Vriend heeft jeukende hoofdhuid

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriend heeft sinds 4 dagen een vreselijk jeukende hoofdhuid, geen luizen, roos. Ik heb gezegd dat die moet stoppen met shampoo die hij elke dag gebruikte. Maar ondertussen jeukt het nog steeds iemand tips?

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Decubal droge hoofdhuidkuur misschien? Te koop bij de da drogist.
    Je gebruikt het zoals cremespoeling maar het werkt als een soort bodylotion voor je hoofd.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Oma's tip!

Groene zeep. ( en dan dat wat in een pot zit..niet uit een fles:) )
    Of sunlight zeep. ( das een blok)

Gewoon om de dag douchen, en haren daar mee wassen!

4. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Niet elke dag z'n haar laten wassen, gewoon 2/3 keer per week. En een milde shampoo gebruiken. Eventueel kun je betadine shampoo halen, dat desinfecteerd de hoofdhuid.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    kan best nog even duren voordat het over is.
    Ik krijg van verschillende shampoos ook jeuk op mijn hoofd en als ik dan weer andere gebruik gaat het weer over. mnaar dat kan wel even duren.

Welk merk gebruikt(te) hij?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Anti roos van de Lidl dus lekker agressief. Misschien moet hij mijn Wella shampoo maar eens gebruiken.
    Groene zeep ga ik ook eens halen! Dat was voor meer dingen handig toch ? haha

7. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tot rust laten komen. En niet meteen aannemen dat het roos is. Kan ook eczeem of gewoon irritatie zijn. Roos is een bepaalde ziekte.

Zijn hoofdhuid moet ook weer vetter worden waarschijnlijk. Wat kan helpen is een beetje olijfolie inmasseren op de hoofdhuid, een uurtje laten inwerken en dan twee of drie keer uitwassen met zeer milde, natuurlijke shampoo (Weleda, Lush, geen chemische troep).

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Je hebt van andrelon en h&s een shampoo voor de jeukende hoofdhuid, die werkte hier goed. Ik heb het vaak bij koud weer, de huid wordt dan droog/strak en kriebelig .

Minder vaak wassen scheelt ook :)

9. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Roos is een bepaalde ziekte? wat is dat nou weer voor onzin? Roos is gewoon een schilfering van de huid. Een huid die zich (te) snel vernieuwd schilfert. Lastig en vervelend maar geen ziekte.

Ts ik zou je vriend adviseren om slechts 2 of 3 keer zijn haar te wassen met een milde schampoo.

10. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik vond groene zeep echt heel eng klinken. Is ook een raar goedje, droogt je huid enorm van uit, althans bij mij. Lijkt me niet handig voor jeukende hoofdhuid. Ik heb zelf last van psoriasis op m'n hoofdhuid, maar niet heel ernstig. Voor mij werkt babyshampoo van Zwitsal heel goed als ik er last van jeuk heb, komt het helemaal tot rust. En anders misschien producten als gel e.d. even laten staan.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik was mijn haar iedere dag en af en toe (1 keer per week nu) met head & shoulders tegen een jeukende huid. Nergens meer last van en ik had het eerst ook heel erg.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Baby shampoo hebben we genoeg dus dan kan die dat gebruiken :) En geen gel is zijn haar is geen optie dan wordt die gek haha.

13. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    mischien wel van de haar gel? ik heb dat heel erg als ik bv haarlak of haarschuim gebruik,,, grrr dat jeukt en jeukt,

14. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Okay, misschien is 'ziekte' een te groot woord, maar het heeft wel een andere oorzaak dan 'gewoon droog' of 'eczeem'. Roos komt door een te veel aan een bepaald soort gist, gewoon droog komt bv door te veel wassen of de verwarming ofzo en eczeem heeft weer heel andere oorzaken. Dus direct naar de meest heftige anti-roosshampoo's grijpen kan averechts werken.

15. liga

liga Fanatiek lid

27 okt 2011
    1.569
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip van m'n tante heel raar maar een keer goed met volle melk inwrijven eventjes intrekken en dan uitwassen. Weet niet of het werkt vind t vies klinken maarja meld t toch maar even :p

16. josa90

josa90 Actief lid

24 feb 2013
    383
    25
    28
    pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf
    Ik heb toen dermolin shampoo gebruikt, ik was heel snell van de jeuk af en gebruik het nu nog steeds.

17. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    Head en shoulders hielp hier ook wel, maar echt het beste werken hier de shampoo bars van lush.

18. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ook last van, en heb advies aan de kapper gevraagd. Zij zei juist niet wassen met een anti-roosschampoo, daar wordt het alleen maar erger van. Ga op zoek naar een vocht herstellende shampoo. Ik gebruik zelf Guhl. Is ietsjes duurder, maar je hebt er heeeeel weinig van nodig!

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Acuut stoppen met shampoo en dan wassen met appelazijn. Daarnaast stoppen met gel etc of een natuurlijke variant weleda??

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Volgens mijn oma moest je dan met bier! wassen.
    Of het helpt weet ik niet, maar oudevrouwenpraatjes zijn zo leuk.

Man heeft hier ook weleens last van jeuk, maar dat komt dan omdat de katten ontvlooit moeten worden. Heb je huisdieren?
    Kan jouw partner i.p.v. gel ook wax gaan gebruiken? Oh en niet elke dag zijn haren wassen, daarbij neem je het beschermende laagje weg.
    Nadeel zal zijn dat zijn haar in het begin wel erg vettig kan worden, maar het moet allemaal weer in balans komen.

Deel Deze Pagina