hoi meiden.. Heb een beetje jullie steun nodig.. Ik heb gister avond namelijk gehoord dat een vriendin van mijn k....r heeft.. gaat al een tijd niet goed met haar en ze heeft dit dus pas gehoord.. ik had het helemaal niet verwacht en ben er heel erg van geschrokken.. hoe kan ik het beste hiermee omgaan? Hoe kan ik haar steunen in deze moeilijke tijd..? groetjes schatje1 Edit mod: titel duidelijker gemaakt, hier graag op letten.
mijn beste vriend kreeg ook kanker is is gelukkig al weer een paar jaar schoon nu. Ik stuurde veel kaartjes en liet hem weten dat ik er altijd voor hem en zn vriendin zou klaar staan. Toon interesse en zorg er voor dat je haar kan steunen, opvrolijken etc. een kaartje, bloemetje of kleinigheidje doet wonderen! En een luisterend oor zal ze vast ook nodig hebben! sterkte!
ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan....zorg dat ze het gevoel heeft dat je aan haar denkt en met haar meeleeft. Dat is het minste wat je kan doen. sterkte!
Laat weten dat je er voor ze bent, maar overlaad ze niet met goed bedoelde adviezen. Sta voor ze klaar wanneer zij dat nodig hebben en op de manier dat zij het nodig hebben!
Ik sluit me bij bovenstaande aan, maar wil daar nog aan toevoegen dat je moet letten op dat je haar als haarzelf blijft behandelen, en niet dat je je opeens anders gaat gedragen vanwege haar ziekte. Jouw vriendin blijft jouw vriendin ook al heeft ze nu kanker. Maw.: leg niet te veel nadruk op de ziekte. sterkte ermee.
Ik denk niet dat je veel kan doen, behalve er voor haar zijn. Misschien een lekker dagje weg regelen zodat ze even aan iets anders kan denken. heel veel sterkte !
als eerste veel sterkte! en daarnaast sluit ik me aan bij rest, en wil ik er het volgens aan toevoegen; zorg dat ze het met jou kan bespreken. Dat kanker geen vies woord is, maar een deel van haar leven nu. Dat medicijnen, bijwerkingen (misselijk, kotsen, diarree bv) ook genoemd kunnen worden. Probeer een beetje op de hoogte te blijven van bijv afspraken (noteer ze in je agende) en stuur kaartje/ belletje als er iets "groots"aan zit te komen (bv uitslag, eerste onderzoek etc) maar daarnaast en heel belangrijk, vergeet ook af en toe de kanker even samen met haar! En houd haar ook op de hoogte van jouw situatie! als jij een splinter in de duim hebt, of ongesteld bent waar je van baalt, dat mag je nog steeds zeggen hoor! pfft, klinkt wel alsof ik er verstand van heb! succes, sterkte, liefde en kracht gewenst! liefss, taliaa