Hoi! Vorige week was ik wat hoesterig, niet heel erg, maar zo’n vervelend kriebelhoestje. Geen koorts ook. Voor de zekerheid hebben mijn dochter en ik ons 13 maart laten testen, ook omdat de moeder van een vriendje van mijn dochter positief was getest (vriendje zelf negatief trouwens) en hij buiten had gespeeld met dochter. De test was overigens 5 dagen na het buiten spelen met dat vriendje. We waren allebei negatief. Het kriebelhoestje is inmiddels weg, maar nu heb ik sinds een dag of 3 heel lichtjes keelpijn, elke dag is het iets erger. Echt pijn doet het niet, enkel met slikken voel ik lichte irritatie links, bij mijn keelamandel. Wat vinden jullie, moet ik me weer laten testen? Aangezien de incubatietijd max 10 dagen is en niet 5.
Ik vind keelpijn echt iets anders dan een kriebelhoestje dat weer weg is. Dus persoonlijk zou ik weer testen. Wel vervelend.
Ik zou toch weer opnieuw testen, gezien de incubatietijd. Zou er vast zelf ook erg over getwijfeld hebben, aangezien je een paar dagen eerder al getest bent, maar het lijkt mij toch een nieuw 'probleem'. Toevallig heb ik mijzelf vanochtend laten testen voor lichte keelpijn. Begon gisteren en was vandaag iets gevoeliger. Heb ook getwijfeld, had geen keelpijn toen ik corona had, maar ben toch maar gegaan.
Ik heb laatst ook 2x in 5 dagen tijd getest ivm verschillende klachten. Eerst alleen keelpijn, daarna gort droge hoest. Allebei de keren negatief gelukkig . Maar ik zeg dus: testen!
Ik werd drie weken geleden wakker met keelpijn en verkouden. Laten testen. Negatief. week later kreeg ik het weer maar 10x zo erg. Weer laten testen en weer negatief. nu weer 1,5 week verder geen andere klachten meer wel nog een hoest maar die heb ik dus al 1,5’week dus die zie ik wel als restverschijnsel. In jou geval zou ik wel weer testen!
Zeker testen, mijn man had alleen beetje keelpijn en was positief. Hij wist wel al dat hij waarschijnlijk positief ging testen na grote uitbraak op werk. Maar zijn klachten waren zo minimaal dat je er in eerste instantie nooit corona achter had gezocht
Je zou weer kunnen testen maar keelpijn heerst momenteel enorm. Wij hebben het hier allemaal gehad en toch echt weer negatief. Ik zou een volgende keer echt niet meer op dag 5 na een laatste contact testen maar gewoon op dag 10, dan zit je veel safer en scheelt weer een ritje naar de teststraat ( niet mijn hobby
Ja je hebt gelijk. Mijn hobby is het ook niet. Maar de GGD zei aan de telefoon dat 5 dagen prima was, aangezien ik ook al wat aan het hoesten was. Volgende keer wacht ik nog wat langer idd, dan maar wat langer thuis zitten
Ons gezin is ook allemaal verkouden. Allemaal getest, op verschillende momenten en allemaal negatief. De verkoudheid startte bij ons bij hoesten en ging over op keelpijn en verstopte neus.
Dat doen de ouders van onze klas nu ook. Die gingen vlot testen na de eerste ziekte verschijnselen (bijna alle kleuters snotterig) Die wachten nu totdat ze minimaal 5 dagen verwijderd zijn van school. Dan hebben ze eventuele "verrassingen" ook gelijk erbij. Bleek ineens een docent donderdags ook positief te zijn geweest. Waren ze op tijd voor t ene (klachten) moesten ze eigenlijk 5 dagen na laatste schoolcontact wezen. Moesten ze eigenlijk WEER testen, toen zei iedereen die net geweest was, ja daaaaag we wachten wel tot na t weekend voor de 10 dagen.
Maar dit hoor ik dus ook steeds vaker. Kind in klas is bv woensdag positief en maandag voor het laatst op school geweest. Testen zou dan op zaterdag kunnen. Zijn er een hoop kinderen getest en bv negatief dus zouden die maandag weer naar school te kunnen maar als blijkt dat er dan toch een kind ook positief test en die was woensdag nog op school moeten alle kinderen opnieuw getest worden op maandag. Dat vind ik dus echt belachelijk maar ik hoor steeds meer ouders om me heen die hun kinderen dan gewoon wéér laten testen.
Hier het zelfde geval... 2x testen in 5 dagen maar onze dochter wilde zelf weer want anders mag ze pas volgende week naar school. Hier testen ze kinderen onder de 12 alleen in de keel.
Bij ons de meesten (4 jarigen, allicht een paar net 5) met een speekseltest (Ahoy, Rotterdam) maar een klasgenootje kreeg gewoon neus en keel ala volwassenmethode te pakken ook erg ehmmm subtiel maar niet heus. Die gaat NOOIT meer naar die locatie en vervolgens ook naar Ahoy. Bij het aanmelden van een ukkie even goed navragen was de tip die wij kregen. Uk van ons hebben we gewoon thuis gehouden en we zijn zelf ook binnen gebleven. Haar kennende komen we pas tegen de 2-2.5 weken weer een keer in de "normaal" stand. Ook als ze negatief zijn maar nog verkoudheidsklachten hebben zijn ze bij ons nog niet welkom op school, dus in haar geval win je er ook niks mee. Die besmette gevallen had zij geen contact mee overigens en wij kunnen probleemloos thuiswerken, anders was t allicht een ander geval.