Couveuse nazorg.....

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat moet ik er mee....
    Ze komt om 8.00 en dan zijn we hier nog niet klaar.
    Met de baby hoeft ze niks daar zorg ik zelf voor.

Mijn moeder is nog steeds in huis maar heeft het lichamelijk erg zwaar (komt hier al sinds maart doordeweeks voor zorg oudste)

Ze heeft gisteren groot en deels gezeten en gekletst.
    Vandaag beneden wat gedaan en de badkamer.

Ik heb 20 uur..

Wat kan ik er verder van verwachten?
    Ik denk er aan om het stop te zetten ik begin me nl enorm te irriteren aan het niks doen.

Voorbeeld: nieuwe tepelhoedjes en ik was al de hele ochtend in de weer met de sonde (mag zij niet) dus ik zeg zo deze even uitkoken.

Geen reactie dus ik deed het zelf.

Verder biedt ze ook niets aan.

Ze zit haar tijd zo alleen maar uit te zitten!

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Kan je dit niet aangeven bij het kraambureau en een ander vragen?

Dit lijkt mij ook heel irritant.

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wij hebben drie verschillende in 4 dagen gehad. We mochten meer dagen, maar daar hadden we geen behoefte aan. Elke keer kwamen ze drie uurtjes. Maar wij hadden geluk; het huishouden werd gedaan en wat kleine dingetjes doorgenomen waarover we nog vragen hadden. Wij hebben ze eigenlijk meer laten komen voor de zekerheid, omdat dit onze eerste kinderen zijn en we het weekend ingingen.

Als ze meer in de wegloopt en je hebt er geen behoefte aan: wegsturen. Heb je wel hlp nodig; bureau bellen en verzoeken om iemand anders of expliciet vragen "wil je dit of dat" doen voor me... In het ergste geval weigert ze en kan ze dus net zo goed vertrekken.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had er geen recht op. Had alleen recht op kraamzorg voor mezelf, maar dat heb ik afgebeld omdat ik toch weer best fit was en drie keer per dag naar het ziekenhuis ging.
    We hebben toen Luc thuis kwam zelf nog iemand ingehuurd om ons op gang te helpen, maar die heb ik na twee uur weggestuurd, toen was ik er zelf klaar voor.
    Dus, als je het eigenlijk niet nodig vind zou het afzeggen. Je hebt al zoveel ervaring opgedaan met je eerste kindje en de afgelopen weken in het ziekenhuis, dat het je vast zelf gaat lukken

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja hoor, afzeggen. Aan deze heb je duidelijk niks.

6. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nog niet direct afzeggen maar eerst is even het kraamzorg bureau bellen om te vragen of zie aub iemand anders kunnen sturen met ervaring met vroeggeboorte e.d.
    Ik heb zelf iemand gehad voor de couveuse nazorg die was echt super, ze legde ook heel veel dingen uit die we nog niet wisten en deed dingen voor ons waar we niet aan toe kwamen zoals de was bijwerken en huis netjes houden.
    Zou dus eerst maar is iemand anders vragen en dan kun je altijd nog beslissen om het af te bellen.

7. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik zou gewoon een ander vragen. Zeker ook terugkoppelen naar de kraamzorginstantie, anders zit ze straks bij al d'r adressen uit haar neus te eten.
    Wij hadden een kraamhulp die echt doorpakte, heerlijk was dat!
    Ik zou er niet helemaal mee stoppen, je kan vast wel een extra handje gebruiken. Maar geen handje dat alleen maar bept en niet werkt.

8. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Ik zou het bureau bellen en vragen om een andere hulp! Ik heb ook couveuse nazorg gehad en kon heerlijk relaxen. 's Middags moest ik bijvoorbeeld naar bed, dan deed zij het hele huishouden. Eigenlijk was ze er meer voor mij dan voor onze dochter. Wij gaven ook zelf de voeding. Ik heb er in elk geval van genoten!

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb geen couveuse nazorg genomen, na 3 maanden ziekenhuis was ik dolblij dat ik eindelijk zelf thuis voor haar kon zorgen zonder bemoeienissen van anderen!
    Als ze je niet aanstaat en ze voegt toch niks toe, gewoon wegsturen..

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Daar heb je echt niks aan... Ik zou contact opnemen met het kraamzorgburo en haar naar huis sturen! Ik had 2 of drie dagen 4 uur denk ik. Was wel een goede, deed de was en het huishouden een beetje zodat ik lekker met Hidde kon tutten. En stuurde me naar bed tussen de middag;)

Veel langer had ik echt niet nodig. Wel nog goede tips gehad van haar voor thuis.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou ik moet er een beetje van terug komen... Vandaag heeft ze de bovenverdieping gedaan. Ons bed verschoond, die van mijn oudste en de badkamer.

Mijn moeder is echt op aan het raken die is hier al vanaf maart.
    Dus het is wel fijn als de huishoudelijke dingen even overgenomen worden.

Ik was nl. alleen maar bezig met voeden, kolven, voeden en kolven. Inmiddels het roer omgegooid zodat het voor mij ook wat meer te doen is en dat voelt goed. Zie mijn andere topic.

We hebben morgen nog 1 dagje en dan is het alweer om.

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Mooi zo, Fran! Wat een gezoek en getob hè.

Deel Deze Pagina