Wat een sukkel?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 3 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    M'n zusje heeft sinds 2 jaar een relatie en dat gaat
    Op en af. Hun kunnen allebei niet met geld omgaan en hebben hun financiën uit handen gegeven.
    Haar vriend zei gister dat er een verassing onderweg is voor haar voor Valentijnsdag. Ze zei dat ze dat lief vind maar niet verstandig is omdat hij het via Afterpay had besteld en de rekening naar hun financiële consulent zou sturen. Ze hebben thuis nog een rekening liggen van 150 euro die naar hun consulent gestuurd moet worden. Ze hebben allebei een studieschuld wat afgelost moet worden en een huurachterstamd van 1 maand. Ze zei dat ze deze verassing zou wijgeren bij de deur want ze wil niet nog meer ellende als dat ze al hebben. Het is heel lief van hem dat hij er aan denkt maar absoluut niet verstandig!
    Hij flipte de pan uit toen ze dat zei, duwde haar de gang in en smeet de deur dicht. Ze is toen huilend naar me toe gekomen en heeft vannacht hier geslapen..

Ik ben boos op hem, het slaat volkomen nergens op dat hij zo reageerd
    Wat vinden jullie hier van?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind dat ze het zelf moet oplossen met hem.
    Je hoort nu het verhaal van één kant, ze moet zelf beslissen of ze met hem verder wilt of niet.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Niet mee bemoeien! Vervelend wat er gebeurd is, maar waar 2 vechten hebben 2 schuld en het is echt hun probleem. Ik had je zusje aangemoedigd om het uit te praten.

Vervelend dat allebei je zusjes een hoop problemen hebben! Heb je ook nog broers/zussen waarmee het wel goed gaat? Wat vinden zij van de situatie? En je ouders?

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ja in mijn fam is er altijd wel wat.. ik ben het gewend. Ik heb ook fam waar het wel goed mee gaat

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Waarom een financiële consulent betalen als je zelf al weinig geld hebt?!

6. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Je kan vriend van je zus wel van alles noemen, maar het is je zusje die ervoor heeft gekozen. Straks ga je ermee bemoeien en maken zij het over je rug heen weer goed, waardoor jij ineens de boosdoener bent. Kortom niet mee bemoeien!

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je zusje nu terugsturen en het samen uit laten vechten.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Financiele consulent of bedoel je daar echt schuldsanering mee? Maar kun je als je in de schuldsanering zit nog wel van alles en nog wat bestellen? Dacht dat je dan leefgeld krijgt? Of wat houdt anders die financiele consulent in?

Verder lijkt het alsof haar vriend gemakkelijker geld uit geeft dan je zus.
    Lijkt me dat die vriend en je zus het eerst onderling goed moeten uitpraten

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Zitten ze in de wsnp?
    Of bedoel je die financiële consulent daar niet mee?

Tja ik vind het verstandig van je zusje dat ze het cadeau afslaat als je al schulden hebt!

Ik zou zeggen : jullie hebben dit samen in de hand gewerkt en dat ze het samen ook maar moeten gaan oplossen..

Dus mijn advies er wel altijd zijn voor je zusje maar dat jij de problemen die tussen hun onderling zijn dat jij die niet kunt en wilt oplossen!

10. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Bedankt!
    Ik bemoei me nergens mee, dit is hun ding en ga ik me ook niet in mengen. Mijn zusje vroeg of ik hier de vraag wou stellen om zeker te weten dat ze goed gedaan heeft.

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee mijn zusje zit bij een stichting die haar financiën beheert. Dit is geheel vrijwillig omdat ze gewoon niet met geld kan omgaan.

Bedankt voor je reactie hier heeft ze wat aan!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Lijkt mij dat je zusje volwassen is, dus moet ze dit ook zelf oplossen. Ik zou mij er dus verder niet mee bemoeien.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zusje moet dit uitpraten met haar vriend, dat lijkt me vrij logisch. Een cadeau kopen met geld dat je niet hebt, moet je niet doen. Maar geven zij alle financien uit handen? Of léren ze er zelf mee om te gaan? Dat laatste lijkt mij nuttiger...

14. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Tuurlijk, ze lost dit ook zelf op. Maar ze kwam gister avond laat overstuur bij mij met dit verhaal. Haar vriend is nu aan het werk en hij is een man die lang koppig blijft en zo dagen haar kan negeren.

Zeg heeft hem geprobeerd te bellen vanmorgen maar hij neemt niet op...

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    zo te horen zijn ze beidde een beetje koppig. Het is heel goed dat ze bewuster aan het geld denkt en het cadeau afslaat, het is een beetje koppig dat ze bij een ruzie meteen wegloopt en niet thuis slaapt.

Hopelijk kunnen ze vanavond samen thuis er over praten, of afspreken het even te laten rusten en er later over te praten.

16. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik vind het heel verstandig van je zusje dat ze dit heeft besloten. Ergens kan ik de reactie van haar vrien wel " voorstellen" in die zij. Hij is teleurgesteld omdat hij zijn best heeft gedaan om iets leuks te bedenken. Neemt niet weg dat hij er op een totaaaaaal verkeerde manier mee om gaat. Daarnaast geef je aan dat ze niet met geld om kunnen gaan. Wellicht zit hier het hele punt in deze ruzie. Hij voelde zich misschien een beetje stom en samen met de teleurstelling komt sit op een totaal verkeerde manier tot uiting.

Hebben ze verder veel ruzies? Of is dit een losstaand iets?
    Ik denk dat het probleem bij de kern aangepakt moet worden. Misschien ziet hij het wel als falen nu er financiële zorgen zijn. Ik zou eerst dat even uit proberen te zoeken. Lief dat je met haar mee denkt!

Ik keur overigs zijn reactie totaal niet goed hoor, maar ik denk gewoon dat er misschien wel meer achter kan zitten.

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik vind het logisch dat ze genegeerd wordt.

Haar vriend wil haar ondanks alle ellende wat geven, omdat hij van haar houdt en bij haar wil blijven. Dat het niet verstandig is, klopt en dat ze het geld beter kunnen gebruiken, echtwel!
    Haar reactie is direct neerbuigend en respectloos en dat had ik ook niet gepikt.
    Laat zien dat je het waardeert en dankbaar bent en dan kan je daarna altijd nog kijken wat het is en of je het terug kan brengen.
    Vanuit het beginsel is het superlief bedoelt, alleen niet zo handig.

18. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Tuurlijk ik begrijp hem ook zeker. Maar ze hebben veel geld problemen en hij besteld regelmatig dingen via Afterpay wat dan naar hun consulent gaat. Zoals games die 30/50 euro kosten.. het houd maar niet op bij hem en zo komen ze steeds dieper in de shit. Dit kado was heel lief bedoeld maar kan absoluut niet betaald worden.

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat begrijp ik ook hoor, dat breng je het toch ook terug ;)

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh echt niet mee eens, als wij geen geld hebben en man koopt zomaar iets, ga ik echt niet blij en dankbaar zijn... er zijn genoeg verrassingen die niets kosten.

Deel Deze Pagina