Costa Blanca, Moraira?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door botervliegje, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi allemaal,
    Ik zou graag in het voorjaar of najaar met man en kids (4 en 6) naar de Costa Blanca gaan. Heb wel een heel wensenlijstje :)
    - Geen hoogbouw, massatoerisme
    - Maar ook niet helemaal privé, zou leuk zijn als er wat andere gezinnen zijn
    - Gezamenlijk zwembad
    - Dichtbij strand
    - Niet in een stadscentrum
    - Mooi uitzicht
    - Speelvoorzieningen aanwezig
    - Beetje luxe (geen camping)
    - Uiteraard leuk voor kinderen
    Ben benieuwd of jullie tips hebben!

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    #2 EdN, 18 jan 2017
    Laatst bewerkt: 18 jan 2017
    Moraira is echt heel erg leuk. Een gezellig klein plaatsje, geen hoogbouw, maar wel voldoende restaurantjes en terrasjes. Er is een heel mooi zandstrand, het klimaat is heerlijk (het ligt een beetje in een kom). En in de omgeving is erg veel te doen, er zijn bergen, watervallen, leuke dorpjes, en bij Benidorm is een heel leuk dolfinarium, een mooie dierentuin, een heel leuk dinosauruspark, een paar waterparken en een pretpark. Valencia en Alicante zijn aan te rijden en ook leuke uitjes. Het enige nadeel is dat er relatief weinig accomodaties zijn in Moraira zelf zijn, wel veel vakantiehuizen, maar appartementen en zo wat minder. Wij hebben goede ervaringen met Casa Paulina (wordt gerund door een Nederlands echtpaar) en Real Rent Calamora (oorspronkelijke koopappartmenten die nu aan toeristen worden aangeboden).

Oh, en als je gaat mag je het terrasje van Algas l'Andrago niet overslaan! Lekker eten met prachtig uitzicht over zee.

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dank je voor de tips Edn!
    Bij Casa Pauline is geen zwembad zie ik. Mis je die erg...? Ik zie wel van die mega buiten zwembaden, maar nu ze nog geen diploma's hebben doe ik dat liever nog niet...
    Naar dat terrasje van Algas l'Andrago gaan we dan zeker, ziet er heel mooi uit! :)

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Wij hebben t zwembad niet gemist, want er is een mooi strand dichtbij, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Deel Deze Pagina