Hoi mama's! ik wil graag leren werken met een naaimachine, nu heb ik een naaimachine gekregen van m'n neefje (heel lief ) en nu staat ie op tafel en ben ik gaan kijken naar dat ding.. Ik zou niet weten waar te beginnen, dus laat staan waar ik moet eindigen, hahaha.. Voel me echt wat klungelig.. hihi! Zijn er mama's die tips voor me hebben?? Die zijn natuurlijk hartstikke welkom!
Ik lees mee, heb vorig jaar in een enthousiaste bui een naaimachine gekocht maar hij staat nu nog werkloos in de kast, ik weet echt niet hoe ik moet beginnen
wat leuk! ik heb zelf geen naaimachine of naai ervaring, maar het lijkt me wel leuk. Is het misschien een idee om een cursus of zo te volgen? ik denk dan dat je het maximum uit je naaimachine haalt.
Heb je geen moeder/schoonmoeder of lieve buurvrouw die kan naaien en een avondje met je wil gaan zitten? Ik heb samen met mijn moeder een avondje gezeten, en wist toen de basisdingen (spoelen, draad inrijgen en het echttoerechtaan naaien) wel te doen. Ik ben begonnen met het maken van een speldenkussen haha, dat is wel handig als je verder gaat met naaien. O, misschien heb je het boekje erbij? Daar staat vaak ook wel in stap voor stap wat je moet doen.
Ik heb een moeder die kan naaien maar NOOIT tijd heeft, ze heeft het altijd druk.. En boekje heb ik er niet bij.. Zit al op internet naar handleiding van apparaat te zoeken..
Mmm jammer dat je moeder nooit kan... Ook niet als je het haar zou vragen? Ik kan me niet voorstellen dat een moeder har dochter niet even wil helpen opstarten . Heeft je neef die naaimachine nieuw gekocht (of 2e hands in een naaimachine winkel?). Bij aankoop van mijn nieuwe (computergestuurde) machine kreeg ik een introductie(tje) van een uurtje om de naaimachine te leren kennen. Anders zou ik ook niet weten hoe je het zou moeten leren. Ik denk wel dat je iemand erbij moet hebben met ervaring, er kan namelijk een hoop mis gaan met die dingen, en voor je het weet issie kapot. Dat zou jammer zijn. Succes!
Ik zou wel iemand even vragen voor de beginselen. Het is wel makkelijk, maar er zijn de bekende handigheidjes zoals inspannen, draadspanning die goed moet staan. Verder is de bediening daarna simpel. Ja, ik zou even wachten met een rits inzetten. Maar de gewone stiksteek moet geen probleem zijn en zigzaggen ook niet. Probeer in ieder geval als je het inspannen doorhebt ( dat is eigenlijk het lastigste vond ik samen met de onderspoel ) een beetje te wennen door oefenlapjes te maken. Oh ja, en nog een tip. Het Sancho forum, daar zitten heel veel ervaren naaisters op die je wellicht heel goed kunnen helpen via de computer. www.sancho.nl
ontzettendtrotsemama Ik heb haar 3 maanden geleden al eens gevraagt, dus je kan wel nagaan he.. Dat wordt het 'm dus echt niet.. Het is een digitale geloof ik, heb er geen boekjes bij.. Heb ik 'm ook niet over gehoord, ik zal 'm daar nog eens naar vragen.. En ik kan ook niet echt iets vinden.. Het is een husqvarna prisma 960 ik weet niet of dat iemand wat zegt..
O das wel erg ja , Fijn zoon moeder . Ik heb ook een husqvarna, ik ga even googlen wat voor een jij hebt! Ik heb een husqvarna emerald, maar als je kijkt op de site van husqvarna kun je misschien nog wel een handleiding bestellen, even een mailtje/belletje doen misschien?
Nou nou niet meteen zo raar over mn moeder he Mn zusje wacht al 2 weken tot haar huisje zou doen.. hihihi.. ach, misschien moet ik demonstratief bij haar in de kamer gaan zitten aan tafel met naaimachine op tafel.. hihi 8) Jah ik ga even koekeloeren of dat een idee is.. En dan ga ik dat maybe wel doen..
Hahaha ik snapte het wel hoor Jah hier is het vaak wachten, ach ik moet maar even zien.. vanavond zal ik dr nog een keer vragen.. Ik snap van deze echt niet zo veel Jammer!
Als je in mijn buurt woont, dan wil ik je best helpen. Zoiets moet je voordoen, dan leer je het gelijk. Vertellen via internet gaat niet echt lukken.
ik heb ooit gewoon zo'n ouderwets boek gehaald en die heeft mij de beginselen geleerd Maar het aanbod wat jij hier krijgt is natuurlijk veel beter!
Er is een boek van de Knip en daar staat de basiskennis in wat betreft naaien. " Handboek voor zelfmaakmode" van Knipmode. Er wordt uitgelegd hoe je naaimachine werkt, waarvoor je welke stiksels gebruikt, welke stof waarvoor geschikt is, ritsen inzetten, plooien maken, enz. Er staan tekeningen bij om het nog makkelijker te maken.