Sri Lanka!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MaritS, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hallo vakantiegangers,

Wij gaan eind januari voor ruim 3 weken met ons zoontje van 2,5 en mijn zwangere buik van t.z.t. 9 weken naar Sri Lanka.
    We gaan daar rondreizen, op een niet te gehaast tempo :)
    Iemand hier eerder geweest (misschien met kinderen?), en een idee of er speeltuintjes e.d. zijn voor kinderen?

:roflmao::o:

2. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Overige tips (over hotels, leuke plekken of handige weetjes) zijn uiteraard ook welkom!

pippa26 vindt dit leuk.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heerlijk hoor! Ik ben er geweest maar zonder kinderen. Ik zag er toen (2013) ook al veel ouders met peuters/kleuters reizen.

De Sri Lankanen zijn bijzonder aardig en netjes (heel anders dan in India) en je kunt er heel fijn rondreizen. Wij hebben alles met openbaar vervoer (m.n. bussen) gedaan, zo ontzettend leuk! Maar wrs hebben jullie een privéchauffeur? Dat deden toen ook de meeste toeristen.

Wel een paar tips: (1) ga niet naar Nuwara Eliya, vond het een vreselijk oord. Het is daar super vochtig, regent de hele tijd en daardoor is alles beschimmeld (hotelkamers, dekens, alles). Dus mocht je met de trein daar langskomen: gewoon verder reizen! Er is ook niets te doen dus waarom het überhaupt op de lijstjes staat is mij een raadsel.
    (2) Galle is leuk om te bezoeken, in het stadje kan je zoontje lekker rondrennen en Kun je historische dingen bekijken.
    (3) Sigiriya rots Kun je niet met je zoontje beklimmen, maar de tuinen rondom heen zijn ook al leuk. Ik vond het beklimmen vd rots echt doodeng en levensgevaarlijk, waarbij je op grote hoogte op een met 1 pin vastgemaakt ijzeren trapje klimt, zéker niet met kind doen ook al lijkt het begin vd beklimming nog heel toegankelijk.
    (4) Udawalawe National Park: zéker wel bezoeken. Fantastisch alle olifanten en andere dieren en je kunt dan met zo’n verhoogde jeep en chauffeur door het park. Wij logeerden toen vlakbij het park in een soort luxe safari tentenkamp, ik waande me echt een reiziger in de jaren 20. Lopen wel veel grote losse varanen rond trouwens. Kun je soms van schrikken.
    (5) logeren aan de westkust: na de tsunami hebben veel plaatsen weinig strand meer over. En de meeste kustplaatsen zijn in feite hotels ingebouwd tussen kust en snelweg. En na een dag in de bus was mijn gezicht letterlijk zwart vh roet, dus het is flink vies die snelwegen. Zoek daarom kustplaatsen die echt een dorpje zijn. Ook voor de veiligheid van je zoontje. Want die wegen hebben geen stoep en als je naar een winkeltje loopt moet je ook langs die weg, en die wegen zijn levensgevaarlijk.
    Wij logeerden in Unawatuna, dat is echt een inham-dorpje verder vd grote weg, ideaal! En veel strandtenten, goede restaurantjes enz. Logeerden daar in een resort met allemaal losse huisjes, erg leuk ook voor kinderen. Sowieso goed om altijd hotels ed te zoeken met tuinen, zodat je zoontje de ruimte heeft want echt speeltuinen heb ik niet gezien!
    Veel plezier!

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Waar wij hebben gelogeerd:

- morning star guesthouse in Negombo. Zwembad / tuinen en alles begane grond. Aardige eigenaar die in Nederland heeft gewoond. Negombo zelf is ook bijzonder, vismarkt, strand ed.

- Lake lodge Colombo. Heerlijk hotel, ook zo een waar je je een reiziger uit de jaren 20 waant. Heel stijlvol hotel.

- hotel flower garden Unawatuna, ook heerlijk

- Riverside camping udawalawe. Het is nogal veranderd maar volgens mij is dit het. Vond het fantastisch daar, ook leuk voor kinderen.

- Ella: bij een omaatje in huis, geen idee wat dat was, wel heerlijk eten!

- Kandy: hotel kan ik ook niet terugvinden:)

Deel Deze Pagina