Hallo. Ik heb een vraag over het verven van je haar tijdens de zwangerschap omdat ik hier verschillende verhalen over hoor. Ik wil graag weten in hoeverre het kwaad kan als ik de uitgroei van mijn haar met coupe soleil laat behandelen. Dit is iets wat ik altijd deed en ik vind het zo slordig staan als je een flinke uitgroei krijgt. Nu wil ik natuurlijk niet dat het kwaad kan voor de kleine ukkepuk van nu 11 weken, dus stel ik de vraag aan degenen die het het beste zouden kunnen weten voor mijn gevoel. Groetjes Karin
Hoi Karin, Deze vraag heb ik eerder beantwoord, je krijgt dus nu hetzelfde antwoord. Zowel haarverf, haarkleuring als coupe soleil bevatten stoffen die ondanks geringe opname via de hoofdhuid toch niet verstandig lijken. We weten nog niet wat de invloeden ervan zijn maar in verband met die stoffen wordt het afgeraden. Dus ook uitgroei, verven of kleuren wordt afgeraden. Ook heb je kans dat de haarkleuring of haarverf anders uitpakt, dit komt onder andere door de hormonen. Je pigment verandert namelijk iets (kans op zwangerschapsmasker) en je hebt in de zwangerschap iets meer haren. Henna en andere natuurlijke haarkleur/verf methodes kunnen geen kwaad. Groetjes, Japke