Hoi allemaal, Tot wanneer is het nodig om de flesjes te steriliseren en hoe vaak per week/maand? Ons zoontje is bijna 9 maanden en 1 x per weeks steriliseren wij de flesjes. Even benieuwd of dat nog wel nodig was. gr vruchtje
Ik zou het niet weten. Ben er zelf nu 1,5 maand mee opgehouden. Ik vond het een beetje "raar" dat hij vanalles in zijn mond stopt waar hij bacterien binnen kan krijgen en flessen zou ik dan sterriliseren. De flesjes gaan in de afwasmachine en dat vind ik prima!
Ik ben gestopt bij 6 maanden maar ik begrijp dat het steriliseren nu helemaal niet meer zou hoeven van de kraamzorg... Als je een afwasmachine hebt dan is die heet genoeg
Ik heb het tot 6 maanden gedaan. En daarna mee in de vaatwasser op een warm programma (65 graden dacht ik)..
Bij de 2e en 3e heb ik flessen en spenen helemaal niet meer gesteriliseerd. Gewoon meewassen in de vaatwasser, geen enkel probleem.
De vaatwasser moet dan wel warm genoeg draaien toch? Ik dacht dat de ecostand rond de 45-50 graden eigenlijk te koud was..
Tot nu toe deden wij ze niet in de vaatwassen, maar gaan we voortaan wel doen en dan zijn we ook van dat steriliseren af
wij hebben van die zakjes van medela die eigenlijk voor de kolfsullen zijn om te steriliseren. Dit werkt voor ons nog prima. We steriliseren de speentjes en flesjes elke dag. Hoeft waarschijnlijk niet meer. maar ach het werkt wel goed zo en is zo gebeurd.
Ik steriliseer ze ook nog eens in de week! Ik heb het één keer geprobeerd in de afwasmachine toen ik ziek was, maar nu zijn de doppen van de flesjes allemaal vergeeld door de borden (ik had gele rijst gegeten..), wat doe je daar dan tegen?
ja zo denk ik ook ik doe het dan nog wel 1 keer per 2 weken ofzo maar ja in huis pakt die inderdaad ook genoeg in de mond
Wij hebben bij de eerste twee de flessen/spenen/kolf elke dag gesterelisteerd tot we stopten met de borstvoeding. Bij borstvoeding vinden we het namelijk wel echt nodig om met schone spullen te werken gezien je de gekolfde melk een tijdje in de koelkast bewaard en we niet wilden dat er dan allemaal enge dingen in de melk gingen groeien. Bij kunstvoeding heb je dat niet, omdat je die niet bewaard in de flessen maar alleen erin maakt en dan word opgedronken. Dus toen we geen borstvoeding meer hoefden te bewaren in de flesjes enzo zijn we gestopt met stereliseren. Nu met de jongste word het weer netjes elke dag gestereliseerd ivm de borstvoeding en het bewaren ervan. Zogauw we stoppen met de borstvoeding stoppen we ook met het sterelisteren van de spulletjes.
Ik steriliseer ze al een paar maanden niet meer en doe ze ook niet in de vaatwasser. Gelijk na gebruik was ik alles af met wasmiddel en speciale flessenborstel en laat ik flesje op afdroogrekje drogen, volgens mij prima zo.
Ik doe dat al tijden niet meer.. Steeds ff met de borstel en afwasmiddel, en soms ff mee in de vaatwasser..
Ze gaan hier mee in de vaatwasser op de eco stand en daarnaast steliriseer ik ze nog 1x in de week. Gewoon voor mijn eigen idee.
Ik heb alleen de eerste 2 maanden de spulletjes gesteriliseerd en toen ook maar 1 keer per week. Vind het eerlijk gezegd zo'n onzin. Ze stopt alles in dr mond. Als ze iets oploopt dan is dit zeker niet van de flesjes.
Ik geloof dat de kraamzorg het helemaal afgeschaft heeft. Ik heb het gedaan tot 6 maanden geloof ik maar niet elke keer (2 x per week) en verder ging alles in de vaatwasser (die is hartstikke heet)
Ik was in de vaatwasser vaak op de ecostand idd en dat is niet heet genoeg. En om nou een was te gaan draaien van ruim 2 uur omdat die 65+ graden is, vind ik een beetje zonde. Maar ik vind vaak dat er een soort van vettig laagje op de flesjes komt als ik ze wél een keertje in de vaatwasser heb gedaan, dus ik doe het niet meer. Ik was de flesjes en spenen iedere keer na gebruik onder de lopende kraan met wasmiddel en laat ze dan drogen. Steriliseren doe ik ongeveer elke 2 dagen.
Ik sterriliseer alles 1x bij aanschaf en daarna gewoon in een warm afwassopje. Dit doe ik al vanaf het begin en gaat prima, nooit problemen gehad. Schoon is schoon toch en een beetje bacterieen is goed voor de weerstand!
ik doe het nog gewoon elke dag ik vind het ook geen moeite om te doen in het bakje zette water erin en in de magnetron klaar