Coupe de soleil

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fairytale, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Zover ik begreep was het advies van het RIVM al lang achterhaald en kan je tegenwoordig gerust je haar verven. Het is inderdaad zoals Devilchase zegt dat de gebruikte spoelingen bij de kapper tegenwoordig veel minder schadelijke stoffen itt vroeger bevatten.

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

nou druif, speciaal voor jou, omdat je blijkbaar nogal van de linkjes bent waar het word uitgelegd: het kleuren of bleken van haar tijdens de zwangerschap

vind het verassend als je bij google 'haar verven tijdens zwangerschap' in tikt, je pas op de 2e pagina jouw bericht krijgt, dus na heel veel pagina's over dat het gewoon mag.

over de kaas: ik heb met kerstdiner een kaasplankje gehad, van de kaasboer, op de kazen die niet geschikt zijn, stond een grote sticker, en op de bon zelfs vermeld: niet geschikt voor zwangere vrouwen.

@ ts: ik zou inderdaad even een haartest laten doen bij de kapper, ik heb mijn haar rood willen verven, dit werd paars..
    over de kaas, ik zou het even aan een kaasboer vragen, die kan je wat beter uitleggen wat wel en niet mag.

oh, en een hele fijne trouwdag toegewenst natuurlijk!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou duidelijker kan het allemal niet denk ik....

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Goh jullie voelen je wel snel aangevallen zeg.
    Ik kan inderdaad niet duidelijker zijn. Mijn bronvermeldingen zijn actueel. Miffy schrijft over kaas precies hetzelfde als wat ik schrijf.

Mbt haarverven zegt ook het RIVM (dit advies is niet gewijzigd of achterhaald) dat het beter is niet te doen maar zegt niet dat het veboden is of aangetoond schadelijk (andersom is ook nog niet bewezen). Het is geen dwingend voorschrift, slechts een advies. Het staat er duidelijk.
    Volgens mij ben ik vrij om te kiezen dit advies te volgen. De linkjes koppel ik er aan om aan te geven waar de informatie ook te vinden is. Blijkbaar is dat storend voor anderen. Ik persoonlijk vind het handig als je de informatie ook elders kunt vinden zoals op een site van een ziekenhuis. Als het tot de forumregels behoort dat je puur alleen je eigen mening mag geven en dit niet door deskundige informatie mag worden onderbouwd, dan zal ik me daar uiteraard aan houden.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tuurlijk mag je hier linken plaatsen die deskundig zijn;) :)maar probeer gewoon niet zo betweterig over te komen:) dit is niet aanvallend bedoeld, weet ook niet hoe ik het aardiger kan laten overkomen t.a.v jou maar hoe je schrijft komt een beetje kleinerend over... en ik ben zo iemand die daar dus niet tegen kan! snappie?:D

6. Trees

Trees Niet meer actief

Dit advies kan ik niet meer terugvinden op de site van de RIVM. Ik weet dat het een aantal jaren geleden er nog wel opstond. Of ik zoek verkeerd, wat uiteraard goed mogelijk is of de adviezen geplaatst in de linken van de sites die jij hier plaatst zijn inmiddels achterhaald en moeten aangepast worden.

Wat ik wel kan vinden is dat de RIVM aangeeft dat er tot nu toe geen schadelijke effecten van haarverf bekend zijn, maar ik kan nergens het advies vinden dat het afgeraden wordt (zie blz. 11 http://www.rivm.nl/pns/Images/Folder%20Zwanger%20versie%202010%20losse%20pagina's_tcm95-48449.pdf )

Dit heeft niks met snel aangevallen voelen te maken (wat een vreemde opmerking trouwens...), maar dat het er volgens mij omgaat dat TS recht heeft op de juiste en actuele informatie. Ze heeft een vraag en daar geeft iedereen vanuit zijn eigen kennis antwoord op. Het is geen wedstrijd ofzo ;).

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

sorry dat ik zo laat reageer, zie ineens dat er 3 pagina's zijn.. haha

allemaal bedankt voor de reacties, het is voor mij wel duidelijk;)
    Ik ga het wel de kapper vertellen, coupe soleil is eigenlijk het bleken van je haar. En morgen ga ik lekker een toastje met paturain kopen haha!:D

8. Trees

Trees Niet meer actief

Eetsmakelijk en alvast een mooie bruiloft met een strak kapsel gewenst :D!

9. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Nou zoals hier ook wel beetje te lezen is zijn de meningen nog wel verdeeld :)
    Ik heb toen ik coupe soleil wilde ook gevraagd aan de verloskundige en die vertelde dat de meningen er verdeeld over zijn. Zij zei toen dus als het niet echt nodig is zou ik het niet doen.
    Uiteindelijk heb ik het bij 15 weken ongeveer toch wel gedaan, het zou onder andere ook te maken hebben met het inademen. Dit zijn zgn 'vluchtige schadelijke stoffen'. Ook het opnemen door de hoofdhuid schijnt niet goed te zijn, maar hier kan de kapper rekening mee houden door een beetje op te letten. Meestal komt het toch al nauwelijks op je hoofdhuid.
    Het gaat dus ook om je eigen gevoel erbij omdat er gewoon niemand is die weet of het echt kwaad kan. Maar volgens mij als je het zo 'n keer laat doen en niet iedere week bij de kapper zit kan het volgens mij niet zoveel kwaad!

Geniet van je broodje / toastje paturain en je nette gekleurde haren!

10. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Heerlijk wat gieren de hormonen hier er over haha;)

Voor zover ik weet mag je gerust je haar verven/blonderen en coupe de soleil nemen!!
    Ik ben zelf kapster en wij verven etc gewoon als je zwanger bent
    nu ben ik zelf ook zwanger en heb toevallig mijn haar ook geblondeerd
    Het enige wat wij niet kunnen geven is de garantie dat de kleur precies zo wordt als dat je wilt want, door de hormonen kan de kleur anders uitpakken...:$:$ haha maar dat heb ik zelf in de 10 jaar dat ik kapster ben nog nooit meegemaakt.. gelukkig!!

Qua kazen en brie heb ik geen idee ik kijk er niet naar aangezien ik dat toch niet lust ;)
    Maar hopelijk was het toastje heerlijk!!!

Alvast een hele fijne huwelijksdag gewenst!!Hoop dat je haar mooi in de kleur en plooi zit!!En dat je een prachtige dag hebt!!
    Veel plezier!!:):)

Liefs Emni

Deel Deze Pagina