Vraagje over een vinyl vloer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hi,
    Zijn er hier dames met een vinyl vloer in de woonkamer? Ik wil graag 2 dingen weten:

1) Is je vinyl los gelegd? Hoe bevalt dat, met schoonmaken, stofzuigen, meubilair verplaatsen etc. ?

2) Voor de dames met een (hout-)structuur in het vinyl: blijven er vaak vlekken in de structuur achter?

Reden van mijn vragen: volgende week wordt hier vinyl gelegd, in de woonkamer. Stoffeerder is zojuist langsgeweest en die staat erop dat het vinyl los op het beton wordt gelegd. Ik wil graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.
    En ik wil graag weten hoe dat zit met die vlekken...stel: dochterlief smijt haar broodje jam op het vinyl. Tijdens het schoonmaken veegt er altijd wel een beetje jam uit...zit dat dan voor eeuwig in de structuur? Of is dat makkelijk schoon te maken? :)

X

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Bij ons gaf los gelegt in huiskamer problemen maar boven niet. Ligt waarschijnlijk aan het vinyl. Met een doekje vind ik vlekken makkelijk weg te halen

3. Ollie123

Ollie123 Lid

26 nov 2009
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dan wel geen vinyl in de woonkamer maar op de hele eerste verdieping. Ook houtstructuur.
    Hij ligt los op het laminaat wat er voorheen lag. Kan niet zeggen dat ik er iets van merk, maar de oppervlakte is natuurlijk ook kleiner dan in een woonkamer.
    Qua schoonmaken is het superhandig. Bij mij blijft er niks in de nerfjes zitten. Nou heb ik een donkere kleur, maar ook boven wordt er wel eens wat geknoeid. Ik heb iig geen vlekken.

Het enige nadeel vind ik dat zwaardere meubels wel een "deukje" in het vinyl achterlaten. Wij hebben daarom reststukjes gebruikt om onder de poten van de meubels te doen. Echt schuiven met meubels is ook niet handig, zeker niet als het los ligt.

Het ligt ook wel heel erg aan de kwaliteit van het vinyl.

Veel succes en plezier met je nieuwe vloer:)

4. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik vind het zelf ideaal ook goed schoon te houden. Vlekken krijg je er goed uit.
    Enige waar je mee moet uitkijken met zware meubels verschuiven dat je ze goed optilt wij hebben namelijk al wat kapotte stukken erin door een poot in het vinyl bleef hangen tijdens het tillen.
    Bij ons ligt het ook los.

5. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ligt bij ons ook los. Moet ook (in ieder geval) met vloerverwarming. Als je het anders eruit wilt halen trek je het beton mee los en kan je vloerverwarming kapot gaan. Kan me voorstellen dat ze het daarom ook zonder vloerverwarming los willen leggen. Schoonmaken gaat goed. Vind vinyl alleen wel meer geschikt voor ruimtes die niet te intensief gebruikt worden. Boven is het ideaal, beneden niet (idd, met meubels verschuiven en stoelen op wieletjes daarvan gaat het kapot).

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier alleen gelijmd op de naden.
    Donker houtstructuur, als er iets valt ofzo en je ruimt het gelijk op dan blijven er geen vlekken achter.Vind het echt ideaal en het maakt geen geluid zoals laminaat als je er over loopt.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb vinyl door het hele huis en is overall los gelegd. Woonkamer en slaapkamers zijn houtstructuur en geen enkel probleem met schoonmaken, alles gaat er zo af. Ook geen probleem met de meubels. Wij hebben enkel onder de zwaardere dingen restjes gelegd ivm deukjes. Voor de rest merk ik er niks van als ik de lichtere meubels verschuif.

Edit: Bij ons geen lijm, enkel zo'n plakstrook in de deuropeningen. En dat is ook waar er naden zijn (verschillend vinyl in de woonkamer, keuken, hal en slaapkamers)

Mijn man is wat zwaarder dus die heeft onder zijn bureaustoel een vloerkleedje liggen. Ik heb dat niet en heb geen kapotte vinyl over waar mijn stoel gaat.

8. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Bedankt voor jullie reacties! Geeft me al wat moed, ik begon namelijk wat angstig te worden toen ik hoorde dat het los gelegd zou worden haha. Voor mijn gevoel verschuift dat echt bij het laten van een scheet, als je snapt wat ik bedoel. Maar dat is dus niet zo?

En heeft jullie vinyl beschadigingen opgelopen door de kids? Bijvoorbeeld, doordat de kids met een blokkenkar heen en weer lopen, of doordat ze grote houten bouwblokken op de grond gooien, etc...

Deel Deze Pagina