Cowboysbag the bag/small

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 15 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Na jaren elk jaar voor 15 euro een handtas bij van Haren o.i.d. gekocht te hebben, waar dan binnen het jaar de stukken letterlijk vanaf vielen, heb ik besloten dat ik nu toe ben aan een "echte" tas.

Wat ik meestal meeneem zijn de standaard dingen zoals; telefoon, lippenstift, portemonnee, autopapieren,agenda en meestal iets van een flesje water of zo. En dan ook wat dingen voor mijn dochter zoals een haarband en een pakje koekjes of zo.

Nu heb ik the bag en the bag small besteld. Ik ben zelf maar 1.62, dus wil ook niet als een brugpieper over straat gaan zo van waar gaat die tas met dat mensje heen. Ik kies degene die het beste bij me past en de andere gaat retour (heb ik mijn man beloofd haha).

Iemand tips waar ik op moet letten of hoe ik hem moeten onderhouden?

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb de cowboysbag in de normale maat en in de grote. De grote gebruik ik meer als weekendtas, de medium gebruik(te) ik als handtas. Maar ik vond hem toch niet zo handig omdat het 1 groot vak is; ook is het leder na 2 jaar gebruik nog steeds best zwaar en stug en hangt hij net niet lekker over mijn schouder (bandjes glijden makkelijk af en hij zit te hoog onder mijn oksel). Ik ben wel echt een schouderdrager, draag handtas nooit op mijn onderarm of in de hand.

Ik heb nu sinds enkele weken een nieuwe handtas, en ik ben er helemaal verliefd op.
    De "oren" zijn wat langer waardoor hij beter over mijn schouder draagt en minder in de weg zit. Ook voelt hij lichter en is het leder heel zacht en soepel.
    En wat ik het allerfijnste vind: hij heeft 3 afsluitbare (hoofd)vakken, daanaast nog enkele kleinere vakjes/ritsen. Nu kan ik dus de luier en doektjes etc die ik steeds meesleep voor de jongste apart wegstoppen zodat ik er niet telkens tegenaan kijk, maar het wel bij me heb voor noodgevallen.

Dus mocht je twijfelen als je de cowboysbags binnen hebt is dit misschien nog een leuke optie voor je, afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk.
    Hij is van bear design, was 140 euro geloof ik en is er in meerdere kleuren (oa ook cognac, blauw en zwart).

Bijgevoegde bestanden:

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    De gewone cowboy bag gebruikte ik als luiertas en als schooltas. Die lijkt mij echt te groot als handtas, dan krijg je dus het verhaal van waar de tas met t meisje heen gaat.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Grappig, mijn handtas is ook van bear design, een heel ander model, die van jou is ook heel mooi ;). Ik heb een cross body model, wat stoerder. Maar inderdaad ook zacht en soepel leer, en niet zo zwaar.
    Ik vind het ook fijn dat de productie helder is, het leer wordt wel in India gelooid, maar met eerlijke lonen en zo min mogelijk schadelijke stoffen.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden over cowboysbag. Wij hebben de luiertas en die is na een jaar gebruiken echt in verval. Leer is nog prima en lekker soepel geworden maar alle losse onderdelen zijn zo ongeveer kapot. Haken, ritsen, voering is gescheurd etc.

Voor mij nooit meer

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik heb formaatje the bag en ben 1.67, dus qua formaat zou hij denk ik prima passen. Ik heb hem al jaren en het leer blijft echt heel goed. Het nadeel vind ik dat hij qua gewicht best ‘zwaar’ is, zeker als je van alles meeneemt. Wat natuurlijk het doel van je tas is.. ik heb later nog een heel klein tasje gekocht voor echt het broodnodige (telefoon, sleutels, lippenbalsem) en ik dan niet die hele zware tas mee wil slepen.
    Als je ze in huis hebt zou ik met beide even een tijdje rondlopen in huis, met de vulling die je normaal ook zou gebruiken. Ze zijn beide echt heel leuk! Nu nog een keuze maken ;)

7. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Uiteindelijk is de keuze gevallen op de bag small, de medium maat dus.
    Super mooie tas, maar wat is dat ding loodzwaar zeg! Ben maar een puppy, maar heb echt het gevoel dat ik scheef loop er mee.

En heeft iemand nog tips hoe ik die gekke lucht eruit krijg?

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Die ledergeur bedoel je? Die gaat er vanzelf uit, na een jaar of zo :rolleyes:

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    En ja hij is echt heel zwaar

10. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Ik heb een cowboysbag. Een luiertas model. Heel mooi en praktisch, maar het is een zware tas en na een jaartje niet eens zo intensief dragen ging de rits stuk. Konden ze niet maken, want het was een bekende klacht bij het merk. En dat voor 140 euro... Daarna gingen de stiksels los zitten.. ik vond het geen succes.

Deel Deze Pagina