Doorverwijzing Gynaecologie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bikse, Aug 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bikse

Bikse Lid

May 4, 2010
    17
    0
    0
    Hoi,

Ik ben in januari gestopt met de pil.

Alleen wil tot nu toe de cyclus maar niet gewoon op gang komen. Ik zit nu al op een cyclus van 14 weken.

Maar de huisarts die wil me nog niet doorsturen. Hij is van mening dat ze toch nog niets doen omdat ik nog geen jaar gestopt ben met de pil.

Hoe is jullie ervaringen hiermee? Zou ik ook zonder verwijskaart terecht kunnen?

Gr

2. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

kunnen ze je ongi ook niet opwekken dan?
    ik heb er verder geen ervaring mee....ben vorig jaar doorverwezen door de huisarts naar de gyn maar dat was voor mn eierstokontsteking.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Helaas kun je niet zonder doorverwijzing terecht bij de gyn. Je bent al bijna 9 maanden met de pil gestopt. Meestal kan het een halfjaar duren voordat je cyclus weer op orde is, maar daar zit je al ruim overheen. Dus ik vind een cyclus van 14 weken wel een reden om je nu al door te sturen. Kun je niet naar een andere huisarts voor een second opinion?

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Jeetje een cyclus van 14 weken zeg..

Tja ik ben met een maand of 6 geloof ik ook heen geweest omdat mijn cyclussen ook aardig lang waren, tussen de 42 en 64 dagen, maar ik werd ook naar huis gestuurd met de mededeling dat ik het voorlopig nog maar aan moest kijken. Als het dan over anderhalf jaar nog niet gelukt was mocht ik wel eens terug komen, want ik was toch nog jong (22) ;)

Wat je zou kunnen doen, is naar de afdeling gynaecology toe bellen en je verhaal uit leggen en kijken of ze wat voor je kunnen/willen betekennen, maar ik denk niet dat ze dat doen zonder doorverwijzing..

5. jongemoeder21

Nov 17, 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werd de eerste x na 5 maanden pas ongesteld.. toen na huisarts bloed geprikt en toen moest ik gaan temperaturen en weer de volgnede cyclus afwachten maar die was maar 37 dagen (wel zonder ei!) en de huisarts had gezegd nie volgende x weer 5 maanden wachten want hij wist dat er een kinderwens was... toen op dag 80 na huisarts gegaan met templijsten waar nix op te zien was en toen gelijk verwijzing... alle ziekenhuistesten gehad aan de hormonen en binnen 2e maand ZWANGER!!! maar t verschild ook heel erg per huisarts vind t zowieso raar dat ze je soms nie eens serieus neme of dat ze zegge meid je bent nog zo jong nog tijd zat! egt dom je wilt een kindje en t liefst meteen niet over 10 jaar

sux6

6. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik had hetzelfde...alleen nog erger! Na het stoppen met de pil, werd ik niet ongesteld. Dus ging ik ook naar de HA. Ik moest een half jaar wachten en dan weer komen. Zo gezegd zo gedaan. Toen zei de HA nog even wachten:x
    Ik geloof dat ik na 3 a 4 maanden weer ben geweest en nadrukkelijk heb gezegd dat het niet normaal is dat ik geen 1 keer ongesteld ben geweest. Gelukkig werd ik toen wel doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Ik geloof dat ze wel de regel van een jaar toepassen als je idd. wel een keer ongesteld bent geweest.

7. C78

C78 Niet meer actief

De gyn hanteert zelf ook een jaar voor ze echt verder gaan. Misschien kun je wel vragen of de HA al een klein beetje mee wilt werken en alvast je bloed wil onderzoeken op hormoonwaardes.
    Verder zou het kunnen helpen om je temperatuur alvast bij te houden. (mij lukt het nooit elke ochtend te tempen, maar het kan wel meer zekerheid geven over of je een eisprong hebt of niet)

8. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

hey

Wij zijn vorig jaar gestopt met de pil (september) en vandaag bij de huisarts geweest en ben nu door gestuurd naar Gynaecoloog. Ik zit nu op dag 39 en nog steeds niet ongesteld:(
    Dus ben erg benieuwd.
    De HA vond dat we lang genoeg hebben gewacht.
    sterkte meissie!!

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Meestal doet een huisarts niks omdat je een jaar bezig 'moet' zijn. Je kan wel vragen om pillen die je ongestelheid opwekken. Bij sommige vrouwen komt dat eindelijk de cyclus opgang,volgens mij heet het provera, dat heb ik toen geslikt wegens een onregelmatige cyclus

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Een vriendin van mij heeft van haar ha pillen gekregen om de menstr op te wekken. De volgende cyclus kwam daarna vanzelf op gang. Je moet alleen wel zeker weten dat je niet zwanger bent, want anders veroorzaakt het een miskraam. Volgens mij heet het idd provera.
    Succes meid, laat je niet afschepen hiermee.

11. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in België dus dat gaat het toch iets anders aan toe dan in Nederland maar mijn ha heeft mij na een paar maanden wel doorgestuurd naar de gyn omdat mijn cyclus niet op gang kwam. Eerst heb ik van hem (ha) een paar keer een provera kuur gehad, in de hoop dat ik dan vanzelf een eisprong zou krijgen maar helaas bleek dat niet te werken. Normaal gezien moet je idd een jaar "bezig zijn" eer ze je doorverwijzen maar zonder eisprong kun je wel bezig blijven! Toen heb ik dus een doorverwijzing gehad naar de gyn in het ziekenhuis. Helaas was dat een l*l van een man. Toen heb ik zelf een afspraak gemaakt bij een privékliniek (zonder doorverwijzing). Daar ben ik meteen geholpen en zie nu mijn banner :D!
    Om dus een antwoord te geven op je vraag: hier kun je in het ziekenhuis wel terecht zonder doorverwijzing maar dan kan het gerust een half jaar duren eer je geholpen wordt. Als je in België naar een privékliniek gaat, kun je meestal dezelfde week nog terecht en heb je ook geen doorverwijzing nodig.

12. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    als je ongi 90 dagen is uitgebleven, moet de ha je helpen om je ongi op te wekken. ze zullen alleen je kinderwens niet mee in beschouwing nemen, dat staat er dan even helemaal los van.

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

oja, iemand vetrelde mij dat je ook zonder verwijskaart terecht kan bij de gynaecologie!
    Dit is niet fijn zolang niet ongesteld zijn...
    Dus ik zou gewoon bellen & anders weer naar de HA gaan.

14. Blondy

Blondy Actief lid

Jun 26, 2010
    426
    0
    16
    Noord-Brabant
    Wij zijn sinds januari bezig voor de eerste.

Ook ik heb een verschikkelijke cyclus. Toen ik 80 dagen niet ongi was geweest ben ik naar mijn huisarts gegaan. Zij is gelukkig heel makkelijk en stuurde me gelijk door.

De gyn vertelde me dat er een eitje klaar stond, maar dat die niet wilde springen. Hierop van hem Primolut gekregen. Uiteindelijk is mijn ei toch gesprongen, ben ik na een cyclus van 103 dagen ongi geworden en kan ik nu opnieuw beginnen. Mijn gyn vertelde me wel dat ik, als ik binnen 3 maanden (oktober) nog geen regelmatige cyclus heb, meteen terug moest komen. Dan ging hij me verder helpen.

Ik hou me vast aan de gedachte dat dit misschien niet nodig zal zijn. En anders zijn we er gelukkig snel bij!

15. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Dit gaat dus niet :(

Ook ik heb problemen met de menstruatie die uitblijft, vandaag dag 61 van de cyclus en niet zwanger :x
    Mijn huisarts zei ook: afwachten....
    Toch gebeld met het zh en die zeiden ook zonder verwijzing kun je er niet terecht...

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik heb met 5 maanden zelf klussen en een super onregelmatige cyclus zonder eisprong (achter gekomen d.m.v. ovu testjes die niet positief werden en een temp die niet omhoog ging) ook door gestuurd naar de gyn :).
    Ik heb Primolut gekregen om mijn menstruatie op te wekken, daarna heb ik clomid gekregen van cyclus dag 3 t/m 7 om een eitje goed te laten groeien, jammer genoeg was de 1e cyclus met 50mg geen eitje gegroeid, de cyclus daarna op 100mg wel een eitje, dit heb ik 3x gehad, toen 2 cyclussen met 150mg omdat mijn cyclus met 100mg nog steeds 40 dagen was.

Suc6! Hopelijk wordt je door verwezen en kunnen ze jullie goed helpen :)

17. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ik had ook een super onregelmatige cyclus en zat toen na een paar maanden bij de huisarts zonder resultaat. Ik moest maar afwachten zei ze (had toen een vervangster). Na 9 maanden zat ik weer bij de huisarts (dit keer wel mijn eigen arts gelukkig) en hij stuurde me toen door naar het ziekenhuis. Hij had als redenatie dat hij het oneerlijk vond om me nog 3 maanden zo rond te laten lopen terwijl het toch wel duidelijk was dat mijn cyclus niet goed was en ik dus ook niet zwanger zou worden in die resterende 3 maanden. Ik heb dus wel geluk gehad.

Bij ons kon je ook niet terecht zonder doorverwijzing van de huisarts. Misschien inderdaad een second opinion aanvragen?

Sterkte ermee!

18. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou nogmaals naar de HA gaan en aandringen op nader onderzoek, door hem (of haar) en anders door de gyn. Wat wil helpen om je vraag kracht bij te zetten is bijv je partner meenemen. (of iemand die je vertrouwt). Ik vind het zelf moeilijk om voet bij stuk te houden, dus heb er ervaring mee...

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hmm moeilijk...ik mocht na 7 mnd al naar de gyn...kreeg eigenlijk meteen een doorverwijzing.
    Weet eigenlijk niet of je zonder doorverwijzing er heen kunt...anders nog eens na de huisarts gaan?Moeilijk zeg!

20. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    vreemd mw Mariska. Ik ben ook een tijdje bij een gyn geweest, zonder doorverwijzing van de ha. dit omdat ik juist heel lang ongesteld was, terwijl ik nog aan de pil was (en ook niet direct een kinderwens had). mn ha vond dat ik niet moest zeuren (echt waar!!!) dus heb zelf de gyn gebeld en mocht al snel langs komen.

Share This Page