Wieg welke veilig

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mary12, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

We hebben veilig slapen gelezen met nogal waarschuwingen. Nou, vroegen we ons af wel wieg en matras zijn echt veilig? Word beetje angstig van al die mogelijke gevaren.

2. rums

rums Niet meer actief

Alles wat je in Nederland in de winkel koopt is veilig.

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de site van veilig slapen zijn manden van de Mozes wiegjes niet goed. Ook alles wat hangt en wiegt of een te zachte matras. Zo staan er best veel dingen vandaar mij verwarring.

4. rums

rums Niet meer actief

Oke, staat er ook bij waarom dit niet veilig is? Enige wat ik me kan bedenken is dat de zijkant dicht zijn.
    Maar soms schijnen kinderen ook niet te kunnen slapen in dichte wiegen. Ligt ook aan je kindje natuurlijk maar heb het al paar keer gehoord.
    En matrasjes zijn allemaal volgens richtlijnen goedgekeurd.
    Maar dat de latex en koudschuim de voorkeur hebben.

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, doorzakken in een hangwieg kan voor verstikking zorgen, dichte wanden niet goed i.v.m ventilatie.
    Ook kunnen ze omrollen als iets teveel wiegt. waarom heeft latex de voorkeur of koudschuim? Is dit overdreven of letten jullie er niet zo op?

6. rums

rums Niet meer actief

Ik heb me wel wat ingelezen op matrassen.
    Daarna gezocht op ervaringen van mensen die een matras van de ikea hadden voor hun kindje.
    En dichte wieg zou ik niet nemen omdat hij dicht. Inderdaad qua ventilatie al had ik daar niet zozeer bij stil gestaan. Als wel om het feit dat ik de prijzen van zulke wiegen belachelijk hoog vind en dat ik paar keer gehoord heb dat kinderen niet goed slapen omdat het dicht is.
    Je moet je ook niet teveel laten leiden door alle folders/internetsites dan wordt je echt knettergek!

7. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

#7 liefenklein, 11 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2013
    Volgens mij moeten alle wiegjes die te koop zijn in Nederland voldoen aan de veiligheidseisen. Als ik je een leuke tip mag geven? Op www.zoombee.nl staan hele lieve wiegjes.

Deel Deze Pagina