oke, ik maak elke week wel groentensoep. Ik heb altijd vers gesneden soepgroenten in de vriezer zitten en ik maak zelf gehaktballetjes. De vermicelli koop ik. Maar als basis gebruik ik altijd zo'n pot van maggi. Maar ik zou de soep graag helemaal zelf maken. Hoe doen jullie dat??? En welke groenten doen jullie erin, misschien kan ik eens varieren.
Ik koop of een pakje groentesoep van Honig of met boullion blokjes. Zou niet weten hoe ik anders groentesoep zou moeten maken! Vind het echt heerlijK!
dan moet je bouillon trekken. Kan van de groente, maar kan ook van vlees. (je kunt ook een bouillonblokje gebruiken, maar dan heb het nog niet helemaal zelf gedaan)
Ik heb hem van t weekend voor het eerst gemaakt met mergpijpjes ( van de slager) en die anderhalf uur laten trekken met bouillonblokjes. Daarna soepgroente erin, balletjes en pakjes groentesoep van honig. Dan vult de soep ook lekker
Ja met mergpijpjes en soepvlees, dat in het water.. Daarvan dus bouillon trekken. Kijk anders ff op internet hoe je zelf lekker bouillon trekt!
hm, ik denk dat ik een bouillonblokje wel genoeg zelf vind maar gewoon 1 blokje erin gooien, of hoeveel dan eigenlijk???
Ik doe het altijd zo: Snijd de groenten fijn. (gebruik aromatische groenten, ik doe meestal venkel, bleekselderij, prei, wortel.) Bak de groenten even aan, en giet er dan water bij. Breng aan de kook en laat een uurtje ofzo zachtjes pruttelen. Je kunt ervoor kiezen ook een mergpijpje en soepvlees toe te voegen. Na een uurtje als de boullion genoeg smaak heeft, dan zeven. Boullion is nu klaar. Dan hak ik weer groenten voor in de soep fijn (ik doe meestal bloemkool, prei, wortel,paprika) hak wat verse kruiden zoals peterselie, bieslook, tijm fijn. Voeg dit alles toe aan de boullion, voeg ook soepvlees en ballen toe, mogelijk wat vermicelli. Breng weer aan de kook en laat 10 minuutjes koken. Dan op smaak brengen met zout en peper en klaar is kees. Ik vind het vele malen lekkerder dan met een pakje, boullionblokjes of wat dan ook Dit voeg ik allemaal
bouillon trekken van een stuk schenkel, en dan niet 2 uur, maar meer dan 1,5 dag, Dan lekker verse ballen maken en groenten erin, mmm
Ik pak altijd een flinke pan met water. 4 bouillonblokjes mergpijpje soepvlees en balletjes. Zakje soepgroente erbij en een uurtje of 3 zachtjes laten koken. Dan nog vermicelli erbij en wat maggi. En dan smullen maar.
Gehaktballetjes bloemkool spruiten wortels sperziebonen prei rundvleesboullion Maggie blokje champions wel alles vers
@tulip De vers gesneden soepgroente en de balletjes zijn prima. Ik kook zelf zonder bouillon blokjes, de bouillon maak ik namelijk zelf. Een tip is om eerst een fijngesneden ui te fruiten, dan de wortel, prei en dan pas het water erbij. Zout naar smaak toevoegen, op het eind een takje tijm of een klein beetje oregano. Je kan er natuurlijk van alles in doen, wat je zelf lekker vindt o.a. bleekselderij etc. Maar begin met een ui fruiten, dan komt er smaak in de soep.
officieel volgens het pakje is het 1 bouillionblokje op een halve liter, maar vind dat net iets te zoutig, dus ik doe op anderhalve liter 2 blokjes
het is zoveel lekkerder als je de bouillon zelf maakt Een boekentip is de soepbijbel.. Staan heerlijke soepen in en ook de bouillonbasis! Zelf trek ik vaak soep van kip.. En net als devol zegt. Lang laten trekken.. Niet een uurtje.. Ik maak hem de dag van te voren en laat de nacht gewoon alles in het water zodat de smaken goed loskomen in de soep. Kip, paprika, ui, prei, wortel, peper bolletjes, kruiden waar ik trek in heb (oregano, bascilicum) laurierblaadje, bleekselderij.. Heerlijk.. Soep zeven en kippenvlees terug in de soep (heerlijk vies werkje) en dan verse groenten er weer bij zodat de soep nog wat bite heeft.. Wij maken wekelijks een soep. Deze of tomatensoep.. ook vers.. Heerlijk!