Tegenvallend proefkapsel

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 3 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hallo, in mijn album kun je mijn proefkapsel zien, tijdelijk even openbaar gemaakt. Zo'n drie weken geleden iemand aan huis gehad die mijn haar heeft gedaan. Ik had haar wat plaatjes laten zien maar had eigenlijk geen idee wat er met mijn donker haar met slag, mogelijk was. Ik vertrouwde op haar adviezen. Ze kwam met een idee en liet me een foto zien van iemand met een 'lusjes-kapsel' ... echter die had lang zoveel haar niet. Bij mij is het zo'n dikke massieve bol geworden. Ze was echter zelf zo enthousiast dus dacht ik, ik laat het even bezinken want op zich was het wel heel mooi gedaan ... maar alleen voelde ik me er niet zo gelukkig mee dat werd alleen maar meer toen ze al weg was. Ik heb later de foto's aan mijn zus en ander laten zien... en die bevestigen eigenlijk mijn gevoel: het past niet bij mij.

Ik heb haar een mail gestuurd dat ik toch niet tevreden ben en haar een foto gestuurd met een alternatief en of ze dacht dat er nog een nieuwe proef gemaakt moest worden, tegen betaling uiteraard.

Ik kreeg gelijk een reactie terug ... ze ging niet in op mijn 'bij nader inzien afwijzing' maar ging in op mijn voorbeeld in de trant van.
    Dat gaat lastig worden want meisje op foto had meer natuurlijke krul en dat kon zij niet doen met de stijltang. Wel in de krullers en dan nonchalant opsteken (punt).

Dat was het... dus ik heb het vermoeden dat ze nu een beetje baalt van mij.

Ik heb haar een reactie terug geschreven dat ik het geen probleem vond om in de kruller te zitten. En nog een andere optie van haar lussen kapsel maar dan half opgestoken. En haar gevraagd of zij nog een idee had.

Maar ik krijg geen reactie meer. Wat zouden jullie doen?
    Geen idee trouwens, ben ik misschien fout geweest, eerder moeten aangeven? Iemand anders zoeken? Ik heb nog een maand.

Ben ook benieuwd naar jullie mening over het proefkapsel.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou een andere kapper zoeken die jaar wil doen voor die dag en daar een nieuw proefkapsel laten maken. Als iemand zo reageert dan hoef ik die niet voor mijn trouwdag.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Weet je, zo'n kapsel is gewoon iets waar jij je goed bij moet voelen. Al zij denkt dat het niet lukt, en haar manier niet bevalt, zou ik een andere gaan zoeken..
    Het is jou dag, jou feestje. Zou het risico niet nemen dat je ruzie krijgt met haar, en dat ze je de dag zelf laat zitten ofzo..

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    proefkapsel is een kapsel om uit te proberen en om tekijken of het is wat je wilt. jij hebt duidelijk gemaakt dat dit niet is wat je wilt en dan kan ze vind ik wel met je meedenken over de mogelijkheden. vind haar zeer onprofessioneel overkomen en zou dus als ik jou was op zoek gaan naar een andere kapper.
    het is jou dag en die wil je niet laten verprutsen omdat je je onzeker gaat voelen over je kapsel. jij moet het mooi vinden.

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Mee eens!
    Is ook een rare reactie van die kapster, je weet toch dat het kan gebeuren dat de bruid zegt dat ze het niet zo mooi vind zoals het er op dat moment uitziet. Vandaar ook de term proefkapsel ;).
    Nee hoor andere kapster zoeken, eentje die met je meedenkt en niet gelijk gepikeerd is als jij het niet zo mooi vind.

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik zou een andere zoeken, en krul met de steiltang kan trouwens wel. Ik doe heel vaak krullen met de steiltang maken. Ook voor bruidjes.
    Maar goed als het niet goed voelt? Ga ergens anders heen, het is jou dag en alles moet gewoon goed zijn!!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik wou ff kijken naar het proefkapsel maar ik zie helemala geen foto in album?

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    idd ik zie ook geen fotos

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tja ik zou gauw een ander zoeken

Ik was ook niet tevreden met mijn proefmake up, daarover gebeld en tja haar uitleg en andere dingen die bleven mij dwarszitten (eigenlijk beetje zelfde verhaal maar dan over make up) en toen dacht ik dus, ik ga op mijn trouwdag niet in zee met iemand waarbij ik nu sterke twijfels heb en ik wil op de dag zelf geen 'angst' hebben dat het misschien niet zo wordt als ik wil, er is dan ook geen tijd meer veranderingen aan te brengen.
    Ik heb last minute een ander kunnen vinden gelukkig en man, wat was ik daar blij mee!!

Achteraf de beste keus dus want wat bleek, die nieuwe visagist die ik had gevonden, vertelde mij dat die mevrouw die de proef had gedaan, het zeer onproffesioneel had gedaan, en ze had alles moeten doen wat ik wilde die dag van de proef en het feit dat ze de helft al niet deed die dag (maar steeds beloofde om het dan wel op de trouwdag te doen) dat dat echt niet klopte!!!

Nee meid, zo ga je niet met een gerust hart je trouwdag tegemoet, dus lekker iemand anders zoeken(en wel eerst iemand anders vinden voordat je die ander annuleert hoor!)

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor de goede adviezen dusver. Iedereen is ééngestemd zo te lezen.

Wat raar, ik heb foto-album openbaar gezet. Ik heb nog een keer het album aangemaakt. Kunnen jullie deze nu zien?
    Zien jullie uberhaubt een album?

Nou ik zal ze hier wel even plakken:

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik moet zeggen dat ik het een mooi kapsel vind, maar je moet jezelf er goed bij voelen en het wauw gevoel hebben. Dat heb je blijkbaar niet dus zou ik op zoek gaan naar een andere kapster! Je trouwt maar 1 keer en je moet je op die dag absoluut een prinses voelen!

12. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands

Mee eens! ik vind het ook een mooi kapsel maar JIJ moet je er goed bij voelen

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het ook een mooi kapsel, maar als jij het niks vindt moet je het gewoon niet doen.

14. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Opzich wel een mooi kapsel ja, maar het wordt jouw dag, dus jij mag kiezen welk kapsel je wil!!
    Andere kapster kiezen als zij het niet wil/kan doen.
    Genoeg die het wel kunnen!:D

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja ik vind het ook wel een mooi kapsel, maar niet voor mij. Veel te massief en 'gekunsteld'.

Hier trouwens van de achterkant. Die vond ik ook wat minder.

16. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    En zo zou ik het denk ik al een stuk mooier vinden. Beetje speelser:

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Meid als je je er niet lekker bij voelt en je er niet met haar uitkomt zou ik absoluut een ander zoeken...het maakt niet uit wat wij er van vinden,jouw gevoel moet er achter staan!

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op zich wel mooi maar ik wilde al zeggen misschien wat losse plukjes, wat speelser ja...maar jij moet er een goed gevoel bij hebben, zowel bij het kapsel als bij de kapster.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik vind het een heel mooi kapsel, maar lijkt idd niet op het andere plaatje. En dan nog, jij moet je er goed bij voelen, zoals anderen al aangegeven hebben zou ik ook op zoek gaan naar een andere kapster.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik had niet eens een proefkapsel , ik liet het aan de kapper over en die is heel erg professioneel (kapper uit turkije ) en het zag er echt fantastisch uit moet ik zeggen :D

Deel Deze Pagina