hoe lang bloedverlies na curretage?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sara1976, Jul 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sara1976

Sara1976 Actief lid

Jul 11, 2006
    233
    0
    0
    Gisteren ben ik gecurreteerd nadat de gynaecoloog had geconstateerd dat ik een missed abbortion had.
    Mij werd verteld dat een vrouw nadien gemiddeld 2 weken bloedverlies heeft. Nu heb ik gisteren wel flink gebloed, maar vandaag is het helemaal over, geen druppeltje.
    Komt dit vaker voor? Begin me nu af te vragen of de curretage wel volledig was. Heb over 2 weken een controle afspraak, maar ga vrijdag op vakantie en voel me nu wat onzeker hierover.
    Tuurlijk ben ik blij dat het bloeden al zo snel over, maar vraag me dus af of dit wel goed is.

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Sara,

Wat vervelend voor je!
    Het kan zo zijn dat je al zo snel geen bloedverlies hebt. Wel kan het na enkel dagen toch wat bloedverlies optreden of als je iets meer doet, dan kan je ook wat bloedverlies krijgen. Naast het bloedverlies is ook je temperatuur belangrijk, krijg je verhoging of koorts dan moet je overleggen met het ziekenhuis.

Op vakantie, als je goed voelt, is dit in principe geen probleem. Bekijk wel even in het vakantieplaatsje waar medische hulp is. Zodat als er iets is, je weet waar je terecht kan.

Onzeker gevoel, dat kan ik me goed voorstellen maar als je temperatuur goed is, hoeft dat niet.

Succes,
    groetjes,
    Japke

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

Jul 11, 2006
    233
    0
    0
    Hallo Japke!

Dank je voor je snelle antwoord op mijn vraag.
    Ook vandaag geen bloedverlies, terwijl ik druk aan het werk ben in huis als voorbereiding op onze vakantie naar Italie.
    Ik voel me nog steeds goed, heb alleen een beetje pijn in mijn onderrug, net als tijdens een menstruatie.
    Fijn te horen dat het bloeden dus al zo snel kan stoppen.

Groetjes Sara

Share This Page