Hier ook al mensen geveld door het virus wat nu rondwaart? Ik werd van de week ziek: keelpijn, verstopte neus, rillen, niezen gevolgd door zo'n lekkere hoest waarbij je steeds het gevoel hebt dat je stikt. Erg fijn als je als je gewone redmiddeltjes (Otrivin, Strepsils, Bisolvon) dan niet mag hebben! Ik heb de vlos gebeld maar die zei dat ik geen Otrivin mag, de dokter en de apotheek zeiden juist van wel. Hoe is het beleid bij jullie? Ik durfde het niet meer maar de dokter heeft mij iets anders aangeraden, het is van Weleda en het heet Rhinododron (of zoiets). Ook spray maar dan homeopatisch. Werkt supergoed! Voor de keel heb ik Vinceel keelspray in combinatie met tijmsiroop en Ricola snoepjes, gaat ook boven verwachting goed! Misschien een tip voor anderen? Ook fijn: kersenpitkussentje in de magno doen en daarna tegen je pijnlijke keel/holtes aanleggen. Het was het enige waarmee ik kon slapen, ik heb echt in 'hapjes' van een uur geslapen (zolang blijft het warm). Wat me wel opvalt, ik heb dus echt alleen maar middelen gebruikt die echt mochten van zowel dochter als vlos en waarbij ook in de bijsluiter staat dat het mag als je zwanger bent. En toch heb ik het idee dat mijn kleintje iets minder beweeglijk is nu ik ziek ben. Ik voel hem wel schoppen gelukkig een paar keer paar dag, maar hij zit niet meer zo onder m'n navel te boombasten zeg maar. Voelt hij zich ook minder lekker als ik ziek ben? Of schrikt 'ie van steeds mijn gehoest en genies? Ik ga maandag weer naar de vlos en op internet lees ik wel dat meerdere het hebben bij 24 weken en dat het door een groeispurt kan komen, maar ik vind het wel frappant dat het net is nu ik ziek ben. (Ik heb overigens geen hoge koorts of zo dus dat is het ook niet, wel wat verhoging gehad en toen paracetamol genomen.) Toen ik een nierkoliek had was 'ie ook stil, vlos dacht toen dat dat kwam omdat ik zo'n pijn had. Heb nu geen pijn maar voel me wel brak.
Wat vervelend zeg! Als je onzeker bent gewoon verloskundige bellen! In principe pakt je kindje wat het nodig heeft, dus ik denk dat je je over de groei geen zorgen hoeft te maken. Bij mij is de verkoudheid op m'n stembanden gaan zitten, dus heb geen stem meer.. Maar heb wel bisolvon bruis gebruikt, stond in de bijsluiter dat dat tijdens zwangerschap wel mag 😁 Sterkte en beterschap!
Er mag meer dan veelal wordt gezegd hoor. Zelf heb ik bij alle zwangerschappen wel otrivin gebruikt, zo min mogelijk, maar wilde op zijn minst zorgen voor een goede nachtrust. Voor een weekje mocht ik dit wel gebruiken. Inmiddels heb ik drie kerngezonde kinderen.....
Eerlijk gezegd zou ik meer vertrouwen op wat de huisarts en apotheek zeggen over (zelfzorg)medicatie dan de verloskundige. Zelf ook tijdens beide zwangerschappen geregeld Xylometazoline neusspray gebruikt. Je moet afwegen hoeveel last je hebt van de klachten (bijvoorbeeld niet/slecht slapen) tegen zeer minimale kans dat het toch kwaad kan. Die keuze moet je zelf maken.
Hoi! Ik weet wat het is om je belabberd te voelen tijdens je zwangerschap. Ik ben nu 33 weken en ben heb al sinds men 5 weken last van verstopte neus, benauwdheid, oren die dicht zitten. Ik heb er lang tegen gevochten om geen medicatie te moeten nemen maar men lichaam was te veel uitgeput hierdoor. Nu neem ik een puffer + neusspray. Beide op basis van cortisone. Het is belangrijk dat je je als moeder goed voelt. Dat weerspiegelt op je baby. Ik had rond de periode dat jij nu bent ook even wat minder beweging. Nu is hij het ruimschoots aan het inhalen . Daar zou ik niet zo heel erg mee zitten. Zorg in de eerste plaats dat jij je terug goed voelt. Beebje wordt daar ook gelukkiger van .
Oh verkoudheid vind ik toch wel zo vreselijk, dan voel ik me zo belabberd! Twee weken terug ook getroffen door een ernstige verkoudheid. Precies wat jij beschrijft. Gelukkig ging het ns een paar dagen weer wat beter. Zelf heb ik eigenlijk niks gebruikt alleen een keer gestoomd met vicks. Verder zo min mogelijk mijn neus snuiten (gaat heel erg tegen je gevoel in) en af en toe naar buiten voor wat frisse lucht. Je baby heeft er denk ik geen last van hoor. Ik heb ook elke keer periodes dat ie wat rustiger is, maar daarna maakt ie het altijd ruimschoots weer goed