paar vraagjes omtrent buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chrisje79, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ik heb eigenlijk een paar kleine vraagjes en omdat ik 29 maart pas naar de verloskundige ga, vroeg ik me af of jullie ze misschien voor me kunnen beantwoorden...

Ten eerste vroeg ik me af tot hoe lang in de zwangerschap je last kunt houden van die ongi-achtige krampjes... Ik lig niet dubbel van de pijn, maar het is gewoon een beetje vervelend... Onzeker als ik ben, maak ik me daar natuurlijk weer zorgen over, mede omdat het zo'n zeurend gevoel is. Heb geen bloeding hoor, dus daar is helemaal geen sprake van.

Daarnaast vroeg ik me af of het normaal is dat je in je 8e week al flink gegroeid bent... Misschien is dat voor iedereen ook wel anders hoor, maar ik heb (helemaal 's avonds) echt al een toeter... dan krijg ik mijn broeken dus ook absoluut niet meer dicht. Volgens mij had ik ergens gelezen dat met 8 weken het kindje nog maar 3 cm is, dus dan lijkt me zo'n buik een beetje overdreven ;)

In ieder geval alvast bedankt! En eh, vind het echt super dat jullie de tijd voor ons nemen!

Groetjes Chris

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chris,

de ongesteldheidsachtige krampen kunnen best lang aanhouden. De baarmoeder groeit en dat voel je.
    De een heeft veel eerder een buikje dan de ander. Dat heeft nog niet met de grootte van het kindje te maken inderdaad, maar door de zwangerschapshormonen gaan je darmen anders reageren, en die nemen dan meer plaats in in je buik. Dus vandaar! Veel drinken, fruit en groente eten en regelmatig bewegen, dat houdt de stoelgang soepel en de darmen actief.

Mirjam

Mirjam

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Mirjam, hartstikke bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Chris

Deel Deze Pagina