Tandem voeden. Voorlichting?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nijn84, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo Teddy en/of Mirjam,

Op dit moment ben ik zwanger van de 2e. Nu mag dochter (bijna 23 mnd) nog altijd genieten van borstvoeding (al is de productie op het moment erg wisselend) Het doel is eigenlijk tandemen als dochter niet besluit voortijdig te stoppen.

Nu zijn borstvoeding.com, twitter en fora prima informatiebronnen maar ik ben eigenlijk opzoek naar echte live voorlichting (zoals VBN avonden) over tandem voeden. Nu vraag ik mij af waar ik het beste terecht kan, bij VBN of kan ik beter opzoek gaan naar een lactatiekundige die voor de bevalling hier het e.e.a. over kan vertellen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat leuk dat je nog voedt en van plan bent te gaan tandem-voeden!
    Er zijn (voor zover ik weet) geen voorlichtingsavonden over tandem-voeden. Het komt niet zo vaak voor dat je daar echt een avond voor kunt organiseren. Je kunt inderdaad prima op fora terecht met je vragen, of bij ons, of een consult aanvragen ( wordt best vaak vergoed door je verzekering!) bij een lactatiekundige bij jou in de buurt.
    Als je specifieke vragen hebt, laat maar weten, ik ben ervaringsdeskundige in het tandemen!

Goede zwangerschap gewenst,

Mirjam

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je antwoord! Jammer dat er niet echte voorlichting over tandemvoeden is. Zie het in mijn omgeving steeds vaker voorkomen.
    Echt specifieke vragen heb ik, op dit moment, niet. Het gaat mij vooral ook om de algemene voorlichting (do's en don't)

Als ik vragen heb zal ik zeker vragen.

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

misschien heb je iets aan het boek: Adventures in tandemnursing van Hilary Flower, te bestellen via bol.com

Mirjam

5. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Bedankt voor de tip! Ga er zeker naar kijken.
    Heb al besloten dat ik ondanks bijna 2 jaar borstvoeding toch nog weer een voorlichtingsreeks ga volgen.

Groet

Deel Deze Pagina