over 2 weken gaan we voor het eerst vliegen met ons meisje. ook voor mij de eerste x dus best spannend. ware het niet dat ik een ondernemend meisje heb wat al het liefst alles loopt en kruipt als een trein stilzitten is erg moeilijk mits ze genoeg te eten en te drinken heeft. nu lees ik dat ik maar 100 ml aan vloeistoffen mee mag nemen ik wilde haar ochtendfles,vliegen om half 6 sochtends,gewoon in poedervorm meenemen en dan aan boord vragen of ze water op willen warmen in magnetron. verder drinkt ze praktisch geen water altijd diksap en een hoop vooral sochtends. nu zit ik te denken om gewoon pakjes drinken mee te nemen voor haar en dan aan boord wat water te kopen en dan zo te verdunnen ik weet niet waarin de diksap anders kan doen ? verder wilde ik wat kadotjes meenemen voor haar ze is behoorlijk bij de pinken en zal ws niet veel slapen dus dacht aan een kado of 4,vliegen naar turkije. verder wilde ik kwa eten vooral wat liga's en potjes fruit meenemn in mn handbagage zodat ze voldoende te eten heeft. zijn er mensne die nog tips hebben wbt de reis ,eten of speeltjes..? gr gemma
Wij hebben precies zo'n kind en het is me alle meegevallen toen we vorig jaar gingen vliegen. Hij wat toen 1 1/2. Ik dacht ook die wil niet stilzitten, maar hij deed het toch echt en. De mensen voor en achter hem waren reuze interessant. Verder is hij druk geweest met stickers plakken (met hulp van ons) en kleuren. Maar ook zijn auto's werden over de stoel gereden. Wij hadden ook een dvd spelertje mee en ook daar heeft hij even naar gekeken en voor je het weet is de reis al voorbij en kunnen ze weer rennen. Wat onze zoon dus ook meteen heeft gedaan bij het wachten op de koffers. Wij mochten gewoon drinken voor hem meenemen. Ik heb het in een avent fles gedaan ook al drinkt hij daar niet meer uit zodat je goed ziet dat het voor een kind is. Wij mochten het zo meenemen. Soms hoor je dat je een slok moet nemen of je kind een slok moet laten nemen. Anders pure diksap meenemen en een flesje water kopen in het vliegtuig. Verder hadden wij gewoon een koekje en krentenbol mee. Niet heel veel bijzonders dus... Ohw ja en rozijntjes.
Wij gaan komende vrijdag naar Turkije...om 05 uur 's ochtends. Ons zoontje is bijna 15 maanden. Ik neem kant en klare ochtendpapjes mee van Friso, poeder en pap in zo'n torentje mochten ze dingen afnemen omdat hij een dreumes is... boterhammen, potjes fruit (die van 100 ml), rozijntjes etc. en diksap in een flesje van 100 ml om aan te lengen. Je kan die lege 100 ml flesjes bij de hema kopen, speciaal voor mee op reis inclusief plastic tasje..super handig, kan je ook vullen met andere dingen zoals shampoo's. Aan boord hebben ze trouwens geen magnetron voor zover ik dat weet, dat stoort met de cockpit, het gaat dan au bain marie en dat duurt even. Je kan misschien wel gewoon opgewarmd water krijgen. Maar een vriendin van mij die net gevlogen heeft zei dat ze moeilijk deden daarover op hun vlucht omdat het flesje heet water dan over hem heen kan vallen als ze het overhandigd......alsof die potten thee waar ze mee rondlopen niet gevaarlijk zijn...maar goed, dat was Ryanair. Wij vliegen met Arkefly. Maar ik heb het geluk dat die van mij ook alles koud drinkt en eet. Dreumesmelkpoeder kan ook koud aangemaakt worden. Vergeet niet een extra set kleding in te pakken in de handbagage, je weet maar nooit..ik pak ook luierbroekjes in voor de reis, die van mij wil echt niet plat op die plank in de wc! is momenteel zo aan het rollen... Denk dat hij ook niet stil gaat zitten en denk maar steeds dat we geluk hebben dat we niet 10 uur vliegen, neem wat speelgoed mee en koop wat nieuws voor hem. Gedachten op zon, zee en strand ... Groetjes Charlie ps. ik neem ook van die 'earplanes' oordopjes mee voor kinderen voor de luchtdruk mocht hij veel last hebben..
Wat ik trouwens ook meeneem, dat las ik hier ook ergens, zo'n hemaflesje met afwasmiddel en een sponsje...zat zo te denken dat je die fles en spenen (hier gaat het om de laatste fles) ook af moet wassen tussendoor, op bestemming dan. Wij zitten in een hotel dus wel zo handig als dat op de kamer kan. En dan zeker naspoelen met mineraalwater uit een fles? water uit de kraan daar is niet 100% ok toch? Waar je al niet aan moet denken Charlie