11 november Sint Maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Doen jullie kinderen meer aan Sint Maarten?
    Geven jullie zelf ook aan kinderen die aan de deur komen?

Voor wie het niet kent:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_(feest)

Ik heb als kind ook altijd gelopen, maar in het dorp waar wij nu wonen is het niet zoveel. Als ik ga met de kinderen dan ga ik naar de stad.
    Mijn man kent het niet.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben geen kinderen dus wij lopen niet..

Toen ik hier 4 jaar terug kwam wonen had ik braaf snoep gekocht. Ik bleef uiteindelijk met alles zitten want er kwam geen kind. Jaar daarop iets minder snoep. Ook mee blijven zitten.

Sindsdien.. ik koop niks meer. Stel dat er een verdwaalt kind langs komt dan pak ik wel wat uit de kast;)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is het de start van de carnaval dus de stad in haha

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja tuurlijk! De kinderen hebben op school al een mooie lampion gemaakt.
    De oudste van 7 zal zelf door de buurt heen gaan met zijn BFF denk ik, en ik zal met de jongste lopen.
    Mijn man blijft thuis, die vindt zingende kindjes aan de deur erg leuk :D

5. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Bij ons wordt er ook aan Sint Maarten gedaan.
    Mijn dochter loopt nog niet (vindt haar er nog te klein voor) maar er komen wel kinderen aan de deur.
    De laatste jaren vaak meer dan 60 kinderen aan de deur gehad dus moet weer goed inslaan :D

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje heeft op de psz een lampion gemaakt en we zijn druk aan het oefenen op een liedje :)

7. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier zoon 2 jaar die laat ik nog niet mee lopen die mag samen met mama de deur opendoen (ook leuk ;) )

Hier is het DRUK! Vroeger woonde ik aan het water en zag je maar 5 kinderen, nu middenin de wijk en kan je bijna je voordeur openlaten ;)

8. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Oh ja, sintmaarten! We zijn pas verhuisd naar een buurt met veel kinderen , dus maar even snoep inslaan ja!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja wij gaan zeker...lampionnen zijn gemaakt op school en we gaan dinsdag lopen in de straat met kinderen uit de straat.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jazeker. Emma heeft op school haar lampion al gemaakt. Van het weekend gaan we met Julia haar lampion maken.
    Hier gaan we zeer ws met het beste vriendinnetje van Emma lopen. Daar in de buurt lopen veel kinderen Sint maarten.
    Hier komen ook wel een aantal kindjes. Alleen missen we de meeste dus omdat we zelf lopen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik hoop dat het een beetje droog weer is, op 1 of andere manier moet het altijd óf hard waaien, óf regenen.

12. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn dochters lopen allebei. Mijn jongste heeft op de creche een lampion gemaakt en mijn oudste maakt er dinsdag een op school. Ze loopt dan ook met haar klas zingend een rondje op het schoolplein en krijgen dan een manderijn.

Hier komen er denk ik rond de 50 kinderen aan de deur, vanaf een uur of 17.30 uur. Alvast een grote voorraad snoep en manderijnen gekocht.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, nooit meegedaan en ook nog nooit iemand aan de deur gehad. Het leeft hier niet erg.

14. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Mijn zoon is nog te klein, maar kinderen die aanbellen krijgen wel wat lekkers.

Wat zeg je trouwens als ze aan de deur komen?
    Sommige zingen een liedje, maar lang niet allemaal:D Als ze een liedje zingen geef ik ze daar een complimentje over, maar als ze niks zingen weet ik echt niet wat ik moet doen:p Compliment geven over de lampionnetjes?

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze moeten zingen anders krijgen ze geen snoep :p
    En ouders moeten ook meezingen, hèhè.

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Haha, pure chantage! I like it:D

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Of het is ijskoud! Maar goed, wij lopen dus ook!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier doen we ook aan sint maarten! Meestal loop ik met de kids en blijft man thuis.

19. IAMX

IAMX Niet meer actief

Ik vind het echt een vreselijk iets, ik doe er dus niet aan mee.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De 'grotere' kinderen moeten wel zingen idd, anders krijgen ze niks.

De hele kleintjes die al wel een lampion hebben gemaakt en nog niet zo goed durven, krijgen uiteraard wel wat.

Hier ook lopen hoor. Mijn zoontje gaat ook voor 't eerst mee.

Deel Deze Pagina