Courgette met of zonder schil?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mellbee, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil courgette gaan klaarmaken voor onze zoon. Dat ga ik doen in m'n babycook, dus eerst stomen en dan pureren. Moet ik de courgette eerst schillen, of hem gewoon met schil en al stomen/pureren?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef courgette altijd gewoon gebakken, in schil. En dan uit het vuistje. Schil laat hij wel liggen. Gekookt/gestoomd en gepureerd lijkt me heel erg onsmakelijk eigenlijk? In lekkere olijfolie en dan nog met een beetje "bite" is 't net als hoe we het zelf eten.

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn pas net begonnen met groente, zodoende gestoomd en gepureerd. Smaakt best goed hoor.. ;)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier maak ik (ook in de Babycook) courgettesoep. Ik schil de courgette wel altijd en stoom deze dan. Dit vindt ze ook heel goed te eten trouwens.

Voor soep stoom ik een teentje knoflook mee, die verwijder ik dan en vervolgens pureer ik de courgette met het kookvocht. Beetje olijfolie erin en klaar.

Foodie vindt dit leuk.
  5. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmmmmmmmm dat klinkt goed voor over een tijdje!!!

6. Delta

Delta Niet meer actief

Hier heb ik de courgette goed gewassen en in stukjes gesneden, gekookt en gepureerd, zelf even geproefd, best lekker hoor, zeker voor een baby, beetje zoet haha. Dat bakken komt later wel.

7. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is precies wat ik nu gedaan heb, alleen gestoomd ipv gekookt. Smaakte idd goed! ;)

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik kook t ook, met schil (wel even schoonmaken)
    en wat aardappel erbij

Mijn dochter smult ervan.. dus volgens mij ist best lekker dan he

9. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit in m'n leven een courgette geschild... Mijn kind eet dus ook altijd met schil. En het is best lekker hoor, gepureerd!

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Gepureerd zou ik de schil er aan laten, zit lekker veel smaak in. Uit het vuistje schil ik wel (en dan koken), schilletjes zijn nog wat moeilijk voor mijn meiske zonder tanden.

11. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier met schil in de babycook, met pastinaak gestoomd en gepureerd. Heerlijk :)!

Deel Deze Pagina