Ik wil courgette gaan klaarmaken voor onze zoon. Dat ga ik doen in m'n babycook, dus eerst stomen en dan pureren. Moet ik de courgette eerst schillen, of hem gewoon met schil en al stomen/pureren?
Ik geef courgette altijd gewoon gebakken, in schil. En dan uit het vuistje. Schil laat hij wel liggen. Gekookt/gestoomd en gepureerd lijkt me heel erg onsmakelijk eigenlijk? In lekkere olijfolie en dan nog met een beetje "bite" is 't net als hoe we het zelf eten.
Hier maak ik (ook in de Babycook) courgettesoep. Ik schil de courgette wel altijd en stoom deze dan. Dit vindt ze ook heel goed te eten trouwens. Voor soep stoom ik een teentje knoflook mee, die verwijder ik dan en vervolgens pureer ik de courgette met het kookvocht. Beetje olijfolie erin en klaar.
Hier heb ik de courgette goed gewassen en in stukjes gesneden, gekookt en gepureerd, zelf even geproefd, best lekker hoor, zeker voor een baby, beetje zoet haha. Dat bakken komt later wel.
Ik kook t ook, met schil (wel even schoonmaken) en wat aardappel erbij Mijn dochter smult ervan.. dus volgens mij ist best lekker dan he
Ik heb nog nooit in m'n leven een courgette geschild... Mijn kind eet dus ook altijd met schil. En het is best lekker hoor, gepureerd!
Gepureerd zou ik de schil er aan laten, zit lekker veel smaak in. Uit het vuistje schil ik wel (en dan koken), schilletjes zijn nog wat moeilijk voor mijn meiske zonder tanden.