden over en ik heb geen last van irritaties daardoor. Groetjes, Nikki F
Ik gebruik al jaren Clarins; de reinigings melk en lotion, de dagcreme, diverse maskers, scrubs, douche creme voor mijn gezicht. Ik ben helemaal tevreden ermee!!
heb nu oogschaduw van clarins, en een heleboel proefjes van clarinscreme...ben heel benieuwd die is.. mag ik vragen waar jullie op letten bij het kopen van cosmetica.. ik moest eerder altijd overal eerst aan ruiken (zelfs mascara ) stond de geur mij niet aan, kocht ik het niet. nu let ik dan zoveel mogelijk op dierproefvrij en gifvrij, maar heb net nog even gezocht op de milieudefensie site (ben jij gifvrij site) en zie dan toch weer bepaalde gifstoffen (parabenen en triclosan) die paraben zit dan ook weer in bepaalde producten die heel gewoon en gebruikelijk zijn in ons huishouden... soms is het medium internet niet zo goed dan, want dan ga ik weer zoeken op die stoffen en tja, da's niet leuk vroeger stond ik nooit zo stil bij dit soort dingen, maar door dat plekje op mijn ooglid ben ik toch wat bang geworden... ik weet, ik moet er niet in doorslaan...
Ik verkoop voor Jafra Dat is ook dierproefvrij, Ik heb al een paar mensen zeer blij kunnen maken met producten waarvan ze nu geen allergieen krijgen! Dus misschien een tip! groetjes Ann